26-tums cykel (mountainbike eller liknande) med fotbroms

Bibs

Ny medlem
Jag ska fatta mig kort. Var köper jag en 26" som har fotbroms? De enda jag hittar är typ damcyklar i klassisk stil. Jag vill ha en sportig cykel och den får inte gärna väga otroligt mycket (den blivande ägaren är en 147 cm lång kille (med en ledsjukdom som ändå vill ha en cool cykel, därav sportig men med fotbroms).

mzi

Aktiv medlem
Det blir nog svårt att hitta. Det finns sportiga herrcyklar med fotbroms, men jag tror inte det är det som avses. Jag skulle kolla begagnat, det finns lite här på Köp och sälj, kolla efter "singlespeed". Och sedan så köper ni ett bakhjul med fotbroms på biltema.

Bobslob22

Aktiv medlem
Om man har ledsjukdom kan det vara mkt svårt böja leder i den takt som behövs för kunna hantera handbromsar. Kan också vara så man inte har styrka nog pga sjukdomen och då är fotbroms mkt enklare hantera.
Mvh

Bobslob22

Aktiv medlem
Jag ska fatta mig kort. Var köper jag en 26" som har fotbroms? De enda jag hittar är typ damcyklar i klassisk stil. Jag vill ha en sportig cykel och den får inte gärna väga otroligt mycket (den blivande ägaren är en 147 cm lång kille (med en ledsjukdom som ändå vill ha en cool cykel, därav sportig men med fotbroms).
Tror det finns en 7-växlad Crescent Jare med fotbroms i 24” åtminstone.

Bibs

Ny medlem
Om man har ledsjukdom kan det vara mkt svårt böja leder i den takt som behövs för kunna hantera handbromsar. Kan också vara så man inte har styrka nog pga sjukdomen och då är fotbroms mkt enklare hantera.
Mvh
Precis så är det, i perioder är det smärtsamt och stelt att göra den rörelsen tillräckligt snabbt.

Nypåmtb

Aktiv medlem
Bromsar på barncyklar är ofta under all kritik. Eventuellt skulle det fungera med en riktigt brutal skivbroms trots ledsjukdom, typ Sanit + 200mm skivor?

Bibs

Ny medlem
Nu vet jag inte vart TS bor men ett besök på Varuhuset i Rönneshytta är värt en liten omväg. Helt osannolik butik med ”allt”!
Stockholm tyvärr. Men då borde deras webbshop vara okej också och inte skum kanske? Men kanske säkrast att beställa från Bikeshop oavsett.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer