Aktuellt brexitläge för oss som gillar brittiska cyklar?

simson

Aktiv medlem
Köpt från wiggle...suttit fast i tullen i någon vecka snart och wiggle svarar inte. Någon som vet vad som händer nu? Hur lång tid ska man behöva vänta?
Har bara nödköpt från UK efter brexit (workscomponents och chainreactioncycles) skickat av dem 1-2dagar efter order därefter tull/PostNord lotteri , ibland två veckor ibland uppemot fyra vet inte riktigt var det fastnar, en gång fick jag tullfakturan efter två dagar , betalade den och grejerna kom ytterligare två dar senare, en annan gång kom fakturan efter nån vecka men trots betalning dröjde det nästan tre veckor till…..
hade det inte varit för komponentbrist eller att leverantören bara finns i UK skulle jag inte handla där alls .
Mange

Laan84

Aktiv medlem
Handlade från wiggle för några veckor sedan. Satt fast i tullen en vecka men sen kom det på två-tre dagar.

ScottJohan

Medlem
Beställde från Wiggle den 1/7, de skickade den 2/7. Därefter är försändelsen fast i Tyskland enligt fraktbolaget (Parcelforce) av ngn anledning. Kontakta Wiggles kundtjänst förra veckan som svarade efter några dagar att de kontaktat fraktbolaget och startat en utredning. Skulle återkoppla imorgon (21/7) om jag inte fått min försändelse. Enligt paketspårningen är den ff kvar i Tyskland…

Beställde från Wiggle i början av juni och då kom paketet inom en vecka.

/Johan

Framfall

Aktiv medlem
Beställde från Wiggle den 1/7, de skickade den 2/7. Därefter är försändelsen fast i Tyskland enligt fraktbolaget (Parcelforce) av ngn anledning. Kontakta Wiggles kundtjänst förra veckan som svarade efter några dagar att de kontaktat fraktbolaget och startat en utredning. Skulle återkoppla imorgon (21/7) om jag inte fått min försändelse. Enligt paketspårningen är den ff kvar i Tyskland…

Beställde från Wiggle i början av juni och då kom paketet inom en vecka.

/Johan
Samma här.

Murdock

Aktiv medlem
Någon som handlat cykel från Ribble efter Brexit? 70 pund för frakt och sedan 14% extra på cykeln plus frakt:

Så långt är jag med. Sen då, blir det fler avgifter efter det?

Pfaff

Aktiv medlem
Någon som handlat cykel från Ribble efter Brexit? 70 pund för frakt och sedan 14% extra på cykeln plus frakt:

Så långt är jag med. Sen då, blir det fler avgifter efter det?

Moms på klabbet kanske? Bör ju framgå av deras ”terms&conditions” nånstans på hemsidan om de likt Wiggle mfl debiterar vid köp och överlåter till fraktbolaget att hantera eller om du får lösa det själv.

Framfall

Aktiv medlem
Tog PostNord över? Mitt står enligt parcelforce att det är i sverige via Tyskland och igenom tullen sen den 16/7 men inget på PostNord spårning.
4511887E-70CA-4BD3-848C-6F6C0F7D669B.png
Såhär står det nu, vetofan vem som fraktar

ScottJohan

Medlem
När jag beställde från Wiggle i juni, var det Bring som tog över leveransen när den kom till Sverige.

Ang leveransen jag väntar på nu, fick jag nyss besked av Wiggle att transportören har problem med ”backlog” av försändelser som går via Tyskland. Så det är bara att vänta…
82CF66F1-914C-4FFA-9581-CDFE66DA9FDA.png

Senast ändrad:

aribr

Aktiv medlem
Mitt paket försvann så fort det anlände i Sverige. Fick ett nytt skickat och nu har trackingen på det också stoppats. UPS fyi.

Paco

Aktiv medlem
Hade det inte varit för att b24 ville €68 + frakt för mitt drev som CRC tog 198 + 49kr så hade jag lätt skippat att handla från UK.

Men ska man ha special standard på prylarna så får man lida lite…..

Edit: Efter 18 dagar hittade äntligen drevet fram 😃
3267E5BB-18ED-4F75-A56A-5A7AF4D67B20.jpeg

Senast ändrad:

aribr

Aktiv medlem
Fick länkage nr 2 som skickades. Det förra anser UPS är lost. Tråkigt, men det gick iaf snabbt med paket 2...nu måste jag bara få tullen betalad tillbaka.

ScottJohan

Medlem
Ngn som fått sitt paket?

Senaste uppdateringen i mitt fall var den 28/7 att försändelsen släppts får tullen (Sverige).

Sedan har inget hänt.

Nu över en månad gått sedan jag beställde hos Wiggle🤬

-Andy-

Aktiv medlem
För mig tog det 5 arbetsdagar efter att tullen hade släppt paketet innan jag fick det levererat. Skickades med Royal Mail och Postnord.

Om styrstammen hade gått att köpa hos min LBS hade jag gladeligen betalat någon hundralapp extra och handlat i Sverige eller i vart fall inom EU. Istället fick jag vänta i 5 veckor på att paketet skulle levereras. Hurra för Brexit 😁

Framfall

Aktiv medlem
Mitt har inte rört sig i postnordsappen.
Fortfarande på väg men postnord hävdar att paketet påbörjade sin resa i ursprungslandet för två dagar sen.

fortfarande inget svar från Wiggle.

Pfaff

Aktiv medlem
Om jag förstått rätt är det tullen på bägge sidor som krånglar pga ”nu jävlar ska dom få se på fan!”
Skickade ett i princip värdelöst paket till en engelsk kusin för nån vecka sen, ska bli intressant att se när det kommer fram.

glitch

Aktiv medlem
Ngn som fått sitt paket?

Senaste uppdateringen i mitt fall var den 28/7 att försändelsen släppts får tullen (Sverige).

Sedan har inget hänt.

Nu över en månad gått sedan jag beställde hos Wiggle🤬
Mitt kom idag! Hade också att det släppts 28/7. Prova sök med Schenker, det var dem som tog över mitt.

glitch

Aktiv medlem
Sökte faktiskt aldrig, utan blev smått chockerad bara när det plötsligt kom ett sms att det fanns ett paket hos närmsta schenkerombud.

Framfall

Aktiv medlem
Wiggle betalade tillbaka frakten idag? Men kunde inte skicka en ny pryl förrän den gamla var tillbaka…

Har det hänt något med Postnord? Bikester skickar med Schenker numer?

ScottJohan

Medlem
Min försändelse är nu uppdaterad att den finns vid utlämningsstället och mottagaren är kontaktad.
Dock har jag inte fått ngn info på sms, mail eller från ngt bud om vart den kan hämtas ut eller referensnummer etc.

Kul dethär…

NiklasL

Aktiv medlem
Så har man då hamnat där själv. Kläder på väg från Wiggle, beställda 25 juli, beräknad leverans 2 augusti "eller tidigare". Parcelforce har baxat dem till "delivery country" - vad gör man nu? Väntar? Även om man hittar ett bra pris i UK blir leveranstiden så lång att det inte är någon idé, känns det som...

ScottJohan

Medlem
Så har man då hamnat där själv. Kläder på väg från Wiggle, beställda 25 juli, beräknad leverans 2 augusti "eller tidigare". Parcelforce har baxat dem till "delivery country" - vad gör man nu? Väntar? Även om man hittar ett bra pris i UK blir leveranstiden så lång att det inte är någon idé, känns det som...
Det är bara att vänta.

Jag fick tillslut min beställning, fick aviseringen om upphämtning i ett brev till brevlådan. Denna gång var det DB Schenker som tog över leveransen när den kom till Sverige. Jag lade beställningen den 1/7 med uppskattad leverans den 9/7, kom fram den 3/8.

Jag har haft bra respons från Wiggles kundtjänst, dock tror jag inte de kunnat påverka det hela så mkt när "problemet" legat hos Royal Mail/Parcelforce.

Pfaff

Aktiv medlem
Sensmoralen av allt blir att undvika alla beställningar från UK om det dels inte handlar om unika varor eller om leveranstiden inte spelar nån roll. Tyvärr. Men Brexit är ett engelsk beslut så dom får väl ta följderna.
Att beställa från Wiggle mfl är nog bara en vana. Vanor är till för att brytas.
IMHO.

jonte987

Aktiv medlem
Så är det. Fast det är lustigt att det verkade fungera bättre i alla fall ett par månader. Kan inte låta bli att undra om det inte är den svenska sidan som inte orkar med under sommarmånaderna.

Håller med om är det bara är deras egna märke somn är relevanta.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer