Ale bikepark söndag 27/7 15:00 - 19:00.

DK

Ny medlem
Hej alla!

Jag vill jag tacka alla som kom idag, nykomlingar som veteraner.

När vi hade iordningställt efter kvällens åkning diskuterade vi vårat planerade semesteruppehålls vara eller icke vara, vi kom fram till att vi fortsätter att hålla öppet framöver men kanske inte både onsdag och söndag varje vecka nu under semesterperioden.

Om intresset finns håller vi öppet nu på söndag, vädret ser ju ut att bli kanon så det kanske vore en bra idé att öppna lite senare för att slippa den "värsta" värmen.

Vad säger ni?

Det är bara att komma med förslag! För snabbast feedback görs detta på våran hemsida.

MVH
Daniel Karlsson och resten av liftwaffe
Ale Bikepark
http://www.alebikepark.se

Senast redigerad av en moderator:

Gonken

Ny medlem
Vad roligt att ni fortsätter att ha öppet under semestern.
Tyvärr kan jag och Plumse inte komma, för då är vi i Åre.

/Helena

plumse

Aktiv medlem
Om jag kunde skulle jag stanna kvar för att åka i Ale, men eftersom jag inte är ensam i bilen till Åre och oklokt nog lovat att skjutsa hela vägen får det bli Ale en annan gång.

Miche

Aktiv medlem
Är det lika fint väder som idag på söndag då blir det bad men annars är det inte helt omöjligt att jag dyker upp. Gillar verkligen Ale!

KrisL

Ny medlem
Jag har lyckats trixat bort arbetet på söndag och ämnar dyka upp, jippie!
Kan erbjuda skjuts dessutom..

Hoppas verkligen det blir tillräckligt många för att ha öppet?

DK

Ny medlem
Har inga exakta siffror, men en uppskattning på 15-20 är inte hel galen.

Det verkar se lite tunnare ut inför söndag så ni som ännu inte anmält intresse, gör det !! ;)

E-beth, efter succen med tjejträningen känns det som det har varit ett uppsving med brudar i backen, jag har uppfattat att en repis vore väldigt uppskattad. Om vi ska genomföra detta så får det ju bli efter semestern, men det hade ju vart kul om vi kunde få träningen innan nästa deltävling av göteborgs downhillcup. Då kanske du hade fått fler att rejsa mot! :-)

Detta var bara en tanke som slog mig precis, jag har inte diskuterat detta med resten av crew. Om detta låter intressant så borde vi försöka bestämma datum snarast.

Daniel Karlsson

E-beth

Ny medlem
Jag har semester från och med i morgon. Jag kan tänka mig att hålla i lite tjejträning framöver.
Är dock bortrest lite nu och då i veckorna framöver, men man skulle kunna klämma in lite tjejträningsdagar om intresse finns.

Hur stor framförhållning måste vi ha?
Jag sticker till Gesunda på onsdag, men kan mycket väl tänka mig att köra dh i ale både måndag och tisdag ;)

De tjejer som är intresserade får gärna komma med tips på vad vi skall träna på. Jag tror även att det skulle behövas lite frivilliga som kan agera tränare.

/ebeth :)

rymdninja

Medlem
Kan tyvärr inte på söndag (Och har dessutom inte skaffat nån fullkruka ännu)
MEN, finns det inte möjlighet att nån skulle kunna hålla lite enklare övningar i allmänhet för oss som aldrig har åkt så mycket utför?

Om nån mer är intresserad så kan vi väl starta en tråd om det?

Ber om ursäkt för trådkapningen.

KrisL

Ny medlem
E-beth skrev:
-------------------------------------------------------
> Är dock bortrest lite nu och då i veckorna framöver, men man skulle kunna klämma
> in lite tjejträningsdagar om intresse finns.

Japp, intresserad! Ser slutet på jobbet nu, prel. kan jag 2-5/8 , samt 11/8->

> De tjejer som är intresserade får gärna komma med tips på
> vad vi skall träna på.

Hopp, drop och kurvtagning är mitt önskemål. Mest av allt vill jag sluta landa på framhjulet *s*

E-beth

Ny medlem
Själv vill jag få bort mitt dumma beteende att rycka hojjen så jag landar motostyle 80% av gångerna jag landar :/ *isch*

Hopp & dropp är det många som vill träna specifikt på. Jag tror att alla kan vara med oavsett hur bra man känner sig vara. Det finns ju både mindre och större varianter av droppen numera!

Själv är jag nog inte den som skall hålla i en sådan träning så jag efterlyser någon som är duktig. Finns det någon frivillig här kanske?

Jag vill gärna träna och lära mig mer om hur man vinklar hojjen i luften. Att sätta en rejäl whip i slutet av året det vore något det!! (känns hopplöst långt bort än så länge dock...)

Gonken

Ny medlem
E-beth: hur duktiga på att hoppa är vår tränare från senaste DH-chixz-riden? Jon och Christian? Annars vet jag att Manji är väldigt bra på att hoppa!

DK

Ny medlem
Tjena Rymdninja

Vi har skydd man kan hyra, kolla hemsidan för mer info.
Det kommer ofta besökare som har liten/ingen erfarenhet av downhill, vi brukar erbjuda en guidad tur genom spåren för att man ska hitta rätt och veta om alla knixiga hinder.

Nästan alla spår är konstruerade så att man ska komma ner oavsett hur duktig man är.

Om du vill ha tekniska tips är det bara att fråga så kan någon hänga med och visa.

DK
Ale Bikepark
http://www.alebikepark.se

E-beth

Ny medlem
Gonken skrev:
-------------------------------------------------------
> E-beth: hur duktiga på att hoppa är vår
> tränare från senaste DH-chixz-riden? Jon och
> Christian? Annars vet jag att Manji är väldigt
> bra på att hoppa!

Jodå, de kan allt hoppa. Dock vet jag inte om de har tid att träna oss. Tror inte det funkar om det är "dagtid", men vi kan ju alltid kolla ändå.
Manji har säkert ett och annat att lära ut, har sett på kort att han kan lägga ut feta mackor! :D

De som känner sig manade att vara tränare får gärna säga till!

plumse

Aktiv medlem
E-beth skrev:
> Jodå, de kan allt hoppa. Dock vet jag inte om de
> har tid att träna oss. Tror inte det funkar om
> det är "dagtid", men vi kan ju alltid kolla
> ändå.
> Manji har säkert ett och annat att lära ut, har
> sett på kort att han kan lägga ut feta mackor!
> :D
>
> De som känner sig manade att vara tränare får
> gärna säga till!

Ska vi få en tränare så får vi nog satsa på kvällar och helger. Då har folk lättast att komma ifrån.

/Helena

DK

Ny medlem
Söndag 27/7 håller vi öppet 15:00 - 19:00 (senarelagt pga. lite väl bra väder).
Liftkort 100:-
Hyrcykel strl M är ledig

Så ni får allt ta och baxa er tillbaka från Pridefestivalen och nöta sadelstolpe hos oss istället :P

Miche

Aktiv medlem
Blir ingen Ale för mig på Söndag :-(

E-Beth: Dra gärna i tjejspecifik teknikträning så hakar min tant på igen. Det var tydligen verkligen lyckat sist.

nenja

Ny medlem
KrisL finns det möjlighet att jag kan lura på mig skjuts ifrån dig? :D

Fan va härligt det vore med en heldag i Ale, känns som evigheter sedan!

KrisL

Ny medlem
Inga probs Rickard - om du ger mig lite tekniktips ;),
Kan du ta dig ned till Gamlestan någonstans? Ev skall fler med i bilen, men den är ju stor...

nenja

Ny medlem
Tekniktips vet jag inte, kan ju alltid försöka dock. ;)

Jo visst kan jag trampa ner till gamlestan, parkeringen till SKF fungerar kanske?

Topp