• Re: Cykel i lägenhet

Av:
    Sszon
    Sjukt sköna bilder, men ofta är det rena cyklar som hängs upp i lägenheten. Vad gör ni om ni är ute 2-3 ggr i veckan? Tvättar ni den varje gång? Bor i lägenhet och planerar att skaffa en "trädgårdsbesprutningsgrej" för att tvätta MTBn men inser att det blir ganska mycket torkande av cykeln om jag inte har en upphängning som tål lite dropp eller smuts. Någon som har ett vettigt råd angående barn, min ettåring pillar hela tiden på min cykel. Bromsar, vajrar you name it. Ofta välter han cykeln ståendes i hallen...

Av:
    Raceit
    Brukar skölja / tvätta av cykeln rätt ofta, har vattenslang vid återvinningsstation som jag lånar i huset där jag bor.
    Har jag cykeln ståendes på golvet så har jag ett enklare mekarställ ( kolla Jula )som jag har på bakhjulet, så kan det inte ramla iaf. Det blir tyvärr mycket torkande ( baby wipes är suveräna ) tvättande om man ska få det fungera i lgh.

Av:
    Jay Jay
    Bor i o f s inte i lägenhet längre men har tidigare gjort. Jag tvättar i princip alltid av cykeln efter en tur. Brukar torka av den så gott det går med en vanlig handduk. Därefter rullar jag in den och låter den stå och torka en liten stund ovanpå ett annat torrt badlakan. När den är torr åker den upp på väggen. Att få upp cykeln på väggen är förövrigt i mina ögon nödvändigt för att slippa barnrelaterade olyckor.

3BE8D4FE-1F24-4A7E-A4C1-D0D9FEDD9D33.jpeg
    3BE8D4FE-1F24-4A7E-A4C1-D0D9FEDD9D33.jpeg
    FF18078E-8F11-4896-BA8F-8801534D1FD9.jpeg

Av:
    m3lk3r
    Har tur som bor nära skatås och kan tvätta av den någorlunda vid antingen cykeltvätten där eller cykeltvätten vid virginsgatan på väg hem så jag tvättar den alltid. Hade nog kollat med hyresväden om man kan få tillgång till vatten på gården annars. Ska nog göra det ändå..

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ