Du har rätt. Provtestade min nästan nya klubb-AKU-tröja i äkta polyester i armhålan och oj du hade rätt. Men gammeltröjorna i äkta WCT från sjuttiotalet, helt luktfria och den oerhört flitigt använda best-bike i COOLMAX som klarat varenda tur hela värmeböljan, luktfri. Kullt sämmskinnsbrallorna får vara.
Ungdommens banlonskjortor hade faktiskt samma problem, trots ivrigt tvättande hängde doften i.
En gisning är att det är skillnad på olika polyester. Alla kläder går i samma tvätt, ofta. Med bultnade hjärta har jag graderat upp från 30 till 40 grader, det gick!
Hängslebrallorna har ju silverblöja för att silver käkar äcklig lukt på något oförklarligt vis på samma sätt som silverstrumpor.
Som nu måste årets tilltänkte nobelpristagare uppfinna cykeltröjor med silverarmhålor
OT De silvervantarna som värmer skidåkare är väl en bluff hoppas jag, ungefär som den märkliga jordlinan, i gummi?, som hängde från bilarna ett tag (orange 144:or) och skyddade innehavare fråm överspänning alstrad av däcken.
OBS de två översta styckena är helt seriösa svar, så ingen kallar mig UFO igen.