[½ OT] Får "säkerhetsfel" både med både stationär dator och laptop

Stervelo

Aktiv medlem
Jag kör Chrome på båda.
Det går att posta via mobilen, som jag gör nu, så kontot är ok.

Får det felet för allt utom att bara browsa. Söka går inte, svara på inlägg går inte etc.

Någon som vet något om det här? Låter som ny version av Chrome med mer restriktiva inställningar. Ska säga att felet är rendrat serverside, det är inte Chrome själv som kastar fel.

MagerValp

Aktiv medlem
Screenshot? Har du fått in nån skit? Testade med senaste chromebetan och tom profil och får inga varningar. Inget i Firefbox eller Safari heller.

Stervelo

Aktiv medlem
Tror inte jag fått in skräp, har alla de vanliga skydden och klickar inte på vad som helst heller. Men, man ska aldrig säga aldrig. Jag är inte hemma nu, återkommer med screenshot.

Batavus

Aktiv medlem
Någon annons- eller virusfunktion slår till för online- eller fjärrinnehåll. Funktionen är jobbig både att ha och mista.

Little Stereo

Aktiv medlem
Jag kör Chrome på båda.
Det går att posta via mobilen, som jag gör nu, så kontot är ok.

Får det felet för allt utom att bara browsa. Söka går inte, svara på inlägg går inte etc.

Någon som vet något om det här? Låter som ny version av Chrome med mer restriktiva inställningar. Ska säga att felet är rendrat serverside, det är inte Chrome själv som kastar fel.

Du kanske kan uppdatera trådrubriken med ett [OT] ?

Stervelo

Aktiv medlem
Rensat kakor och kört systemscan och kollat tilläggen i Chrome, inget konstigt där. Men fungerar fortfarande inte. Så här ser felet ut:

Bilagor

• 20210822_155507.JPG
    20210822_155507.JPG
    591.3 KB · Besök: 117

Stervelo

Aktiv medlem
När jag söker får jag samma feltext men inte som en popup ruta, utan text rätt i happyride guit.

Stervelo

Aktiv medlem
Slog av alla 3, domän privat och offentlig. Fungerar inte. Startade om datorn och det fungerar inte. Slog på brandväggarna igen. Nu tror jag att det ligger serverside. Får vänta på admin.

Batavus

Aktiv medlem
Meddelandet kommer som det verkar från Happyride, men veterligt är du den som drabbas. Så jag är rädd att jag måste repetera: Någon annons- eller virusfunktion slår till för online- eller fjärrinnehåll. Funktionen är jobbig både att ha och mista.
Jag kör inte Chrome själv, men någon rackarns inställning borde gå att ändra!

mzi

Aktiv medlem
Jag tror du har blockat något script. Jag får samma säkerhetsfel när jag går till notifieringarna efter att ha hoppat fram och tillbaka på några sidor. Jag misstänker att det rör sig om CSRF-tokens eller något liknande.

-Andy-

Aktiv medlem
Vad står det i konsollen i Chrome? Tryck F12 och klicka sedan på "Console"-fliken. Står det något där?

H.

Aktiv medlem
Hmm. Jag kan plötsligt inte ladda upp bilder... men det kanske inte är relaterat iofs.

SthlmJ

Aktiv medlem
Kör chrome 92.0.4515.159, inga fel här men det är tyvärr inte mycket till hjälp. Vad har du för tillägg?

Stumpy

Aktiv medlem
Jag får samma ibland på Androidplattan, dvs också Chrome. Uppfattat det som att det sker när jag har en cachead sida och försöker komma åt PM eller notiser. Gör jag en refresh, så funkar det igen som vanligt.

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Som sagts tidigare i tråden; när du får felet, tryck F12 och se vilket fel du får. Jag gissar också på ett CSRF-fel.

JohanA

Administrator
Kolla så att du inte blockerar cookies. Vitlista happyride.se om du har en adblocker / virusskydd / brandvägg.

Stervelo

Aktiv medlem
Jag har inte ändrat sånt på flera år, så kakor bör inte vara issuet. Kör f12 och återkommer när jag är hemma igen.

Stervelo

Aktiv medlem
Nu idag, precis nu börjar det fungera igen.Ingen ändring hos mig vad jag vet. Go figure.

JohanA

Administrator
Testa och vitlista happyride.se om du har en adblocker / virusskydd / brandvägg.

Batavus

Aktiv medlem
Tänk om du fått virus eller liknande!? Jag vet inte hur Happyride.se skulle reagera då, men det finns säkert de som vet.

Stervelo

Aktiv medlem
Tänk om du fått virus eller liknande!? Jag vet inte hur Happyride.se skulle reagera då, men det finns säkert de som vet.
Nja, jag tror inte det, nu fungerar laptopen men inte den stationära, samma virusscanner på båda, den är uppdaterad, jag är van användare, klickar inte på skumma saker, har aldrig fått virus på en dator i mitt IT liv, och det är mer än 25 år. :)

me.I.am

Aktiv medlem
Happyride.se är nog immunt mot det mesta, är väl bara politik som kan vara skadligt. Men det är dom onda moderatorbotarna snabba att reagera på och slå ned. Så om inte @Stervelo i lönndom skrivit något politiskt har jag svårt att se att Happyride orsakat "säkerhetsfelet" beroende på något som skickas till Happy.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer