• Nån som testat de nya XT/XTR reglagen?

Av:
    borstar_micke
    Tänkte bara kolla vad ni som testat tycker om dem.

Ser onekligen lite skumt ut, men praktiskt med mindre prylar på styret...

Mvh Mikael
  • Re: Nån som testat de nya XT/XTR reglagen?

Av:
    Tobe
    Jag har bara fingrat lite på XTR-varianten på Cykelcity. Jag tyckte att det var lite sladdrigt när bromshandtaget rör sig i riktningar man inte är van vid.

När jag var nere i Verbier, var det en hangaround som hade full XTR -03. Jag frågade lite om vad han tyckte om dom och han sa att det funkade bra. Jag vet inte om konstruktionen funkar till all sorts cykling. Skulle tro att till llite extremare cykling (som jag bl.a. ägnar mig åt) kan det vara lätt att växla oavsiktligt. Till XC funkar det prima skulle jag tro.
    Men det är väl bara att hålla ögonen öppna, för det lär nog dyka upp fler och fler tester...

Av:
    olle/frost
    Well... Jag har kört en liten stund på XTR reglagen o kan säga att jag inte gillade dem alls, det kändes väldigt obehagligt att bromshandtagen rörde sig neråt när det slog lite eller skakade... Jag kör mest stökig o teknisk terräng o en del hopp o drops så det var för mig inte en förtroende givande känsla att känna rörelse under fingrarna när de ligger på bromsarna... De kanske passar bättre o är något för dem som kör grusvägsracing eller liknande oteknisk terräng... Sen att dt är RapidRise på dem är ju oxå en smaksak helt klart, hoppas få pröva lite mer innan jag helt dömmer ut dem...

Tobias/Frost på olles jobbdator...

Av:
    Per K
    För mig som XC cyklist fungerar dom perfekt. Det var lite ovant i början och jag fick vinkla upp bromsreglagen lite då det var lätt att tappa greppet och växla i stökig teräng. Efter den ändrigen så kan jag inte komma på ett bättre system än det här. På dom gammla reglagen kunde det bli svårt att växla när det var mycket stök/lera och man var trött och/eller frusen om fingrarna. Det problemet har jag aldrig haft med dom nya XTR reglagen.

Av:
    Martin Nilsson
    Jag har samma erfarenhet som Per K ovan. När man har vant sig växlar de väldigt smidigt med en skön precition.
    Den som kör DH eller testar gränserna (vurpar ofta) kanske skall satsa på stabilare reglage då nya XTR är lite klenare än gamla XTR.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in