2021 UCI Mountain Bike World Cup (XCO och DHI)

Raggamuffin

Aktiv medlem
Det som kan bli tråkigt med XCC som egen är väl risken att den blir bortvald av vissa för att spara sig till XCO. Sen öppnar det väl i så fall upp sig för andra.

skier

Aktiv medlem
Lite kul också att Avancini gjorde en Kessiakoff så där 15 år senare och körde på fälgen i mål, en liten fördel med lefty. Enve kanske kände att de behövde lite bra reklam efter fälgexplosionen i downhill-loppet.

1632121240335.png

Det som kan bli tråkigt med XCC som egen är väl risken att den blir bortvald av vissa för att spara sig till XCO. Sen öppnar det väl i så fall upp sig för andra.
Hur tänker man sig att man ska avgöra startplatser på XCO?
Att göra XCC till en egen cup borde helt klart påverka hur hårt vissa satsar på de loppen. Men är det inte först om de hålls helt separerade från XCO som det finns mer nackdelar än fördelar med att ställa upp på de loppen?
Om en top 10 plats på XCC ger dig plats i första startled på XCO, kan det inte vara värt att köra XCC då även om XCO är det du satsar på?
Vinner man något på att känna på delar av banan i racetempo?

Maakus

Aktiv medlem
Jessica Blewitt verkar efter omständigheterna må "ok"... Postades en bild på hennes Instagram.

Saxat från Reddit.
Update on Jess Blewitt after her horrible crash. Jess has a broken femur requiring surgery. She also has a broken collarbone, wrist , cracked rib & two small cracks in her lower back fortunately none of which require surgery.

Lars.E

Aktiv medlem
Jessica Blewitt verkar efter omständigheterna må "ok"... Postades en bild på hennes Instagram.

Saxat från Reddit.
Update on Jess Blewitt after her horrible crash. Jess has a broken femur requiring surgery. She also has a broken collarbone, wrist , cracked rib & two small cracks in her lower back fortunately none of which require surgery.

Å ena sidan är det tur att det inte blev värre, då det såg riktigt läskigt ut.
Å andra sidan är jag förvånad över att det blev så många skador spridda över hela kroppen.
Hoppas allt går bra med op, läkning och rehab. Blewitt är alltid intressant att se.

Fundadores

Aktiv medlem
Å ena sidan är det tur att det inte blev värre, då det såg riktigt läskigt ut.
Å andra sidan är jag förvånad över att det blev så många skador spridda över hela kroppen.
Hoppas allt går bra med op, läkning och rehab. Blewitt är alltid intressant att se.

Hon slår ju i med hela kroppen. I bland känns det iof som folk går närmast oskadda ifrån jättekrasher men här gick det illa.

Lars.E

Aktiv medlem
Hon slår ju i med hela kroppen. I bland känns det iof som folk går närmast oskadda ifrån jättekrasher men här gick det illa.

Ja, svårt att påstå annat än att det gick illa även om det både kunnat gå bättre eller sämre.
En faktor i detta fall är att anslagsvinkeln blir väldigt olycklig då hon kommer dykande mot uppförsdelen av kullen.

Maakus

Aktiv medlem
Ja, svårt att påstå annat än att det gick illa även om det både kunnat gå bättre eller sämre.
En faktor i detta fall är att anslagsvinkeln blir väldigt olycklig då hon kommer dykande mot uppförsdelen av kullen.

Det är rätt bra med fart in i den delen av banan också.
Den uppmätta fladdrar förbi ganska snabbt, och jag tror det är efter att hon har träffat baksidan på rollern. :(
1632240004298.png

Klorofylltalibanen

Aktiv medlem
Det är rätt bra med fart in i den delen av banan också.
Den uppmätta fladdrar förbi ganska snabbt, och jag tror det är efter att hon har träffat baksidan på rollern. :(
Visa bilaga 514067
Jag vet inte om jag förstår dig och bilden, men är det inte direkt efter den sektionen de kommer ut och de visar just hastigheten - Där damerna i detta fall brukar ligga kring och strax över 50 km/h?

Maakus

Aktiv medlem
Jag vet inte om jag förstår dig och bilden, men är det inte direkt efter den sektionen de kommer ut och de visar just hastigheten - Där damerna i detta fall brukar ligga kring och strax över 50 km/h?

Vet inte vad jag tänkte. Men ja, tjejerna håller ju runt 50 sträcket på den sektionen. Noterade bara att det fladdrade förbi 25km/h, jag gissar dock på att det är cykeln som fortfarande flyger, utan Jess 😐

skier

Aktiv medlem
XCC ska tydlig funka som innan. Enda skillnaden är att de får en egen cup. Poängen räknas även i xco cuppen. Oväntat kanske men jag tycker det låter bra

Det låter väl rätt vettigt, tycker det har varit ett bra tillskott till tävlingshelgen även om vissa åkare inte verkar gilla formatet.

På samma länk stod att UCI ska börja med gravel-racing, undrar om det blir döden får gravel, UCI känns inte så flanellskjorta och IPA.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer