3/32 Cykelkedja med kedjelås

---Martin---

Ny medlem
Jag har sökt men icke funnit...

Jag är ute efter en 3/32-kedja med snabblås (heter det så?) till min Crescent vinter-pendlar-hoj som har Nexus 7-vxl. Och varför det då? Jo, jag vill snabbt och geschwint kunna byta till en likadan kedja som är rengjord och insmord direkt efter cykeltvätten. Så egentligen är det två kedjor jag är ute efter. Rätt ska vara rätt... 🙂

Köpte två Shimano CN-HG40, men det visade sig att de hade "Not reusable-lås". Så retur på dessa således...

Så vad finns det istället? Behöver ju nödvändigtvis inte vara Shimano.

---Martin---

Ny medlem

aben

Aktiv medlem
Blev ett par SRAM PC870. Enligt uppgift klarar deras Power link att öppnas och stängas ett tiotal gånger innan degradering av låset.
Kanske inte borde skriva det om nu tillverkaren rekommenderar byte av lås men jag återanvänder mina Shimano-kedjelås till åttadelade kedjor, skulle tro att låset på kedjan som sitter på nu har återanvänts typ tjugo gånger eller så och det har inte varit något problem.

Även vanliga kedjor för 1-växlade (1/2x1/8?) brukar gå bra att använda.

Senast ändrad:

---Martin---

Ny medlem
Kanske inte borde skriva det om nu tillverkaren rekommenderar byte av lås men jag återanvänder mina Shimano-kedjelås till åttadelade kedjor, skulle tro att låset på kedjan som sitter på nu har återanvänts typ tjugo gånger eller så och det har inte varit något problem.

Även vanliga kedjor för 1-växlade (1/2x1/8?) brukar gå bra att använda.
"Även vanliga kedjor för 1-växlade (1/2x1/8?) brukar gå bra att använda."

Som sagt, ska vara 3/32... ;)

Topp