2022 UCI Mountain Bike World Cup (XCO/XCC/DHI)

MagerValp

Aktiv medlem
Såg det här klippet nyss där de menar att Vittoria Barzo har varit framgångsrikt när det är lerigt. När Jordan Sarrou vann VM i Leogang (tror jag) för ett par år sen under misärförhållanden så gjorde han det på Barzo vill jag minnas.
Jag körde en blöt runda på Barzo i höstas, noll och inget grepp på klippor och rötter, men oväntat bra grepp i lera.

Putte--

Aktiv medlem
Vad som är extra roligt i år är att Team31 är nr 1 på Team-ranking. Bra bekräftelse för Ibis på Xco-Scenen.
Screenshot_20220731-222346_Acrobat for Samsung.jpg

ybs

Aktiv medlem
Jag körde en blöt runda på Barzo i höstas, noll och inget grepp på klippor och rötter, men oväntat bra grepp i lera.
Så hemska tycker jag inte de är på klippor o rötter när det är blött men de är definitivt inte superbra då. Totalen gör dock att jag gillar dem. Har ingen lust att byta mot dhf eller typ magic mary i supersoft och mellan 1000-1500 gram per sula. Men som sagt wicked will som framdäck är jag ruskigt sugen att testa

Paco

Aktiv medlem
Tråkigt med Jennys förkylning.

Tycker att det var en fantastiskt tråkig bana som gjorde rejset precis lika tråkigt.

SocialGimp

Aktiv medlem
DH idag blir spännande. Hoppas bara att det inte blir så "random" som förra racet blev, kändes som att slumpen avgjorde vem som vann. Å så jäkla synd att Camille bröt nyckelbenet på träningen! Hon har ju en så nätt o vägvinnande stil, som en älva som dansar över tuvorna (min poesibok släpps inom kort).

Fundadores

Aktiv medlem
DH idag blir spännande. Hoppas bara att det inte blir så "random" som förra racet blev, kändes som att slumpen avgjorde vem som vann. Å så jäkla synd att Camille bröt nyckelbenet på träningen! Hon har ju en så nätt o vägvinnande stil, som en älva som dansar över tuvorna (min poesibok släpps inom kort).

Om det håller sig torrt ser det ut som en kul bana. Fick känslan av Cathros provåk att man kan experimentera med linjeval vilket ju alltid är kul.

Klorofylltalibanen

Aktiv medlem
DH idag blir spännande. Hoppas bara att det inte blir så "random" som förra racet blev, kändes som att slumpen avgjorde vem som vann. Å så jäkla synd att Camille bröt nyckelbenet på träningen! Hon har ju en så nätt o vägvinnande stil, som en älva som dansar över tuvorna (min poesibok släpps inom kort) lika banor/förhållanden Förra veckans bana gynnade vissa typer av åkare,
Förra veckans bana gynnade de som åkte kontrollerat istället för de som bara bombar på och litar på att cykeln ska reda ut det mesta. Tycker man lika gärna kan säga att är det snustorrt och skiljer två sekunder mellan de 20 första så känns det som att det är slumpen/tillfälligheter som avgör. Camille Balanche vurpade inte nån gång under alla träningsåken eller kvalificeringen förra veckan, det säger en del.

SocialGimp

Aktiv medlem
Förra veckans bana gynnade de som åkte kontrollerat istället för de som bara bombar på och litar på att cykeln ska reda ut det mesta. Tycker man lika gärna kan säga att är det snustorrt och skiljer två sekunder mellan de 20 första så känns det som att det är slumpen/tillfälligheter som avgör. Camille Balanche vurpade inte nån gång under alla träningsåken eller kvalificeringen förra veckan, det säger en del.
Tror jag blandar ihop Vallnord med Snowshoe. Var det inte i Vallnord det var så lerigt o jävligt så att hälften (kändes det som) halkade in i nå't träd i nå'n brant? Tror inte det var lika många som kraschade i Snowshoe även om dom studsade som pingpong-bollar mellan stenarna.

SocialGimp

Aktiv medlem
Slump och slump, den skickligaste vinner oavsett underlag. Man väljer själv hur många chansningar man vågar ta och de duktiga reder ut dem.
Om jag nu minns rätt så var det ju en chansning att stå på i Vallnord o hoppas på det bästa. De som inte gjorde det var ju hopplöst efter.

T ex Valentina Höll, som ju är en ganska duktig åkare, kraschade ju i varenda race i början av säsongen så visst fasen är det lite slump med om man kraschar eller ej?

Fundadores

Aktiv medlem
Tror jag blandar ihop Vallnord med Snowshoe. Var det inte i Vallnord det var så lerigt o jävligt så att hälften (kändes det som) halkade in i nå't träd i nå'n brant? Tror inte det var lika många som kraschade i Snowshoe även om dom studsade som pingpong-bollar mellan stenarna.

Vallnord var snustorrt. I Snowshoe var det flera som fastnade i ett träd i en kurva. Båda vinnarna klarade den passagen.

SocialGimp

Aktiv medlem
Ok, för att klargöra för alla som inte hänger med lika bra som jag:

Fort William - Regn, misär o jävelskap.
Leogang - Regn på träning. Sol på tävlingsdagen, drejlera i skogen.
Lenzerheide - Torrt.
Vallnord (Andorra) - Hett som i en bakugn o torrt.
Snowshoe - Kladd på träning, hyfsat torrt på tävlingsdagen. Träd i vägen som kramades av hälften av deltagarna.
Moint Saint-Anne - Ser hyfsat torrt ut. Camille kommer att köra med gipsad axel o mitella. Hälften kommer att krascha o slå halvt ihjäl sig i stenkistan eftersom dom är så dåliga.

Fundadores

Aktiv medlem
Ok, för att klargöra för alla som inte hänger med lika bra som jag:

Fort William - Regn, misär o jävelskap.
Leogang - Regn på träning. Sol på tävlingsdagen, drejlera i skogen.
Lenzerheide - Torrt.
Vallnord (Andorra) - Hett som i en bakugn o torrt.
Snowshoe - Kladd på träning, hyfsat torrt på tävlingsdagen. Träd i vägen som kramades av hälften av deltagarna.
Moint Saint-Anne - Ser hyfsat torrt ut. Camille kommer att köra med gipsad axel o mitella. Hälften kommer att krascha o slå halvt ihjäl sig i stenkistan eftersom dom är så dåliga.

Snowshoe var ju halt som attan. Det var ju värt att köra vidare trots vurpor eftersom alla käkade lera.

SocialGimp

Aktiv medlem
Blir nog tyvärr inte inom top 10 för Oliver men grymt säkert kört tycker jag! Inte en darrning på underläppen!

Jolinwood

Aktiv medlem
Det här var ju onödigt spännande! Grymt åk av Finn Iles.
Han fick Brunis superpowers plus en rejäl portion hemmaplanboost;) Bra Öhlins-reklam idag

Pierrons vurpa såg rätt lugn ut men frågan är ju vilka konsekvenser Minnaars krasch kommer få för senioren, undertecknad kan intyga att skador är en sak när man är 25 och en helt annan när man är runt 40🙀
Vilken hastighet håller proffsen i det partiet, 30? 35? Skyddsmatta mot trädet som tur är men blev nog rätt rejäla kompressioner där

Fundadores

Aktiv medlem
Han fick Brunis superpowers plus en rejäl portion hemmaplanboost;) Bra Öhlins-reklam idag

Pierrons vurpa såg rätt lugn ut men frågan är ju vilka konsekvenser Minnaars krasch kommer få för senioren, undertecknad kan intyga att skador är en sak när man är 25 och en helt annan när man är runt 40🙀
Vilken hastighet håller proffsen i det partiet, 30? 35? Skyddsmatta mot trädet som tur är men blev nog rätt rejäla kompressioner där

Ja Öhlinsdämparen som döljer sig under skyddet verkar göra jobbet.

ybs

Aktiv medlem
Försökte hitta info på les gets sajt om var man kommer att kunna följa vm men gick bet. Någon här som vet var man kommer kunna kolla? Är det redbull som vanligt eller blir det någon obskyr frasse-sajt som tarvar en 486 med windows 98 för att det ska funka?

ybs

Aktiv medlem
Topp