166cm lång

alex.f

Ny medlem
166cm lång
Hej.jag är 166 lång och vill köpa en racer cykel Merida scultura 600 disk och vet inte vilken storlek ska ha,jag hoppas att ni kan hjälpa mig
mvh Alex

Spindelbenen

Aktiv medlem
166cm lång
Vad tycker ni om merida som racer cykel kvalite?
På en sån fråga är risken alltid att du får helt subjektiva svar. Jag tycker inte att Merida är så spännande, kan egentligen inte säga varför, men då de är (vad jag vet) en av världens största cykeltillverkare och även finns representerade på Pro Tour så antar jag att de är minst lika bra som de andra kända märkena. Jag brukar säga att folk ska köpa det som de gillar och faller in i den budget som de har så brukar det oftast bli bra, iaf om det inte är några oskyra märken. Sen finns det de som hänvisar till tabeller/recensioner etc och det är inte fel det heller men för mig är det utseendet samt hur jag gillar/sitter på hojen som spelar mest roll.

Känns den bra är jag övertygad om att du kommer tycka att den är awesome. Och då blir det ju oftast bra och kul liksom..

moros

Aktiv medlem
166cm lång
Vad tycker ni om merida som racer cykel kvalite?
Som sagt, en av världens största tillverkare. Specialized är ju bara Merida med ett dyrare klistermärke ;) Nåja nästan, Merida äger halva Specialized. Merida är inte så creddiga här hemma i Sverige men sculturan har väl fått relativt goda omdömen i pressen i varierande utrustningsgrad.

Tror inte du behöver oroa dig för ett dåligt köp om priset du fått matchar konkurrenternas cyklar i spec och utrustning.

Bikeshop har den för 25' mot 28' för Rose'n, då är ju hydraulisk Ultegra en lite dyrare grupp men vill man prioritera vikt så är ju fälgbroms fint. Scultura är specad på 8.33 stod det för strl M/L då väger nog S mindre än så, vilket väl är en ganska normal vikt för skivbromsad ultegracykel? Xlite Four Disc är dock specad nästan 1kg mindre men då är man uppe på 34'

Senast ändrad:

alex.f

Ny medlem
166cm lång
Som sagt, en av världens största tillverkare. Specialized är ju bara Merida med ett dyrare klistermärke ;) Nåja nästan, Merida äger halva Specialized. Merida är inte så creddiga här hemma i Sverige men sculturan har väl fått relativt goda omdömen i pressen i varierande utrustningsgrad.

Tror inte du behöver oroa dig för ett dåligt köp om priset du fått matchar konkurrenternas cyklar i spec och utrustning.

Bikeshop har den för 25' mot 28' för Rose'n, då är ju hydraulisk Ultegra en lite dyrare grupp men vill man prioritera vikt så är ju fälgbroms fint. Scultura är specad på 8.33 stod det för strl M/L då väger nog S mindre än så, vilket väl är en ganska normal vikt för skivbromsad ultegracykel? Xlite Four Disc är dock specad nästan 1kg mindre men då är man uppe på 34'
tack

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer