• Re: Visa din Radonhoj!

Av:
    marr
    Swehedman skrev:
    NEW BIKE DAY! Sjukt stor kartong! Men då var hela cykeln monterad utom styret.😊

Hehe ja, de har stora lådor. När jag hämtade en radon fick ja packa upp den o sätta på cykelstället :p

Av:
    Swehedman
    marr skrev:
    Swehedman skrev:
    NEW BIKE DAY! Sjukt stor kartong! Men då var hela cykeln monterad utom styret.😊

Hehe ja, de har stora lådor. När jag hämtade en radon fick ja packa upp den o sätta på cykelstället :p

Fick också packa upp. 5min på motorväg, sen i såg jag att låda på taket inte va nån bra idé...😅

Av:
    Swehedman
    20D04E14-8729-420D-B7EF-4C1A521A0F53.jpeg

Första ordentliga provturen klar. Mycket nöjd! Är betydligt bättre trampmässigt än tidigare hoj och grym skillnad vid klättring. Greppet i kurvorna med 29” var märkbart och generellt så kändes den balanserad, rapp och lätthanterlig. Trodde 29” skulle göra den klumpig men upplevde snarare att det var lättare att välja spår och få framhjulet dit jag vill.

Lite besviken på fjädringen än så länge. Inte så ”plush” som jag trodde. Men oas så finns det för mycket inställningar för att hitta rätt direkt samt att jag har hört att dämpare behöver köras in ett tag.

Av:
    aribr
    Himla snygg var den iaf.

2500 euro för modellen under måste ju vara den bästa dealen där ute just nu för en kolcykel.

Av:
    Swehedman
    aribr skrev:
    Himla snygg var den iaf.

2500 euro för modellen under måste ju vara den bästa dealen där ute just nu för en kolcykel.

Tack! Tycker både 8.0 och 9.0 är väldigt mycket hoj för pengarna. 10.0 är väl fortfarande prisvärd men jag tyckte inte det var värt 7-8’ mer nör man får samma dämperi mm på den billigare.

Känns som Radon har gjort många rätt i år!

Av:
    JojjeM
    Tjugoårige sonen var sugen på att testa landsväg som motionsform så fyndade en funkis Radon. Tekniskt sett blir det alltså en barncykel och hör kanske hemma i annan tråd. Rätt skabbig efter ett liv som pendlare men efter uppfräschad drivlina och nya däck (allt från K&S) går den riktigt bra. Trivs han ska den få ny sadel, linda och vajrar.

DSC_1190.JPG

/Johan

Ironi funkar bäst på nätet

Av:
    Radonmannen
    Swehedman skrev:

Första ordentliga provturen klar. Mycket nöjd! Är betydligt bättre trampmässigt än tidigare hoj och grym skillnad vid klättring. Greppet i kurvorna med 29” var märkbart och generellt så kändes den balanserad, rapp och lätthanterlig. Trodde 29” skulle göra den klumpig men upplevde snarare att det var lättare att välja spår och få framhjulet dit jag vill.

Lite besviken på fjädringen än så länge. Inte så ”plush” som jag trodde. Men oas så finns det för mycket inställningar för att hitta rätt direkt samt att jag har hört att dämpare behöver köras in ett tag.

Vilken hoj :) har du någon uppdatering kring hur den känns? Börjar dämparna ordna sig?

Av:
    Johge
    Köpte den här idag av en annan happyit:)

Radon Slide 150 E1 26” 2013 i väldigt bra skick.
    12-åriga sonen kommer få sig en glad överraskning när han kommer hem.
    342A5243-3B84-4E7A-882E-B1EB2A12C900.jpeg

Av:
    aribr
    Du får en årets förälder nominering av mig iaf. Snyggt!

Av:
    Johge
    aribr skrev:
    Du får en årets förälder nominering av mig iaf. Snyggt!
    Tackar:)

Av:
    jcp
    Radonmannen skrev:
    Swehedman skrev:

Vilken hoj :) har du någon uppdatering kring hur den känns? Börjar dämparna ordna sig?

Är också intresserad av om du har någon uppdatering kring hojen Swehedman?
    Hur känns dämperiet?
    Var cyklar du med den?

Av:
    Swehedman
    jcp skrev:
    Radonmannen skrev:
    Swehedman skrev:

Är också intresserad av om du har någon uppdatering kring hojen Swehedman?
    Hur känns dämperiet?
    Var cyklar du med den?

Jag är fortsatt jättenöjd. Har fixat och moddat lite för att få den perfekt. Gaffeln fick jag öppna upp och plocka ur mängder av fett i negativa kamaren, vilket verkar vara vanligt på fox. Därefter har den funkat kanon. Har även minskad från en 0,6 token i bakdämpare till en 0,2. Detta gjorde underverk. Mycket mer plush men ändå progressiv nog.

Har även satt i en offset-bushing bak för att sänka BB något, satt på enfingergrepp på bromsarna och bytt bromsskivor till galfer 223/203 med lite snällare belägg. Detta har gjort att jag har massa kraft men med bra modulation och de är tysta. Orginal lät väldigt mycket.

Av:
    Swehedman
    Cyklar stig i Stockholm mest men har kört park ett par dagar med. I sommar blir det både Gesunda, Åre och Järvsö.

Av:
    Gille.
    Swehedman skrev:

satt på enfingergrepp på bromsarna och bytt bromsskivor till galfer 223/203 med lite snällare belägg. Detta har gjort att jag har massa kraft men med bra modulation och de är tysta. Orginal lät väldigt mycket.

Vilka Gafler-skivor köpte du? Var? Och vilka belägg? Är också inne på att byta till enfingersgrepp. Känns märkligt omodernt med dom långa greppen som sitter original.

Av:
    Swehedman
    https://m.ebay.co.uk

Keramiska belägg från NoT

https://www.ebay.co.uk

Framskivan heter DB007W. Köpte detta kit på eBay flytande adaptern som satt fram orginal bak ock orginal 203 maguraskiva bak. Har köpt en galferskiva bak också men den är igentligen för tunn så kör på 203 maguraskivan nu.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ