• LBS - According to Happyride

Av:
    thomalin
    Det dyker ju upp en hel del trådar om vad vi vill att LBS skall leverera när det gäller utbud, priser och service +ANNAT. Vi fokuserar generellt på att klaga istället för att komma med konstruktiva råd.

Så, vad skall en LBS leverera för att just du skall lägga dina surt förvärvade pengar hos just din lokala cykelaffär, och inte i Tyskland?

Regler:
    - Vi skall inte hänga ut butiker, vi skall enbart komma med tips och råd till LBS.
    - Vi skall bara berätta hur vi vill ha det, inte berätta om något dåligt som hänt (det gör vi i 100 andra trådar).

Med lite tur så läser någon, och några av oss besöker sin LBS lite oftare.
  • Re: LBS - According to Happyride

Av:
    GustafH
    En kompetent och ärlig verkstad med positivt kundbemötande räcker långt tycker jag. Ska jag handla prylar får de ha en schysst webbshop med konkurrenskraftiga priser. Gärna med avhämtning, alternativt hemleverans inom stan (vår lokala djuraffär har gratis hemkörning efter 17.00 med elcykel. Sjukt bra!)

Av:
    AlfaAlfa
    Bra tråd.

Om jag skulle ge min input så skulle jag säga R2bike.de fast som butik.

- Kul och exotiskt sortiment.
    - Jag blir triggad att köpa saker (även saker jag egentligen inte har råd med) genom att de exponerar produkter på ett snyggt sätt och gör custom cykelbyggen.
    - Välutbildad personal som är öppna för speciallösningar och som förstår ens nörderi.
    - Informerar om kommande produkter och nyheter, samt vänder sig till sin köpskara för att fråga om det är någon specifik produkt som de borde ta in. Kort sagt, skapa en relation till sina kunder.
    - Uppdaterad och ärlig information om va de har i lager.
    - Skrota "bas sortimentet" och direkt gå på "cykelnörds" komponenter.

Det är vad jag saknar med svenska cykelaffärer, de är för jävla "tråkiga" helt enkelt.

MVH

Av:
    Spacekitty
    Verkstaden ska inte byta ut mina bromsklossar utan att fråga först, när cykeln är inlämnad för dämparservice, speciellt inte när jag redan vid inlämningen berättat att ditten och datten inte ska bytas. Tvätta inte heller ur min kedja som jag omsorgsfullt vaxat in.

=^.^=

Av:
    thomalin
    Jag är en sån där som mer än gärna handlar hos LBS, jag är nog beredd på att betala lite mer om det bara finns saker hemma. Jag är också urusel på att meka, och jag har inte riktigt plats för det, åtminstone inte vintertid.

Några saker jag tänkt på, just nu, i punktform:

- Brett och djupt slitdelssortiment
    - Verkstad med kundens ekonomi i åtanke, också.
    - Alla cyklar är mer än välkomna till din verkstad, även tyskimporterade. Vill du ge kunden som köpt cykeln hos dig en fördel, ge lägre servicepriser.
    - Har ni inte plats eller råd att ha alla varianter av något, välj ut några få istället som är riktigt bra, som ni står för och som ni kan. T ex skall ni ha ryggsäckar, se till att ha en modell med ryggskydd och en utan, i alla storlekar.
    - Lär er era produkter, ordentligt.
    - Hellre 15% dyrare än inte alls
    - Ha öppet så att man hinner till er efter jobbet eller efter söndagsturen.
    - Erbjud serviceavtal på era cyklar, jag skulle nog kunna tänka mig att betala för det.
    - Ärliga reapriser,
    - Tillhör du en butikskedja? Visa det och använd den fördelen.
    - Underskatta inte din kunds kompetens

Av:
    jonte987
    Rimligt kompetent verkstad. Bassortiment blir nog svårt att klara sig utan. Det som behövs är en smart lagerstrategi. Allt går att beställa till dagen efter med express. Slitdelar och monteringsgrejor räcker kanske. Tror det blir svårt att ligga på trickstuff bromsar för 2000 euro.

Av:
    Stumpy
    LBS behöver inte ha webbshop (eftersom de är lokala), men gärna en webbsida där man kan se vad de har i lager och vad de kan bäställa med angiven leveranstid.
    Priserna bör inte överstiga tyskprisena med mer än 20%.
    Verkstan skall vara kompetent och ärlig.
    Butiken får gärna vara tydlig, snygg och inspirerande.
    Öppettiderna bör vara anpassade efter när kunderna har tid, dvs sen eftermiddag/tidig kväll samt åtminstone några timmar på helgen.

Av:
    Fältprästen
    jonte987 skrev:
    Allt går att beställa till dagen efter med express.
    Frågan är hur mycket dyrare det blir för kunden?

-------------------------------------------------------------------------------------
    "Det enda som stör min inlärning är min utbild­ning." - A. Einstein

Av:
    jonte987
    Fältprästen skrev:
    jonte987 skrev:
    Allt går att beställa till dagen efter med express.
    Frågan är hur mycket dyrare det blir för kunden?

Beror om de har mer än en kund om dagen eller inte. Är det billigare att lagerhålla så gör man så klart det.

Av:
    tmalm
    Kompetent verkstadspersonal, åtminstone lika bra som mig.

Trevlig personal, en klar fördel om de cyklar själva så de går att prata med.

Anständigt utbud, förstår att de inte kan ha allt hemma men slitdelar som kedja, drev och kassetter i typ deore, XT och ev XTR, nåt annat märke på nwdrev kanske.
    Vettiga däck, inte bara snikvariant till premiumpris.

/T

Av:
    Valhalla_
    LBS?
    Det är väl ändå mitt garage. Och priserna är bra kan jag se på skärmen också..

Av:
    Rattnalle
    En kompetent verkstad är allt jag begär. Det har jag också iofs. Att faktiskt shoppa är för bekvämt på nätet och att lagerhålla allt som kan tänkas behövas är inte rimligt lokalt. Men lite servicedelar om jag ändå lämnat in cykeln har jag inget emot att betala för.

Men totalt sett gör jag nog för mycket själv för att vara en särskilt bra kund egentligen.

Innehåll: åsikter.
    Inlägget kan innehålla spår av fakta.

Av:
    skier
    jag är nog ingen bra genomsnittskund eftersom jag mekar det mesta själv, men hade gärna sett en verkstad som var duktig på dämpar- och gaffelservice, själva butiken tycker jag kunde fokuserat på bra sortiment av kläder och skor (för att det är kasst att handla på nätet), bromsklossar och däck (för att det ofta är akuta behov). Helt enkelt fokusera på service-delen, kanske komplettera med att göra bikefit (med utbildad personal och videoanalys).

Jag tror de får försöka tänka vad de kan erbjuda som inte näthandeln har, att konkurrera på pris och sortiment är nog rätt hopplöst.

Av:
    thomalin
    Ja, att anpassa sin verksamhet att leva med (inte mot) internationell e-handel, och nyttja fördelarna av den rentutav, det är nog tricket.

Av:
    Berk
    skier skrev:
    jag är nog ingen bra genomsnittskund eftersom jag mekar det mesta själv, men hade gärna sett en verkstad som var duktig på dämpar- och gaffelservice, själva butiken tycker jag kunde fokuserat på bra sortiment av kläder och skor (för att det är kasst att handla på nätet), bromsklossar och däck (för att det ofta är akuta behov). Helt enkelt fokusera på service-delen, kanske komplettera med att göra bikefit (med utbildad personal och videoanalys).

Jag tror de får försöka tänka vad de kan erbjuda som inte näthandeln har, att konkurrera på pris och sortiment är nog rätt hopplöst.

+1

Min LBS säger att det är bättre att köpa delar online, men dom montera gärna (och tar betalt för det såklart). För mig räcker det med bra gaffel och dämpar service och har slitdelar på lager till nödfall. Allt andra service gör jag själva. Bra sortiment av kläder och skor skulle vara bra, men dom hittas också ofta till halva priset på nätet, så man kan tar lite risk.

Av:
    geologen
    Jag tycker att de bör fokusera på att ha slitdelar i lager, men då ett bra utbud.

Kedjor, drev, kassetter, vajrar, höljen, hydraulslangar, bromsbelägg, bromsskivor, däck, slangar, ekrar, maskinlager, vevlager, styrlager, styrlinda, och sen småsaker som vanliga typer av skruvar, brickor, muttrar, fjädrar, adaptrar, ändhöljen, m m.

Sen mindre delar som behöver mer individanpassning, som sadlar, grepp, styrstammar, pedaler och såna saker.

Utöver det vardagsgrejer som lampor, reflexer, rengöringsgrejer, lagningskit, verktygskit, väskor, korgar, pakethållare, skärmar.

Och sen personlig utrustning som hjälmar, skor, handskar, byxor, jackor, cykelbyxor, glasögon, m m.

Komponenter som är dyrare, och som är mer standardiserade, och som man sällan behöver akut, är det ingen poäng med. Där är handeln förlorad till näthandeln.

Det utbudet i kombination med kunnig och ärlig försäljningspersonal och kompetenta mekaniker, blir en bra helhet.

Betydligt snällare och trevligare i verkligheten än här på forumet - tro det eller ej!

Min nya blogg: http://wattperkilo.blogspot.se

Av:
    Miss Lycka 2.0
    Min LBS har två duktiga mekaniker som väldigt duktiga och kompetenta. De kan lösa det mesta. Dock för inte butiken Campagnolo. Det får man ordna på annat håll.Alla frågor som jag har får jag vettiga råd och svar på. Det gäller att smörja med rätt smörjmedel.

Av:
    CEHG
    Jag bor 50 meter från en mycket traditionell cykelaffär med verkstad som legat i samma fastighet sedan hedenhös. Äldre, erfaren personal, slitna trädiskar från 40-talet - ja, ni fattar. Alltid lika väl bemött även när man bara ska ha ett kedjelås för 15 kr eller en mutter för trettio. Man skäms lite.

Jag skulle tänka mig att köpa de mesta där, men de har inte så mycket smalare "entusiastgrejer". Innerstadshandeln går ju på knäna och traditionella affärer konkurrerar med skit-kedjor som XXL.

Av:
    ooms
    Som nån var inne på, nummer ett är väl att ha öppettider när folk kan gå dit. De flesta lbs i min stad lever kvar i det gamla brukssamhället då folk jobbade enl stämpeluret kl 7-16 och tror därför att det räcker med att öppna kl 9 eller 10 och stänga kl 18. Problemet är ju bara att idag har den stora merparten av den köpstarka kundgruppen redan åkt till jobbet kl 9 och har inte kommit hem kl 18. Tidigare fanns en som öppnade kl 8, men han var där redan kl 7 så man kunde komma förbi då. Nu har han dock pensionerat sig och sonen tagit över så nu är det 9-18 där också. Tack och hej, liksom... Så det är ju inte så konstigt att Team Sportia som iaf har öppet till kl 19 (och kl 16 lör-sön) samt Intersport och XXL som har öppet till kl 20 snor stora delar av businessen. Så vill man överleva är nog ett steg att anpassa sig till övriga Europa och hålla öppet till åtminstone kl 20 på kvällarna, och inte helt o hållet lämna den stora marknaden till de stora drakarna.

Av:
    lindengbg
    AlfaAlfa skrev:
    Bra tråd.

- Jag blir triggad att köpa saker (även saker jag egentligen inte har råd med) genom att de exponerar produkter på ett snyggt sätt och gör custom cykelbyggen.
    - Välutbildad personal som är öppna för speciallösningar och som förstår ens nörderi.
    - Informerar om kommande produkter och nyheter, samt vänder sig till sin köpskara för att fråga om det är någon specifik produkt som de borde ta in. Kort sagt, skapa en relation till sina kunder.

Det är vad jag saknar med svenska cykelaffärer, de är för jävla "tråkiga" helt enkelt.

MVH

Kunde inte sagt det bättre själv, spot on!

Man blir alltid så besviken när man kollar sektionen för komponenter och relation försöker de ej skapa för 5 öre känns som de bara har som mål å sälja sina lagercyklar oavsett om det passar köparen eller ej (både funktion å fysiskt).

Edit, Saknar även en hörna där man kan ta en kaffe samt bra ställe i affären för att parkera sin cykel man använt till affären utan att ha ångest för att den riskerar att bli stulen på utsidan oavsett låsanordning.

Så, många bra input i tråden! Nästan så man blir sugen å starta en Happyrideanpassad LBS själv :)

//Lindén
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2019-11-28 06:50 av lindengbg.

Av:
    Miss Lycka 2.0
    Det kan vara svårt att ha en butik som Banani som LBS. Där kunde man få allt.
    Det var en butik utöver det vanliga. Jag saknar Bent.

Av:
    42Hz
    Gott kaffe.

//HaRR! - Fat tires save lives!

Av:
    AlfaAlfa
    lindengbg skrev:
    AlfaAlfa skrev:
    Bra tråd.

MVH

Kunde inte sagt det bättre själv, spot on!

Man blir alltid så besviken när man kollar sektionen för komponenter och relation försöker de ej skapa för 5 öre känns som de bara har som mål å sälja sina lagercyklar oavsett om det passar köparen eller ej (både funktion å fysiskt).

Edit, Saknar även en hörna där man kan ta en kaffe samt bra ställe i affären för att parkera sin cykel man använt till affären utan att ha ångest för att den riskerar att bli stulen på utsidan oavsett låsanordning.

Så, många bra input i tråden! Nästan så man blir sugen å starta en Happyrideanpassad LBS själv :)

Ja, det är väl ett drömscenario.

Man blir ju inte jättesugen på att öppna cykelaffär om kravet på den svenska marknaden är billiga standardkomponenter, billiga slitdelar, billig service, gratis kaffe och att jag samtidigt skall vara trevlig mot kunden samtidigt som jag går back varje månad=)

Av:
    Ridley
    GustafH skrev:
    En kompetent och ärlig verkstad med positivt kundbemötande räcker långt tycker jag. Ska jag handla prylar får de ha en schysst webbshop med konkurrenskraftiga priser. Gärna med avhämtning, alternativt hemleverans inom stan (vår lokala djuraffär har gratis hemkörning efter 17.00 med elcykel. Sjukt bra!)

En fundering, hur ofta köper du djur egentligen?

---------------------------------------------------------------
    Do not act like you are not impressed.

Av:
    Larsifer
    Ridley skrev:
    GustafH skrev:

Kan vara specialmat eller nya pälsborstar. Husdjurshållning på elitnivå kan kosta mer än cykling..

Av:
    johan44
    Jag gillar när de tar sig tid att uppfatta min kunskapsnivå och behandlar mig där efter. En kund som monterar gaffeln bakofram, en som bygger hjul framför tv:n istället för äter chips, olika behov...

Av:
    Yonna
    Jag har ingen LBS, jo Happy finns så för alla tips och råd är jag här.
    Men när jag är på långtur och behöver plötsligt hjälp har hittills varje cykelaffär hjälpt mig. Med eller utan website, onlinebutik, exotiska/billiga cykeldelar: alla hjälpte. Ofta helt gratis och även fick jag hjälp när affären var stängt eller skulle stängas. Otroligt skönt. Har också fått hjälp i bilverkstäder och snöskoter/gräsklipparbutiker för det finns ju inte cykelbutiker högt upp i norrland.

Sista bilverkstad som t.ex hjälpte var två killar som kämpade länge (och gratis) med ett mycket motsträvigt fatbikedäck och fick jag också kaffe, kanelbullar, många skämt och en välkommen-tillbaka. Och sista cykelaffär (som var egentligen en jakt/sportkläderbutik) kunde inte hjälpa mig men ringde en kille som hade enligt dem cykelmek-erfarenhet. Han körde omedelbart till affären, hade den rätta insexnyckeln i bilen och hjälpte mig (förresten också gratis). Härliga människor!

Så för mig (en långturfatcyklist) är akut-hjälp viktigaste av allt.

Av:
    kais01
    brukar ibland handla hos en gammeldags lbs för mer klassiska vardagskomponenter. ni vet det där gamla växelhandtaget, udda bakdrevet och så. han har vett att ta åtminstone hyggligt betalt, är medveten om sitt mervärde och säger att han gärna får vara hamstern så slipper kunden vara det.

tyvärr ett utdöende släkte. hans typkund är en ensamstående mamma med sonens cykel som ännu en gång gått sönder. hört en del förhandlingar när jag väntat på min tur. kort sagt gör han en viktigt jobb i vårt slitochsläng, och roligt att han finns kvar.

en rolig sak; han har på senare tid tagit hjälp av en yngling som är duktig på data, lagt ut inbytescyklarna på nätet, och i samband med det som han tycker oväntat dubblat omsättningen:)

gynnar hemskt gärna dylika kulturinstitutioner, men även den högspecialicerade kunskapsstinna med highend, som jag försöker gynna genom att köpa slitdelar där, även när jag lika gärna skulle kunna göra det på nätet. av någon anledning lyckas de dock inte ens i närheten kunna konkurrera på däck. annars en perfekt produkt för återkommande kundkontakt och klirr i kassan för en seriös lbs.

Av:
    Miss Lycka 2.0
    Min relation med min LBS har inget annat att önska mer än Campagnoloprylar. Det lär ändå inte inträffa så jag har andra leverantörer på den biten. Råd och tips haglar när det är dags för dissekering av liken hemma i källaren.

Av:
    plumse
    Kommer att tänka på kaffebutiken jag besökte när jag skaffade Espressomaskinen.
    Väldigt entusiastiskt förklarade tjejen i butiken vad jag skulle tänka på som nybörjare och avslutade sen med att lämna över butikens visitkort med orden "...och där är journummret ifall kaffet tagit slut och vi stängt för dagen".

Av:
    geologen
    Kom att tänka på vad vi gjorde när jag var barn och hade fått punka. Vi gick med cyklarna ner till en uppåt 90-årig och nästan döv gubbe som fixade enkla grejer mot en blygsam peng. Han var nog född på 1800-talet, när jag räknar efter...

Betydligt snällare och trevligare i verkligheten än här på forumet - tro det eller ej!

Min nya blogg: http://wattperkilo.blogspot.se

Av:
    ooms
    Kommer också att tänka på en gubbe som fanns där jag växte upp, han gick under smeknamnet "mixster" och kunde fixa det mesta. När jag flyttade till uppsala och efter ett tag fick ett bakhjul rejält skevt var jag runt till flera lbs:er i stan. Samtliga sade att det inte gick att rikta, bara att köpa nytt. Som fattig student ville jag ju inte det, tog hem det och farsan lämnade det till mixster som riktade det helt perfekt utan problem. Tyvärr finns han inte längre, och den här typen av riktiga mekaniker som ser det som en hederssak att faktiskt laga (inte byta ut) saker blir alltmer sällsynta.

Av:
    jonte987
    När jag var barn så lagade vi punkan själv. Var det fel?

Av:
    Raggamuffin
    jonte987 skrev:

Som fyraåring? :)
    Min far kunde laga allt så det rök han på att göra med.

Vi hade en sån lbs som kunde allt från cyklar, slipa skridskor och fixa gräsklippare. Tyvärr otrevlig och alla barn var rädda för honom.

// Muffin

Av:
    Miss Lycka 2.0
    Det gällde att laga själv. Farsan var inte så munter om det blev punkalagning också.

Av:
    jonte987
    Raggamuffin skrev:
    jonte987 skrev:

Som fyraåring? :)
    Min far kunde laga allt så det rök han på att göra med.

Vi hade en sån lbs som kunde allt från cyklar, slipa skridskor och fixa gräsklippare. Tyvärr otrevlig och alla barn var rädda för honom.

Farsan lackade ur efter att man punkat på taggar från samma häck 100 ggr. Men det var ju närmare att cykla där.
    4a var jag inte men 8-10 kanske.

Av:
    cwh1973
    Intressant läsning då jag kört min fritidsbaserade cykelservice i ett drygt år. Inget officiellt, allt mekande sker mellan jobb och familj än så länge. Planen är att så småningom starta ett enmans företag med enbart cykelservice dvs ingen försäljning av cyklar eller personlig utrustning (hjälmar, kläder, skydd, ryggsäckar osv). På så sätt tänkte jag kunna erbjuda ett hyffsat lager av utbytes och servicedelar på allt från Standardcyklar, Vätternraketer, Äventyrshojar och Hellasgungare. Hittar jag en lämplig lokal nära hemmet och med bra tillgänglighet från cykelstråken så kan arbetstiderna också anpassas till kundbehoven..... Typ ett pass på morgonen 5-9 och sedan ett pass på eftermiddag/kväll typ 16-20 och möjligen en vardag bytt mot en helgdag. Vad tror den samlade hjärntrusten på happy om det?
    /C

Åretrunt-Pendlar Nacka(Jarlaberg)-SthlmCity(Hötorgshallen)

"Make my day and check your surroundings"

Av:
    Alex Supertramp
    Tänk om MTB hade varit större i Sverige, då hade det funnits marknad för riktiga LBS’s. Om jag skulle kryssa mig in förbi tvåhundrakronorshjälmar, barnringklockor och julpyntade elcyklar till kampanjpris, till Svenne och de andra grabbarna med Crescent-tröjor i min lokala cykelaffär, och sen utbrista ”Tjena fan, tänkte bara snacka lite XC - var har ni espressomaskinen eller får man en bärs?” Då skulle de kolla på mig ungefär som om jag hade ramlat in på systemet med en ostbricka under armen och frågat om jag fick ha Chablisprovning vid hylla tre.

Nej, det blir svårt att låtsas vara på någon flag ship store i Whistler när man bor i pakethålleland. Men det kanske blir bättre?

Av:
    Örjan Lax
    Om https://www.bike-discount.de startar filialer i Sverige blir det bra.

Av:
    Raggamuffin
    cwh1973 skrev:
    Intressant läsning då jag kört min fritidsbaserade cykelservice i ett drygt år. Inget officiellt, allt mekande sker mellan jobb och familj än så länge. Planen är att så småningom starta ett enmans företag med enbart cykelservice dvs ingen försäljning av cyklar eller personlig utrustning (hjälmar, kläder, skydd, ryggsäckar osv). På så sätt tänkte jag kunna erbjuda ett hyffsat lager av utbytes och servicedelar på allt från Standardcyklar, Vätternraketer, Äventyrshojar och Hellasgungare. Hittar jag en lämplig lokal nära hemmet och med bra tillgänglighet från cykelstråken så kan arbetstiderna också anpassas till kundbehoven..... Typ ett pass på morgonen 5-9 och sedan ett pass på eftermiddag/kväll typ 16-20 och möjligen en vardag bytt mot en helgdag. Vad tror den samlade hjärntrusten på happy om det?
    /C

Motsvarande finns lokalt här med gott resultat. Att vara duktig på att rikta hjul har varit den första inkörsporten för de flesta där.

// Muffin

Av:
    qma
    Jag gillar tanken att kunna åka direkt till en butik lokalt och köpa t.ex. kedjesmörj, bromspads, lösa ekrar, broms-olivkit, kedja och sånt som jag ibland vill ha plötsligt. Det funkar hjälpligt i sthlm tycker jag. Vill även gärna ha tillgång till ett serviceställe jag kan rekommendera till vänner som inte mekar själva, utan större risk att de gör kaoz av jobbet.

Ibland emailar jag nån bättre LBS, t.ex. Velotek (LBS för andra men inte lokalt för mig) om de har lite annat jox över mail istället för att bläddra i tysk ehandel, för att ge dem lite business då jag skulle tycka det var tråkigt om de försvann och jag sällan handlat av dem.

Av:
    Rut-66
    Det jag har begärt av min LBS hittills:

Innerslang för plusdäck - Nope

Navbyte (och då ekerbyte) med ventilhålet där man bör ha det - Nope, så nu bygger jag hjulen själv. Bara 2 hittills, men de rullar på.

Installation av bakväxel och lagom lång kedja - Nope, kedjan monterades oavkortad. Kommer fixa själv nu i vinter.

Att kassapersonalen kunde upprepa min fråga korrekt inne på verksta'n - Nope, 2 besök har jag fått ropa utifrån kassan, och förklara, så de på verksta'n förstod vad jag ville.

Nu har jag ingen LBS längre...

Av:
    Snuten
    Rut-66 skrev:
    Det jag har begärt av min LBS hittills:

Innerslang för plusdäck - Nope

Navbyte (och då ekerbyte) med ventilhålet där man bör ha det - Nope, så nu bygger jag hjulen själv. Bara 2 hittills, men de rullar på.

Installation av bakväxel och lagom lång kedja - Nope, kedjan monterades oavkortad. Kommer fixa själv nu i vinter.

Att kassapersonalen kunde upprepa min fråga korrekt inne på verksta'n - Nope, 2 besök har jag fått ropa utifrån kassan, och förklara, så de på verksta'n förstod vad jag ville.

Nu har jag ingen LBS längre...

Fast det är ju roligt att de håller på...

-------------------------------------------------
    Internet är, liksom mountainbikes, en fluga.

Av:
    Meercy
    Larsifer skrev:
    Ridley skrev:
    GustafH skrev:

Kan vara specialmat eller nya pälsborstar. Husdjurshållning på elitnivå kan kosta mer än cykling..

Inte dåligt att få a la cart hemkört varje dag till djuren 😂😉 Plus att man kan spontanköpa ny guldfisk om man e bakis en Söndag och behöver sällskap. 👌

Av:
    zanoii
    Något som få verkar ta hänsyn till här är att det är extrem skillnad på att vara LBS i storstad och i landsbygdshåla. Har du inte 50 kunder per dag så är det totalt ohållbart att ha dagliga leveranser. Antagligen blir det en gång per vecka och om något är restat så får kunden vänta två veckor. I bästa fall. Det går liksom inte att konkurrera med samma förutsättningar.

Forget the bike. It’s all about the ride.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ