Är detta nya instegsenduron? Anno 2020 (Fast det är en trailcykel nu igen.)

Dricko

Medlem
Min fru är 169 och har en Escarpe i storlek S. Den funkar bra i storlek för en all-round MTB. Hon skulle kunna få dit en längre dropperpost än den 100 mm som sitter på original, men den funkar.

Om frun ska köra lite mer XC och utflykter än att jaga tider på Endurospår så kan det vara läge att köpa ett snabbare bakdäck till sommaren, jag bytte på frugans Escarpe från original DHR till Racing Ralph (gamla 2,35 modellen) samt bytte till slanglöst. Sparade 700 gram och en massa rullmotstånd, stor skillnad och snabbare fru.
Det låter bra. Då blir det en small 👍🏻. Jo tänkte köpa ett mer lättrullat däckpar också. Det blir en del xc-cykling också.
 
Grattis! Jag tror det kommer bli toppen. om det skulle krångla har Wiggle i de fall jag behövt reklamera varit väldigt bra att ha att göra med.

Skriv gärna vad du tycker om den när den kommit. 🙂
har fått cyklen och den ser lovande ut, dock ej kunnat cykla då bakdämparen är kass och ej håller luften. Kan säga att wiggle är allt annat än bra i detta fallet. Fick mejl att jag skulle gå till min lokala cykelhandlare för att få felet fixat och dom ersätter kostnaden upp till 15pund. Så vet ej hur dom har tänkt man ska få en bakdämpare lagad för 15pund. Får se vad dom svarar på mitt senaste mejl, om det inte löser sig snart så överväger jag att skicka tillbaka cykeln 🙈
 
har fått cyklen och den ser lovande ut, dock ej kunnat cykla då bakdämparen är kass och ej håller luften. Kan säga att wiggle är allt annat än bra i detta fallet. Fick mejl att jag skulle gå till min lokala cykelhandlare för att få felet fixat och dom ersätter kostnaden upp till 15pund. Så vet ej hur dom har tänkt man ska få en bakdämpare lagad för 15pund. Får se vad dom svarar på mitt senaste mejl, om det inte löser sig snart så överväger jag att skicka tillbaka cykeln 🙈
Är du säker på att de inte menar att de täcker felsökningskostnaden? När jag kontaktade den svenska supporten sade de att de täcker felsökningen. Efter felet är identifierat så antingen ersatte de eller lagade de, oavsett kostnad. Kolla med dem så du inte missförstått något.
 
Är du säker på att de inte menar att de täcker felsökningskostnaden? När jag kontaktade den svenska supporten sade de att de täcker felsökningen. Efter felet är identifierat så antingen ersatte de eller lagade de, oavsett kostnad. Kolla med dem så du inte missförstått något.
Kan va så dom menade men då får man skriva det och inte att man bara ersätter kostnader upp till 15pund. Redan förlorat arbetstid med att greja Mm på detta och skrev att jag ville ha ersättning för det med, sen skriver dom att en mekaniker kollar igenom cykeln innan leverans och ändå fanns där 2fel på den som man upptäckte direkt. Så enligt mig är det bara för dom att skicka en ny dämpare och frakt sedel så jag kan skicka tillbaka den andra för snabb och smidig service. Sen är dom dessutom sjukt sega på att svara på mejlen så det man hade kunna löst på ca 2min i telefon har tagit 1v utan att kommit fram till en löning 🙈
 
Kan va så dom menade men då får man skriva det och inte att man bara ersätter kostnader upp till 15pund. Redan förlorat arbetstid med att greja Mm på detta och skrev att jag ville ha ersättning för det med, sen skriver dom att en mekaniker kollar igenom cykeln innan leverans och ändå fanns där 2fel på den som man upptäckte direkt. Så enligt mig är det bara för dom att skicka en ny dämpare och frakt sedel så jag kan skicka tillbaka den andra för snabb och smidig service. Sen är dom dessutom sjukt sega på att svara på mejlen så det man hade kunna löst på ca 2min i telefon har tagit 1v utan att kommit fram till en löning 🙈
De vill nog att någon oberoende tittar på det, först. Du får väl se det som att det är bättre än alternativet att först skicka tillbaka cykeln eller dämparen för att de ska felsöka för att sedan skicka tillbaka. Andra leverantörer gör på det sättet. Strul för reklamationer och sådant är det man får leva med när man köper billigt på nätet. 😉

Din egen tid är nog svårt att få något för, det får du nog inte om du köpt i butik heller.
 
De vill nog att någon oberoende tittar på det, först. Du får väl se det som att det är bättre än alternativet att först skicka tillbaka cykeln eller dämparen för att de ska felsöka för att sedan skicka tillbaka. Andra leverantörer gör på det sättet. Strul för reklamationer och sådant är det man får leva med när man köper billigt på nätet. 😉

Din egen tid är nog svårt att få något för, det får du nog inte om du köpt i butik heller.
Man kan se det på många olika sätt, men efter problem med andra saker så är detta det sämsta jag varit med om. När jag total rasade min bakdämpare på crossen efter va 25h körning tog handlaren tag i det och fixade dämparen utan problem. Det på en tävlingsmaskin som inte har garanti när den är helt ny ens. Va utan dämpare i ca 4-5dagar och då va jag kontakt med handlaren på en lördag. Fick ej ersättning I pengar för tiden , men han slängde med bra att ha saker för körning som plåster på såret.

dock tror jag att min irritation har blivit större, då dom är långsamma att svara och ger väldigt dåliga oklara svar.
 
Man kan se det på många olika sätt, men efter problem med andra saker så är detta det sämsta jag varit med om. När jag total rasade min bakdämpare på crossen efter va 25h körning tog handlaren tag i det och fixade dämparen utan problem. Det på en tävlingsmaskin som inte har garanti när den är helt ny ens. Va utan dämpare i ca 4-5dagar och då va jag kontakt med handlaren på en lördag. Fick ej ersättning I pengar för tiden , men han slängde med bra att ha saker för körning som plåster på såret.

dock tror jag att min irritation har blivit större, då dom är långsamma att svara och ger väldigt dåliga oklara svar.
Det kanske är svårt att jämföra en lokal handlare och en näthandel. Något ska man ju ha för att man lägger ganska mycket mer pengar för en liknande produkt i en butik. Jag konstaterar mest att det finns bra många nätbutiker som är rejält mycket krångligare än Wiggle.

Den svenska kundtjänsten på Wiggle är inte bemannad alla dagar i veckan. Men visst är det irriterande.
 
Det kanske är svårt att jämföra en lokal handlare och en näthandel. Något ska man ju ha för att man lägger ganska mycket mer pengar för en liknande produkt i en butik. Jag konstaterar mest att det finns bra många nätbutiker som är rejält mycket krångligare än Wiggle.

Den svenska kundtjänsten på Wiggle är inte bemannad alla dagar i veckan. Men visst är det irriterande.
självklart finns det betydligt sämre kundtjänster med, får hoppas dom svarar imorgon måndag. Torsdag eftermiddag och fredagar verkar dom inte jobba iallafall 🙈
 

risv

Medlem
Jag har beställt en sån. Ska komma på Måndag. Stumpjumper ST har också x-fusion bak. Hade egentligen tänkt köpa en begagnad Fuel EX, Stumpjumper, Jeffsy eller liknande men orkade inte leta längre så jag chansade på en sån här istället. Störigt namn bara som jag inte kan uttala på något naturligt sätt.
Nöjd med cykeln?
 
Har nu testat min mythique 2 gånger, dock helt ny på mtb. Min upplevelse är att cykeln känns stabil och gör det jag vill än så länge, lite mindre hopp och drop va inte heller några problem. Har testat cykeln på mtb leden i olofström och på lederna i Ryssberget/Sölvesborg :)
Dock liten spärr i huvudet som gör att jag inte attackerar Sten på samma sätt ännu som med min cross/enduro, men den släpper säkert när jag lärt mig hur en cykel fungerar mer :)

55ED74F3-F0BE-42A0-B04C-6D8AE68D9C64.jpeg
 
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer