1x11 från Ali

flight

Medlem
1x11 från Ali
Hejhopp
Jag såg att det finns 1x11 kit på Aliexpress som kallas shimano deore m5100, nån som testat?
Verkar vara tunnt med dem i "riktiga" webshopps.

flight

Medlem
1x11 från Ali
Jag har sett kompletta kit med märkning m5100.
Hur dåliga är dom?

Bilagor

• 87255944-E65F-4FDE-A215-0E6DABADF720.png
    87255944-E65F-4FDE-A215-0E6DABADF720.png
    138.9 KB · Besök: 52

fyrbåk

Aktiv medlem
1x11 från Ali
Vad är frågan?
Aliexpress listar inte kopior/fejk med samma namn.

De är billiga kit för kassetterna är inte Shimano, utan lite sunkiga.
Man kan utgå från att allt, oavsett vad det är för produkt, som marknadsförs under ett känt varumärke på Ali är piratkopia. Det spelar ingen roll om det står Gucci, Shimano eller Rolex på skiten, det är undantagslöst piratkopior av skiftande kvalisort från barnfabriker i byar på kinesiska landsbygden. Rubbet.
Däremot finns det helt sjyssta prylar utan varumärken eller lokala varumärken som är bra eller ibland bättre än de som är kända i västerlandet.

Knasse

Medlem
1x11 från Ali
Man kan utgå från att allt, oavsett vad det är för produkt, som marknadsförs under ett känt varumärke på Ali är piratkopia. Det spelar ingen roll om det står Gucci, Shimano eller Rolex på skiten, det är undantagslöst piratkopior av skiftande kvalisort från barnfabriker i byar på kinesiska landsbygden. Rubbet.
Däremot finns det helt sjyssta prylar utan varumärken eller lokala varumärken som är bra eller ibland bättre än de som är kända i västerlandet.
Håller inte med, köpte nyss reservdelar till shimanobaknav och det var definitivt inte kopior, inte billigare där än någon annanstans heller men enda stället jag fick tag på dom.

cykelstöd

Aktiv medlem
1x11 från Ali
Säkert bättre att köpa ett "äkta" paket, typ Sensah?
Jag kör sensah på vinterpendlaren och det har funkat suveränt de få mil jag hunnit avverka, så kan bara instämma med ditt förslag. Däremot skickar de med rätt sunkiga kassetter i sina gruppset men jag misstänker att det är tillfälligt pga komponentbristen.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer