Nja, har kört Giant ett par år nu och bytt årsmodeller kontinuerligt har haft en hel del kontakt med Giant Sverige, och garantin gäller faktiskt även 2a hands ägaren.TTR sa:Sen är väl frågan om det kommer gå att sälja den vidare med speciellt mkt förtjänst? 2017-modell, utan garanti (då den inte gäller annat än första ägaren). Några 30kkr lär säljaren inte få...
JockeS sa:Nja, har kört Giant ett par år nu och bytt årsmodeller kontinuerligt har haft en hel del kontakt med Giant Sverige, och garantin gäller faktiskt även 2a hands ägaren.TTR sa:Sen är väl frågan om det kommer gå att sälja den vidare med speciellt mkt förtjänst? 2017-modell, utan garanti (då den inte gäller annat än första ägaren). Några 30kkr lär säljaren inte få...
Köparen till min senaste hoj knäckte ramen efter 2 månader, och han fick iaf hem en ny ram utan disskutioner efter att han skickat dom mitt inköpskvitto.
Inte för att salta på mer, men om jag som ovetande köpare kommer till den här säljaren och begär/ser kvittot han köpt cykeln för, då hade jag förmodligen idiotförklarat honom på plats och tackat för mig.
*fortfarande jävligt bitter*
JockeS sa:Nja, har kört Giant ett par år nu och bytt årsmodeller kontinuerligt har haft en hel del kontakt med Giant Sverige, och garantin gäller faktiskt även 2a hands ägaren.TTR sa:Sen är väl frågan om det kommer gå att sälja den vidare med speciellt mkt förtjänst? 2017-modell, utan garanti (då den inte gäller annat än första ägaren). Några 30kkr lär säljaren inte få...
Köparen till min senaste hoj knäckte ramen efter 2 månader, och han fick iaf hem en ny ram utan disskutioner efter att han skickat dom mitt inköpskvitto.
Inte för att salta på mer, men om jag som ovetande köpare kommer till den här säljaren och begär/ser kvittot han köpt cykeln för, då hade jag förmodligen idiotförklarat honom på plats och tackat för mig.
marr sa:Jag tycker du ska ta kontakt, åka o titta. Sen bjussa 19 för den :D
Luktapåblommorna sa:marr sa:Jag tycker du ska ta kontakt, åka o titta. Sen bjussa 19 för den :D
Ja, bjud vad personen betalat, varför skulle värdet helt plötsligt fördubblats. Vad är det för fel på folk, kan de inte bara sluta bete sig som as.
hm sa:Luktapåblommorna sa:marr sa:Jag tycker du ska ta kontakt, åka o titta. Sen bjussa 19 för den :D
Ja, bjud vad personen betalat, varför skulle värdet helt plötsligt fördubblats. Vad är det för fel på folk, kan de inte bara sluta bete sig som as.
Är väl inte värd 19' nu utan garanti som andreägare.
Maakus sa:Senaste reklambladet.
https://www.xxl.se/white-am-275-interceptor-18-terrangcykel/p/1143913_1_style
White AM 275, 140/140.
Men 69 HTA?
edlundpeter sa:Gäller verkligen garanati för första ägaren?
Är det inte produkten och dess ålder som styr hur länge garanti gäller?
Mvh
NickPick sa:Fast garantin gäller ju första ägaren, så varför slåss med kundtjänst som bara gör sitt jobb?
Skönt att du fick det fixat ?
JockeS sa:Det jag störde mig mest på var 2 olika svar från samma företag.
JockeS sa:Jo det är jag medveten om.. tänkte dock på reklamationsrätten då produkten bara är 11 månader gammal. Men läste mig till att även den rätten gäller enbart första ägaren.
GustafH sa:JockeS sa:Jo det är jag medveten om.. tänkte dock på reklamationsrätten då produkten bara är 11 månader gammal. Men läste mig till att även den rätten gäller enbart första ägaren.
Reklamationsrätten är väl tidsbunden och inte ägarbunden? Annars skulle ju inte reklamationsrätt gälla på begagnade varor och det gör den ju.
Hur ofta och mkt brukar du handla där för?Sixten Fors sa:Det blev ingen affär för XXL denna gång heller. XXL lär vika in tårna rätt snart skulle jag tro :)
Kanske handlar för 1000 kr/år. Det går bra nu...HåkanC sa:Hur ofta och mkt brukar du handla där för? Med tanke på att de omsatte 2 782 miljoner 2017 enl: https://www.allabolag.se/5566850623/xxl-sport-vildmark-abSixten Fors sa:Det blev ingen affär för XXL denna gång heller. XXL lär vika in tårna rätt snart skulle jag tro :)
Globalistic sa:Hur är det tänkt här?
Allroad sa:Globalistic sa:Hur är det tänkt här?
Dom fuskar som fan med sina priser. Nästan som om deras ord. Pris vore dagspriser. Står jämnt olika ord. Pris i alla nyhetsbrev.
ooms sa:Är väl helt ointressant vad saker kostat förr, är ju vad de kostar nu som är intressant. Jag brukar iaf basera mina inköpsbeslut på vad jag får betala för varan. Men alla är vi ju olika...
Extrapris är ett intressant ord. Borde ju egentligen betyda att man får betala mer än normalt, dvs extra :-)jonte987 sa:Ja kanske men det funkar tydligen på kreti o pleti. Jag har för mig att det fanns lagstiftning kring extrapris. Tydligen avskaffat?
.Dom vill ju inte åt snålörjan. Givetvis ska det säljas till personerna som köper för att den är såpass nedsatt! De flesta här ser igenom det...Lars.E sa:Jag är 100% på marr och ooms sida i detta.
Varans tidigare pris är helt ointressant.
jonte987 sa:Ja kanske men det funkar tydligen på kreti o pleti. Jag har för mig att det fanns lagstiftning kring extrapris. Tydligen avskaffat?
thomaslundstrom sa:jonte987 sa:Ja kanske men det funkar tydligen på kreti o pleti. Jag har för mig att det fanns lagstiftning kring extrapris. Tydligen avskaffat?
Marknadsföringslagen.
”Realisationer, rea
Begreppet "realisationer", "rea" eller uttryck med motsvarande innebörd får bara användas om varorna ingår i säljarens ordinarie sortiment, försäljningen sker under begränsad tid och priserna är mycket lägre än normalt.”
(Källa: https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/vad-lagen-sager/marknadsforingslagen/ )
Även om det finns en lag, så är det ju så att alla inte tycker att de lyder under den. Se exvis happybedrägerier, XXL eller rattfylla.