2023 UCI Mountain Bike World Cup (XCO/XCC/XCM/DHI/EDR)

voidolf

Aktiv medlem
En dum fråga från en som är helt vilse i streamingvärlden. Om man nu betalar för Discovery eller GCN+ för att se XC, är det enbart livesändningen man kan se eller går det att titta i efterhand när man vill också?
Nu vet jag inte hur de kommer göra med MTB men för landsväg och CX kan man gå tillbaka och kolla på race från förra året fortfarande. Vilket är betydligt bättre än typ Viaplay och längdskidor där man bara har två dygn på sig att kolla...

pnyberg

Aktiv medlem
Fundering: Skulle det vara mer lättläst med kalendern i en tabell? Ffa om man vill se vilka datum det tävlas i en speciell disciplin tycker jag tabellformatet är mer överskådligt.

DatumPlatsXCOXCCXCMDHIEDREDR-E
25-26/3Maydena Tasmania AUSx
1-2/4Derby Tasmania AUSx
12-14/5Nove Mesto Na Morave CZExxx
3-4/6Finale Ligure ITAxxx
9-11/6Lenzerheide SUIxxx
15-18/6Leogang AUTxxxxx
24-25/6Val Di Fassa Trentino ITAxx
30/6-2/7Val Di Sole Trentino ITAxxx
25-27/8Pal Arinsal Grandvallra Resort AND
1-3/9Loudenvielle FRAxxx
7-17/9Les Gets Chatel Morzine FRAxxxxxx
29/9-1/10Snowshoe USAxxxx
6-8/10Mont Saint-Anne CANxxx
Kanske borde lägga in att det är bland annat DH som sänds från Grandvalira.

voidolf

Aktiv medlem
Va!? Även med 379 kr per månad?
Japp... Helt galet om du frågar mig, men folk kanske inte kollar ikapp sport så det är inte värt för dem eller nått sånt. För mig blir det ofta att jag inte hinner och så kollar man det som verkar intressant några dagar senare, vilket är omöjligt med viaplay

ooms

Aktiv medlem
Aha, det är därför längdskidorna bara ligger kvar 2 dagar i Tele2Play också, står annars att sändningar normalt ligger kvar 7 dagar. Är dock inget stort problem, efter 2 dagar har jag sällan intresse att se nåt i efterhand då man ändå hört hur det gått och livet går vidare liksom.

GoranS

Aktiv medlem
Kanske borde lägga in att det är bland annat DH som sänds från Grandvalira.

Var inte så noggrann när jag gjorde tabellen utan slängde upp den mest som ett förslag på ett i mitt tycke lite mer överskådligt sätt att presentera kalendern.

Har nu fixat tabellen i mitt inlägg. Dock behöver @Spacekitty fixa det i första inlägget, vilket rimligen är det viktiga stället. Detta då ju citering innebär kopiering och inte referering/länkning. Detsamma gäller ju f.ö. kopieringen som @Glisseur gjorde till https://happyride.se/uci-mountain-bike-world-series/

Höjdskräck

Aktiv medlem
Var inte så noggrann när jag gjorde tabellen utan slängde upp den mest som ett förslag på ett i mitt tycke lite mer överskådligt sätt att presentera kalendern.

Har nu fixat tabellen i mitt inlägg. Dock behöver @Spacekitty fixa det i första inlägget, vilket rimligen är det viktiga stället. Detta då ju citering innebär kopiering och inte referering/länkning. Detsamma gäller ju f.ö. kopieringen som @Glisseur gjorde till https://happyride.se/uci-mountain-bike-world-series/
Ett klassiskt databasproblem. Vilken tabell ska vara master egentligen. Börjar bli komplicerat att uppdatera. :ROFLMAO:

Mashimaro

Aktiv medlem
Det verkar helt klart som att GCN+ är mest prisvärt. 399 kr för ett år. XCC, XCO, DHI, EDR verkar vara både live och on demand. Discovery+ ser ut att vara 5-10 gånger dyrare. Någon som vet hur länge on demand är kvar på GCN+? Kanske står i tråden, men i så fall har jag missat det.

Exempel på vad som visas i sverige, och länk till sidan med hela schemat.
1674466824578.png

ybs

Aktiv medlem
I och med den här förändringen hoppas jag att det inte blir strul med att vissa tävlingars sändningar får regionala, eller andra, begränsningar. Jag har vpn vilket har funkat dugligt på redbull. Det var dock någon fransk tävling förra året där det var ett jäkla mek att streama. Först registrera sig på någon fransk sajt som sög och sen försöka få igång streamingen med vpn osv. Känns ju lika förlegat som dvd-regioner back in the days

Klorofylltalibanen

Aktiv medlem
I och med den här förändringen hoppas jag att det inte blir strul med att vissa tävlingars sändningar får regionala, eller andra, begränsningar. Jag har vpn vilket har funkat dugligt på redbull. Det var dock någon fransk tävling förra året där det var ett jäkla mek att streama. Först registrera sig på någon fransk sajt som sög och sen försöka få igång streamingen med vpn osv. Känns ju lika förlegat som dvd-regioner back in the days
Nyfiken fråga. Jag använder inte vpn privat och hade aldrig några problem med Redbulls sändningar. Går det inte att slå av vpn tillfälligt när det strular vid sändningar?

ooms

Aktiv medlem
VM-rättigheterna säljs väl separat. SVT har ju haft dem de senaste åren, vet inte om det avtalet fortf gäller.

Edit: jodå, de sitter på rättigheterna t.o.m. 2024

ybs

Aktiv medlem
Nyfiken fråga. Jag använder inte vpn privat och hade aldrig några problem med Redbulls sändningar. Går det inte att slå av vpn tillfälligt när det strular vid sändningar?
Nja alltså jag använde inte vpn privat tidigare men vissa redbull-sändningar av uci gick inte att titta på från Sverige pga rättighetstjafs så då skaffade jag vpn förra året för att kunna utgå från ett godkänt land för att kunna se tävlingen.

weldion

Aktiv medlem
Har kikat efter MTB-lopp i GCN+-appen nu och jag hittar ingenting i listan över "Upcoming".
Är det någon som har hittat rejsen i GCN+-appen?

mv70

Aktiv medlem
Har kikat efter MTB-lopp i GCN+-appen nu och jag hittar ingenting i listan över "Upcoming".
Är det någon som har hittat rejsen i GCN+-appen?
Såg på hemsidan under Sverige typ. Sen scrolla ner datum förbi landsvägs o cyclocross, finns nå enstaka uci mtb race xc mm

mv70

Aktiv medlem
ok , har inte änns försökt i mobil app

Fundadores

Aktiv medlem
och vad säger han - för oss som är intresserade?

Han är irriterade på att det blir Pay per view eller likande men inget går tillbaka till åkarna, givetvis en rimlig synpunkt. Och givetvis en oro att färre kommer titta nu när det inte längre är gratis. Sen finns det lite andra frågetecken kring låsningar till exempel Gopro där åkarna inte får välja eller blir kompenserade om de tvingas välja bort kontrakt med andra företag. Han ser en risk att det kan ske på andra områden, tex en däcktillverkare som sponsrar hela serien som alla måste köra på. Men utan kompensation till åkarna.

jonte987

Aktiv medlem
ok, just pvp är nog bra för mig som bara vill kolla några lopp.
Blir det färre tittare så finns det inte så mycket pengar att oroa sig för.

Klorofylltalibanen

Aktiv medlem
Det är i princip samma åsikter som de framförde när Redbull hade rättigheterna. Sen är Bernard även arg över att det ändrade tävlingsupplägget med semifinaler är infört utan att någon har tillfrågat åkarna om vad de tycker. Hans inställning var att det är en ändring till det sämre.

ybs

Aktiv medlem
Det har ju varit oerhört dåligt med info från UCI, discovery, gcn+ etc kring kommande sändningar. Dvs vilka alternativ som kommer att finnas och ersätta rebulltv. Drog ett mail till uci och fick följande svar. Så i slutet på mars blir det mer info som jag tolkar det. Fan på tiden.

"We just spoke with ESO, our partner responsible on these events. Information about worldwide broadcast will be available by the end of the month."

skier

Aktiv medlem
Screenshot_20230325_194828_GCN.jpg

Nu har mtb dykt upp som en egen kategori under Racing i gcn+ appen. Ett steg i rätt riktning. Nån som hört vem som blir kommentator? Borde väl vara bestämt nu?

mv70

Aktiv medlem
Senast ändrad:

Piecekeeper

Aktiv medlem
Visa bilaga 615569
Nu har mtb dykt upp som en egen kategori under Racing i gcn+ appen. Ett steg i rätt riktning. Nån som hört vem som blir kommentator? Borde väl vara bestämt nu?
Är det samma kommentatorer på CGN, Discoveryplus och eurosport? Finns det någon anledning att inte skaffa CGN-appen som helt klart är billigast om man vill se XCO?

skier

Aktiv medlem
Är det samma kommentatorer på CGN, Discoveryplus och eurosport? Finns det någon anledning att inte skaffa CGN-appen som helt klart är billigast om man vill se XCO?
På landsväg är det samma, ingen aning hur de tänker för mtb. Jag skulle gissa att det bara blir engelska kommentarer på mtb, är ju rätt mkt färre tittare än på landsväg.

havet

Aktiv medlem
Topp