66000 kilometer + 76 länder i 49 bilder!

lostcyclist

Ny medlem
Tjena!

Det var flera år sen jag postade här senast -och nu orkade jag inte leta upp mina uppgifter, så jag skapade nya.

Men min erfarenhet är att bilder från långfärdscykling brukar vara omtyckta här på Happy, så jag länkar till mitt långfärdar-CV. Hoppas att det är ok.

Under nästan 5 år har jag cyklat 66000 kilometer genom 76 länder och nu har jag samlat det hela 49 bilder. Titta gärna in om ni har lust!

http://www.lostcyclist.com/cv/

Mvh Lars

dans

Aktiv medlem
Ja cykla långt är väl bara förnamnet, härliga bilder, och inte minste trevliga texter till.
"Så skulle jag också vilja göra" faktorn är väl hög hos en del cykelentusiaster här.
Tack Lars för bra inspiration, ser ibland några av dina gelikar passera här i Uganda.

Greup

Ny medlem
Tittar på bilderna och tittar sen ut över kontorslandskapet, som har färgskalan Rigor Mortis, och känner arbetslusten försvinna.

Transwave

Aktiv medlem
Hej Lars!

Snacka om att leva för äventyr! Har som längst luffat i Indien under en halvårsperiod. Minns att jag började längta hem ganska ordentligt de sista veckorna. Jag antar att du känner dig hemma på alla platser du slipper stanna längre än några månader på? :) Den största utmaningen är utan tvekan den psykologiska har jag lärt mig.

Transsibirien står på to-do listan, södra asien lika så. Lever jag tillräckligt länge kanske jag grejar sydamerika. Just nu är jag inne i en fylla-på-resekassan period, vilken kommer att pågå fram till 2013.

Tack för ditt inlägg för övrigt, efter en titt på din sida skruvade jag upp äventyrs-faktorn i mina reseplaner för 2012 :)

Aron

Moderator
Tack Lars! Vilken fantastiskt inspirerande resa! Du gjorde min dag.

(Jag lägger in detta i Ride Reports - Hall of Fame)

Senast ändrad:

Morfum

Ny medlem
Fantastiskt, kände direkt igen första bilden då det verkar som vi är uppväxta i samma by =)
Är du "hemma" i byn nu eller har du flytt och "hemma" är någon annanstans i Sverige?
Mvh. Johannes

BFS

Aktiv medlem
Svårt att komma med en lämplig kommentar... Skulle resan vara ett inlägg på facebook skulle jag lätt trycka på gilla. Lätt!

PappaG

Ny medlem
Kul att se dig här på happy oxå. Har följt dina resor via din sida i några år. Jag hittade även Helens take on africa utan att inse att det var dig hon hade krokat ihop med förrän långt senare när ni började cykla i usa.

BadBoy09

Medlem
Du skulle nästan ha en utställning med dessa bilder på canvasprint och texterna till. På vissa orter brukar museum eller kulturhus ha sånt...

DeLiQ

Aktiv medlem
>lostcyclist

Undrar om jag nånsin får tid, mod och möjlighet att göra bara en del av vad du gjort.
Vilka strapatser och upplevelser du måste ha haft. *avis*

Hasse#7

Aktiv medlem
Fantastiskt spännande äventyr! Har du alltid haft järnkoll på vad som krävs för olika etapper eller spelar turen in? En del grejer verkar rejält farliga med tanke på väder och annat.

Äntligen fick jag ett beprövat svar om behovet av bockstyre på långturer :-)

Freddie L

Aktiv medlem
Oj oj! Otroligt inspirerande! Jag undrar om jag någonsin kommer iväg på något liknande? När barnen är stora kanske? Alla tummar upp!

thomalin

Aktiv medlem
Inspirerande! Alltid kul att se bilder från din sida. Har haft den som bokmärke i några år och läst en del av dina reseberättelser. Jag kan rekommendera dem, de är inte så jobbigt att läsa om Lars resor som han verkar tro ;)

När man ser bilder och läser om upplevelserna, så känns jobb, lön, karriär, alla prylar och ilandsproblem jävligt onödigt...

Rudan

Ny medlem
Du förtjänar att kallas hjälte för dina extrema äventyr. Jag har varit iväg på några (mesiga) cykelsemestrar ock försöker föreställa mig din stora frihetskänsla vilket jag naturligtvis inte kan men inte desto mindre tackar jag dig eftersom du skänker mig en doft av Frihet och ett ton inspiration.

Dina bilder är i sanning underbara.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer