All-round XC UST däck

• Trådstartare Trådstartare kalle888
  • Start datum Start datum
K

kalle888

Guest
All-round XC UST däck
Då jag är ganska färsk undrar jag om ni kan ge mig några råd vad gäller UST XC däck.
Behöver ett allrounddäck för XC. Kör mest i skogarna runt Hellas, så som ni vet är det blandad terräng. Cyckeln är en Giant NRS.

Så vad säger ni, vad är det bästa UST däcket för ändamålet? Får gärna vara lätt också ;-)

MVH
/kalle

All-round XC UST däck
Miche skulle beställa dom ASAP sa han iaf förra veckan. Sen vete tusan om dom har kommit, men jag ska svänga förbi i eftermiddag och kollar då. Jag meddelar dig om lagerstatus.

All-round XC UST däck
ecommerce_thumbnail.aspx

All-round XC UST däck
Mattias Lundqvist skrev:
-------------------------------------------------------
> Hutchinson Bulldog 2.0 är inget dumt val.

Är dom verkligen så bra då? Hutchinsons andra däck är ju riktigt dåliga. Åtminstone när det är blött ute ty då blir de glashala.

All-round XC UST däck
Bulldog är bra när det är blött/halt, glesa dubbar och bra lerrensning. Dessutom rullar det bra på torrt. När det är torrt funkar de flesta däck riktigt bra, så man bör se till att man har bra däck för blött först och främst. Detta däck blir då allround.

All-round XC UST däck
Bulldog (och de flesta andra däck) har bättre lerrensning än WeirWolf, men många kan instämma WW UST, Race och Team modeller är grymt bra på snorhala sten och rötter.

All-round XC UST däck
Hmmm.. sitter själv i samma sits, dax och köpa nya däck till min XC-ht, men är det lönt att köpa UST över huvud taget? Ja, jag har ust-fälgar...

All-round XC UST däck
Du kan ju köra lägre tryck och slipper (i stort sett) snakebites med ust. Men lider du ej av sådana problem finns det väl ingen anledning då ust-däck generellt är dyrare. Jag själv har haft jätteproblem med snakebites så ust var sannerligen en skänk från ovan.

All-round XC UST däck
Om du inte skall köra på ren asfalt så är Schwalbe Fat Albert 2.35" det bästa valet. Ett toppendäck som precis passar in i bakgaffeln. Med detta däck slipper du skylla på cykeln för att du inte kommer upp för backarna. De är så pass tunga så att det ger dig extra träning för eventuella långlopp då du hänger på ett par riktig lätta tävlingsdäck.

All-round XC UST däck
Missa inte att prova "Nya" Nobby Nic, mycket bra! Kanongrepp, rullar lätt och väger inte alls mycket.

All-round XC UST däck
le boucher skrev:
-------------------------------------------------------
> Du kan ju köra lägre tryck och slipper (i stort
> sett) snakebites med ust.

Dum fråga från mig: varför vill man köra lägre tryck? Jag förstår att man får bättre fäste men just tävlingsdäck vill man väl ha hyfsat hårdpumpade för att få lågt rullmotstånd, eller? Sedan har jag förstått att man ofta kör med något klägg och vanliga däck oxå.

Tillbaka
Topp