2 MTB stulna i natt i Uppsala.

Holmvall

Ny medlem
Jag fick min, nyss köpta, Trek Fuel Ex8 årsmodell 2018 och min Canyon Lux Mr 7.0 årsmodell 2008 stulna från bilen i natt i Uppsala.
Låsta med bygellås i varandra samt ett vajerlås OCH Thuleställets lås.

TREKen är matt silver 29" hjul, ramstrl 21,5", ej originalstyre, spd-pedaler dubbelsidiga. (Hann aldrig knäppa bild..)

Canyon, ramstrl L, 26" hjul, vit carbonram med svart/olackad seatstay, röda växelvajrar, rött styre, droppost Reverb utvändig dragning, spd-pedaler dubbelsidiga. XT-bromskit. (Se bild)

Bilagor

• IMG_20220624_102417_01 (1).jpg
    IMG_20220624_102417_01 (1).jpg
    1.2 MB · Besök: 113

ponx

Aktiv medlem
Ok, nä då är det ju svårt. Uppsala är ju en cykelstad så det stjäls ju massvis med cyklar. Men om man tar en lov till resecentrum och runt parker och systembolaget där missbrukare umgås så är det ju inte helt omöjligt att man får träff.

Men nu när corona är slut så är ju tjuvligorna tillbaka så det är ju svårt att veta.

Holmvall

Ny medlem
Ok, nä då är det ju svårt. Uppsala är ju en cykelstad så det stjäls ju massvis med cyklar. Men om man tar en lov till resecentrum och runt parker och systembolaget där missbrukare umgås så är det ju inte helt omöjligt att man får träff.

Men nu när corona är slut så är ju tjuvligorna tillbaka så det är ju svårt att veta.
Jo jag misstänker också nån liga eftersom det satt ett rejält bygellås runt dem så har de nog lyckats pilla upp Thulelåsen och lyft in båda cyklarna i en skåpbil eller liknande så de kan jobba med bygellåset ostört.

Vem vet hur mkt thulenyckelkopior det är ute å snurrar..

Senast ändrad:

Freddie L

Aktiv medlem
Thule-låsen behöver man ingen nyckel för. Det ska räcka med en skruvmejsel tydligen.

Jättetråkigt att du blev av med dina cyklar! Men stöter man på någon som vill ha din cykel hjälper inga lås i världen, tyvärr. Inomhus är det som gäller.

Jensen

Aktiv medlem
Jo jag misstänker också nån liga eftersom det satt ett rejält bygellås runt dem så har de nog lyckats pilla upp Thulelåsen och lyft in båda cyklarna i en skåpbil eller liknande så de kan jobba med bygellåset ostört.

Vem vet hur mkt thulenyckelkopior det är ute å snurrar..
thule låsen skulle jag inte bli förvånad om man vrider med en skruvmejsel och skiftnyckel. tyvärr.

darkforce

Aktiv medlem
thule låsen skulle jag inte bli förvånad om man vrider med en skruvmejsel och skiftnyckel. tyvärr.
ganska rätt där thule lås tar om ja räknar högt 3-5 sec st o öppna har själv testat då ja tappade bort nycklarna till takräcket,,, så två snabba långfingrade pers o en skåpbil så e cyklar ink ställ lösplockat o inkastat i skåpet på max 30 sec

Kc13

Ny medlem
Jag fick min, nyss köpta, Trek Fuel Ex8 årsmodell 2018 och min Canyon Lux Mr 7.0 årsmodell 2008 stulna från bilen i natt i Uppsala.
Låsta med bygellås i varandra samt ett vajerlås OCH Thuleställets lås.

TREKen är matt silver 29" hjul, ramstrl 21,5", ej originalstyre, spd-pedaler dubbelsidiga. (Hann aldrig knäppa bild..)

Canyon, ramstrl L, 26" hjul, vit carbonram med svart/olackad seatstay, röda växelvajrar, rött styre, droppost Reverb utvändig dragning, spd-pedaler dubbelsidiga. XT-bromskit. (Se bild)j

Holmvall

Ny medlem
Jävla as.....önskar Dom all olycka framöver.Fick min canyon spectral stulen I malmö nån vecka sedan.
Ja det är så förbannat irriterande att det hela tiden ska finnas "folk" som inte kan skilja på mitt å ditt.

Sen som vissa skriver ovanför är det lite skyll-dig-själv-regeln i mitt fall. Man är alldeles för naiv och tror att det går nog bra..

Jag tror dock det är alldeles för tidigt att ha förhoppningar att se cyklarna till salu så tajt inpå dådet. De är för heta än.

Aja, jag letar ändå jag.. 😮‍💨

ponx

Aktiv medlem
Ja det är så förbannat irriterande att det hela tiden ska finnas "folk" som inte kan skilja på mitt å ditt.

Sen som vissa skriver ovanför är det lite skyll-dig-själv-regeln i mitt fall. Man är alldeles för naiv och tror att det går nog bra..

Jag tror dock det är alldeles för tidigt att ha förhoppningar att se cyklarna till salu så tajt inpå dådet. De är för heta än.

Om vi pratar pundare här så är det inga slipade kriminella. De är som lumpsamlare som plockar på sig saker som de säljer så snabbt som möjligt för att finansiera mer droger. De blir ju rapporterade för brott hela tiden. Dessa resulterar inte i några direkt påföljder.

Det finns ju även grupperingar i Sverige där stulna grejer räknas mer som ett fynd. Det viktiga är att ha en dyr telefon/jacka/cykel, att man köpt den av någon som stulit den är inget man bryr sig om.

Min poäng är att man inte ska försöka applicera för mycket logik på sånt här. De som stal de här cyklarna försöker antagligen (liksom Kimpa) sälja dem över alla kanaler möjligt för en smärre summa. Eller så hojar de runt på den tills det blir punka.

Trim

Aktiv medlem
Nog är det så logiken kan vara långt borta som han som blev arg på polisen min ärligt stulna ATV fyrhjuling inte mycket logiken där.

Jensen

Aktiv medlem

Man vill ju fan tro att alla andra är som en själv och aldrig skulle göra det. Så det är ju inte så konstigt egentligen. Bara tråkigt sätt att lära sig på.

Trim

Aktiv medlem
Själv har havit med arbetet plats tjuvar där de lokala tjuvar studerar ut glömska med lämna nyckeln i låset ha aldrig alla där nycklar de kopierar men de internationella de är dyrk expertis på ett.

Holmvall

Ny medlem
Ifall ni som bor/är i Uppsala och får syn på en av dessa. Snälla hör av er till mig. 0701981213. Canyoncykeln är unik i sitt slag då jag byggt den som den ser ut på bild. Finns ingen fler som den ser ut. Tyvärr är Treken helt original så när som på ett annat styre då. Men ändå hör av er. Tack!
IMG_20220624_102417_01 (1).jpg

screenshot_20220705-144152_chrome-jpg.565354

Bilagor

• Screenshot_20220705-144152_Chrome.jpg
    Screenshot_20220705-144152_Chrome.jpg
    73.3 KB · Besök: 404

JojjeM

Aktiv medlem
Inte i stan just nu men pendlar annars dagligen centralt, så håller ögonen öppna.

Finns ju även ett par mindre nogräknade "cykelhandlare" där stöldgods dykt upp tidigare.

/Johan

Trehas

Medlem
Ifall ni som bor/är i Uppsala och får syn på en av dessa. Snälla hör av er till mig. 0701981213. Canyoncykeln är unik i sitt slag då jag byggt den som den ser ut på bild. Finns ingen fler som den ser ut. Tyvärr är Treken helt original så när som på ett annat styre då. Men ändå hör av er. Tack!
Visa bilaga 565352

screenshot_20220705-144152_chrome-jpg.565354
Nästa helt säker på att jag såg båda dom cyklarna på stationen i Gävle igår i händerna på två män en kvinna och en hund ingen som var nykter. Dock satt det ljusa däcksidor på canyon men mannen bar en väska med andra hjul i.

Holmvall

Ny medlem
Nästa helt säker på att jag såg båda dom cyklarna på stationen i Gävle igår i händerna på två män en kvinna och en hund ingen som var nykter. Dock satt det ljusa däcksidor på canyon men mannen bar en väska med andra hjul i.
Okej. Tack för info.!

Då ber jag er som bor/befinner er i Gävle med omnejd väldigt gärna hålla utkik efter mina cyklar och höra av sig till mig om de syns till.

Tack på förhand. 🙏

Senast ändrad:
Topp