ACP 300km Jubileum

dlridings

Aktiv medlem
ACP 300km Jubileum
Redan i år kommer en och annan att bli besviken. Vi var tvungna att beställa årets jubileumsmedaljer tillbaka på hösten 2020. Det är inte som andra medaljer. Har vi missbedömt hur många vi behöver, finns det inga fler att tillgå.

Jag måste beställa dem nu i september. De kommer redan tidigt nästa år, ca 5 månader innan loppet hålls.

I år är vi på håret. En startort har nog lagt sin beställning på tok för lågt. Andra har kanske beställt lite för många, men risken är att det inte täcker upp.

Så jag frågar cyklisterna ... vill ni ha? Det gjorde jag förra året i Göteborg och alla som svarade att de ville ha, kommer också att få.

Detta gäller 11 juni 2022, men jag måste gissa hur många det är som ska delta redan den här månaden.

Hojta gärna till. Det finns en Google forms ni kan fylla i: https://www.randonneurgoth.com/aktuellt

Daniel

siebengang

Aktiv medlem
ACP 300km Jubileum
Har fyllt i efter bästa förmåga. Men utan att veta vilka som anordnar lopp just det datumet (eller känna till valmöjligheterna) är det svårt att gissa orten…

dlridings

Aktiv medlem
ACP 300km Jubileum
Just nu har jag inte fått definitivt information om alla som håller ett lopp då. Trollhättan och Göteborg vet jag. BRM300 i juni passar in i säsongen rätt bra ändå, så det blir nog fler. Någon i Stockholm är en bra gissning, det flesta startorterna, skulle jag tro.

Viktigaste just nu är rätt antal medaljer tas hem. Det där med startort var mer för att hjälpa arrangörerna få en uppfattning om intresset.

Daniel

GustafH

Aktiv medlem
ACP 300km Jubileum
Jag är intresserad, helt klart. Blodad tand, osv. och eftersom jag missar 200k-jubileet känns det ju inte dumt att redan nu boka in 300k istället så man inte missar det.

dlridings

Aktiv medlem
ACP 300km Jubileum
Hur ser det ut på medaljfronten, kommer det finnas några till de som anmäler sig nu?
Om arrangören har meddelat i förväg en uppskattning om hur många medaljer man vill ha, så räcker det förmodligen. Det gjorde det förra året trots oron att de inte skulle räcka.

Jag misstänker att även i år har arrangörerna överskattat behovet och då finns det _förmodligen_ över till andra som har missat.

Detta ska inte uppfattas som ett löfte, utan bara en gissning.

Många nya kan ge sig ut på en 20-milare, men många av dessa försvinner när en 30-milare hålls i så nära anslutning till VR. Kvar blir bara kärnan av brevetcyklister.

dlridings

Aktiv medlem
ACP 300km Jubileum
jag anmälde bara mig i september och har inte haft tanke på att meddela önskan om fler medaljer.
Miss av mig
Du gjorde nog korrekt. 14 andra från Randonneur Stockholm (eller åtminstone som har flaggat att de vill köra i Stockholm) har anmält sig, så det är 15 som har uttryckt ett intresse för Barkarbys start.

Jag vill inte gå ut med siffror, men jag räknade kallt med att informationen inte nådde ut till alla cyklister och att det därför skulle komma några som inte visste om att man skulle visa ett intresse i förväg.

Jag har beställt fler än vad folk har flaggat för.

Sov gott.

Daniel

Topp