Aeroflaskställ som funkar?

SLI

Aktiv medlem
Den där flaskan ska man alltså klämma ihop när man lossar den. Då får den inte vara proppfull för då är det risk för sprut.
Sen måste man vara noggrann när man återplacerar den, inte bara släppa som på vanliga flaskhållare.
Inte direkt praktisk - men visst är den snygg!

tuta

Medlem
Som SLI säger så är den lite knepig att sätta tillbaks men har aldrig haft problem med sprut.

Har tappat flaska ett par gånger på 2-3 år. Enda jag minns med säkerhet var i ett sånt där kullerstensfarthinder. Kan ju iofs ha varit för att jag inte satt i flaskan rätt. Har tagit samma hinder ett antal gånger utan tapp. Sämre säkerhet än en bra "normal" flaskhållare men duger för mig för asfaltscykling.

bellasoda

Aktiv medlem
Lejon sa:
Bland det värsta som finns är flaskställ som inte funkar, dvs flaskan tappas om det skakar lite. Det vill jag inte vara med om. Är det möjligt att hitta ett aeroflaskställ med tillhörande flaska som klarar det kravet?
Funkar tex denna om det blir lite skakigt: https://www.rosebikes.se/elite-kit-crono-cx-aero-bottle-cage-incl-aero-drinks-bottle-500-ml-850444 ?

Den funkar klart bättre än många andra flaskhållare, i alla fall med avseende på skak. Den är väl lite meckig att peta tillbaks till flaskstället ibland, om jag ska klaga på något. Köp!

NiclasY

Aktiv medlem
Crono CX småläcker och skramlar, däremot har jag aldrig tappat en flaska. Till slut tyckte jag ändå inte att det var mödan värt och återgick till vanliga flaskor/hållare.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer