Alla hatar landsvägscyklister
Förlåt om jag sårade dina känslor! Rapportera mig om du mår bättre av det!Du, det här inlägget reagerar jag STARKT på. Du vet ingenting om hur jag beter mig i trafiken, eller hur irriterad jag blir eller när.
Det är snudd på att jag överväger att rapportera dig för personangrepp då du skriver "folk typ Foxis". Jag har personligen väldigt sällan problem med lvg-cyklister. Jag känner många, och är med all sannolikhet en av de som visar mest hänsyn både vad gäller avstånd och omkörningsmarginal.
Du måste lära dig att skilja på resonemang kring en sakfråga, och beteende. Inget av det jag anfört beror på att jag ofta stör mig på lvg-cyklister. Enda intresset för tråden är att jag tycker hela konfliktsituationen mellan cyklister i stort och andra (oavsett skog eller väg) är jäkligt tröttsam, och att enda lösningen är att båda sidor är pragmatiska och visar respekt.
Där brister det påfallande ofta även hos cyklister (återigen både i skogen och på vägen) för att man anser sig ha rätt till att bete sig som man gör, och att andra (oavsett hundägare, hästägare, svampgubbar, eller bilister) är dumma i huvudet. Det är tråkigt.
Med det sagt ser jag fram mot en hövlig ursäkt inom kort. På riktigt.

Hur var det nu? Hade du något belägg för dina påhitt om att ”syftet med väg är transport”. Och i såfall kanske nån slags definition av vad som skall gälla som ”transport”.