2023 UCI Mountain Bike World Cup (XCO/XCC/XCM/DHI/EDR)

Spacekitty

Aktiv medlem
DatumPlatsXCOXCCXCMDHIEDREDR-E
25-26/3Maydena Tasmania AUSx
1-2/4Derby Tasmania AUSx
12-14/5Nove Mesto Na Morave CZExxx
3-4/6Finale Ligure ITAxxx
9-11/6Lenzerheide SUIxxx
15-18/6Leogang AUTxxxxx
24-25/6Val Di Fassa Trentino ITAxx
30/6-2/7Val Di Sole Trentino ITAxxx
25-27/8Pal Arinsal Grandvallra Resort ANDxxx
1-3/9Loudenvielle FRAxxx
7-17/9Les Gets Chatel Morzine FRAxxxxxx
29/9-1/10Snowshoe USAxxxx
6-8/10Mont Saint-Anne CANxxx

XCO = Cross-country olympic
XCC = Cross-country short track
XCM = Cross-country marathon
DHI = Downhill Individual
EDR(-E) = Enduro (med elcykel)

Startlistor, resultat och sånt.

Det ser ut som att allt ska visas på GCN+ och vara mest prisvärt.

platshållare för fler länkar

Senast ändrad:

Spacekitty

Aktiv medlem
Nytt för i år är att Red Bull inte sänder live och gratis, det blir istället Discovery och deras olika betaltjänster. Kanske är det dags att hålla ögonen öppna efter olika erbjudanden.

För mig som är helt ointresserad av annan sport/idrott gissar jag att GCN+ blir det som gäller.

Senast ändrad:

Höjdskräck

Aktiv medlem
Men är det klart nu att det måste betalas för att se tävlingarna? Läste någonstans att det inte är bestämt ännu hur innehållet ska distribueras (betalkanal, pay-per-view, reklambaserat).

FYI, GCN o alla systerkanaler ägs för övrigt av Warner/Discovery men det kanske alla har koll på vid det här laget.

mv70

Aktiv medlem
27DFFC39-FAD5-42BC-AC02-D25CEE634241.png

Kan det vara det billigaste sättet se livestream ?

Höjdskräck

Aktiv medlem
Det var i den här videon jag såg att det inte var klart med hur tävlingarna är tänkta att distribueras och hur betalningsmodellen kommer att se ut. Så, det kan nog vara klokt att sitta still i båten en stund till o inte köpa tv-paket på chans.

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Kommer sakna Rob Warner, om han nu inte hoppar över till ESP då.. Finns ju ingen som blir så exalterad som han blir när det hettar till.. Men jag kommer nog över det oxå...
Bra tråd @Spacekitty 🤘

Håhåjaja, själv är jag glad för att slippa vrålandet. Även han Barts uttal på ordet descent (”decent” säger han varje gång 😱) kommer jag slippa. 🤩

bikerX

Medlem
Håhåjaja, själv är jag glad för att slippa vrålandet. Även han Barts uttal på ordet descent (”decent” säger han varje gång 😱) kommer jag slippa. 🤩
Haha, jag tänker också på det varje gång, ”descent”,tänker till och med på det i bland när jag cyklar nedför😂

skier

Aktiv medlem
GCN+ schema för Sverige, nu har de lagt till värdscuptävlingarna och EM (men inte VM om jag ser rätt?).
Kul med sändning av lite annorlunda cykling också som BMX och enduro.
Trist att det kostar förstås, men för mig personligen som redan betalar för landsvägs/crosscyklingen blir det rätt smidigt. Undrar om man ska ha tysk, engelsk eller svensk kommentator, vad ger bäst inlevelse tro?

Brasklapp: deras schema uppdateras rätt ofta, så har man inte abonnemang kanske det är smart att vänta tills tävlingarna börjar i maj.

voidolf

Aktiv medlem
Fördelen med GCN är ju att man kan välja kommentatorspråk. Eller helt välja bort det (Ambient sound) om de är allt för jävliga att lyssna på

Jon

Aktiv medlem
Någon som testat att dela ett GCN-abb.?
Funkar det att streama på flera enheter samtidigt?

Om man vill vara samvetsgrann kan jag dela med nån som vill se DH och Enduro, jag tittar bara på XC och Lvg. 😇

ybs

Aktiv medlem
Jag tycker att de är ett helt ok team. Rob är ju som han är när det gäller xc. Han hade lika gärna kunnat kommentera pingis. "Two players, one table.. what will happen next!?" Men han får ju in energin vilket är bra. Bart är väl bra men det vore kul med någon yngre cyklist som precis lagt av. Skulle inte förvåna mig om Emily Batty tar över stafettpinnen som kommentator

skjivert

Aktiv medlem
Hoppas det kommer gå på gcn+ så man slipper betala för någon platform med en massa man inte vill ha.

Der Kaiser

Aktiv medlem
Någon som testat att dela ett GCN-abb.?
Funkar det att streama på flera enheter samtidigt?

Om man vill vara samvetsgrann kan jag dela med nån som vill se DH och Enduro, jag tittar bara på XC och Lvg. 😇
Hemma har vi iallafall streamat samtidigt på flera enheter via samma router/ip-nummer samtidigt, *tror* att i streamat samtidigt på 2 enheter där en gått (dåligt just då) via hemmanätverket och en via mobilsurf.

Jon

Aktiv medlem
Hemma har vi iallafall streamat samtidigt på flera enheter via samma router/ip-nummer samtidigt, *tror* att i streamat samtidigt på 2 enheter där en gått (dåligt just då) via hemmanätverket och en via mobilsurf.
Jag tänkte mer snika genom att dela med en kompis, då blir det olika IP.

GoranS

Aktiv medlem
Fundering: Skulle det vara mer lättläst med kalendern i en tabell? Ffa om man vill se vilka datum det tävlas i en speciell disciplin tycker jag tabellformatet är mer överskådligt.

1-2/4Derby Tasmania AUSx
9-11/6Lenzerheide SUIxxx
15-18/6Leogang AUTxxxxx
25-27/8Pal Arinsal Grandvallra Resort ANDxxx
1-3/9Loudenvielle FRAxxx

Senast ändrad:

Höjdskräck

Aktiv medlem
Fundering: Skulle det vara mer lättläst med kalendern i en tabell? Ffa om man vill se vilka datum det tävlas i en speciell disciplin tycker jag tabellformatet är mer överskådligt.

1-2/4Derby Tasmania AUSx
9-11/6Lenzerheide SUIxxx
15-18/6Leogang AUTxxxxx
25-27/8Pal Arinsal Grandvallra Resort AND
1-3/9Loudenvielle FRAxxx
Stryker du de första 3 disciplinerna så blir det ännu mer överskådligt! (y)

Fundadores

Aktiv medlem
Kul ändå att det är så många svenskar här som är vet hur engelska ska låta, på riktigt. Lite som en britt som skulle läxa upp en skåning i hur man uttalar svenska rätt 😜

GoranS

Aktiv medlem
Kul ändå att det är så många svenskar här som är vet hur engelska ska låta, på riktigt. Lite som en britt som skulle läxa upp en skåning i hur man uttalar svenska rätt 😜
Man behöver ju inte veta exakt hur det ska uttalas för att veta att Bart inte uttalar det rätt. Ungefär som att jag kan veta att ett litet kryp jag hittar på marken i en svensk skog inte är ett lejon utan att för den skull kunna artbestämma krypet.

Spindelbenen

Aktiv medlem

ybs

Aktiv medlem
Vad fan ska redbull syssla med nu då? Blir det bara big jumps och rally eller? Surt!!

Höjdskräck

Aktiv medlem

Edit: GCN+, Eurosport å Discovery typ då men det verkar ännu inte vara hundra klart med on demand-utbud e t c. Så det är väl bara att vänta lite till då.

Senast ändrad:
En dum fråga från en som är helt vilse i streamingvärlden. Om man nu betalar för Discovery eller GCN+ för att se XC, är det enbart livesändningen man kan se eller går det att titta i efterhand när man vill också?

Köp & Sälj

Topp