Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök forum
Medlemmar
Regler/Hjälp
Köp & Sälj
Recensioner
Artiklar
Video
Kalender
Turtips
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök forum
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Installera appen
Installera
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sveriges trevligaste cykelforum
Är Halo ridgeline en bra enduro fälg?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="larsaw" data-source="post: 3805741" data-attributes="member: 11001"><p>Eftersom det är bakhjul du är ute efter så skulle jag rekommendera dig att gå för ett hjul i den högre delen av din budget, detta eftersom du kommer att leva med det länge (iaf navet).</p><p></p><p>Hos ActionSports kan du enkelt komponera ihop ett eget hjul (som dom bygger åt dig), slår verkligen ett slag för att du komponerar hjulet på ett:</p><p>- DT Swiss 350 nav och klassiska IS 6-bults bromsskiva (om det är vad du kör på nu),</p><p>- Sapim Race ekrar, nipplar i mässing eller alu beroende på plånbok och vikt (alu kräver dock att du äger ett riktigt bra nippelverktyg för att inte dra sönder nipplarna vid ev. justeringa av eker-spänningen (Cyclus Tools Top Spoke Wrench är den bästa jag stött på...)</p><p>- fälg väljer du efter tycke och smak (dvs bredd, vikt och plånbok) men DT EX511 är typ det bästa du kan få tag på, även om XM481 troligen duger fint den med (lite lättare men något klenare). Ungefär samma gäller för NoTubes Flow EX3 vs MK3.</p><p>ActionSports eget märke FunWorks har jag tidigare hört mest gjort lätta men klena fälgar, samt "aptunga" och hållbara varianter, hur det är nu vet jag ej = undvik!</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.actionsports.de/en/wheels/custom-wheels/?p=1&o=8&n=40&s=68&f=10441[/URL]</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="larsaw, post: 3805741, member: 11001"] Eftersom det är bakhjul du är ute efter så skulle jag rekommendera dig att gå för ett hjul i den högre delen av din budget, detta eftersom du kommer att leva med det länge (iaf navet). Hos ActionSports kan du enkelt komponera ihop ett eget hjul (som dom bygger åt dig), slår verkligen ett slag för att du komponerar hjulet på ett: - DT Swiss 350 nav och klassiska IS 6-bults bromsskiva (om det är vad du kör på nu), - Sapim Race ekrar, nipplar i mässing eller alu beroende på plånbok och vikt (alu kräver dock att du äger ett riktigt bra nippelverktyg för att inte dra sönder nipplarna vid ev. justeringa av eker-spänningen (Cyclus Tools Top Spoke Wrench är den bästa jag stött på...) - fälg väljer du efter tycke och smak (dvs bredd, vikt och plånbok) men DT EX511 är typ det bästa du kan få tag på, även om XM481 troligen duger fint den med (lite lättare men något klenare). Ungefär samma gäller för NoTubes Flow EX3 vs MK3. ActionSports eget märke FunWorks har jag tidigare hört mest gjort lätta men klena fälgar, samt "aptunga" och hållbara varianter, hur det är nu vet jag ej = undvik! [URL unfurl="true"]https://www.actionsports.de/en/wheels/custom-wheels/?p=1&o=8&n=40&s=68&f=10441[/URL] Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sveriges trevligaste cykelforum
Är Halo ridgeline en bra enduro fälg?
Topp