Allmän tråd kring Carbonda CFR 696 (gravel) (eller andra kinagravelcyklar)

supreeme

Medlem
Är det förresten någon som har satt på ramskydd / fram protector på sin 696 och har tips på vad man kan köpa för variant / fabrikat? Alltså sån film man tejpar på själv. Finns det något vettigt som man slipper klippa och anpassa allt för mycket själv? Och var på ramen har ni satt skydd?

kroem

Aktiv medlem
Sportscover är mucket bra. Jag har på downtube, under bb och på kedjestaget. Brukar också sätta vid däckbanan, om man köra lite "för" feta däck.

kroem

Aktiv medlem
Äntligen kom nya styret, så hojjen kan byggas ihop. Nu återstår det tråkiga... bromsar...

Bilagor

• 20210312_080326_3352.jpg
    20210312_080326_3352.jpg
    996.4 KB · Besök: 104

moros

Aktiv medlem
Är det förresten någon som har satt på ramskydd / fram protector på sin 696 och har tips på vad man kan köpa för variant / fabrikat? Alltså sån film man tejpar på själv. Finns det något vettigt som man slipper klippa och anpassa allt för mycket själv? Och var på ramen har ni satt skydd?
Jag kör med Biltemas skyddsfilm på min MTB sedan i våras. Tänkte prova att montera den även här då jag har mer kvar på rullen. Det blir nog primärt att sätta under downtube för att skydda mot grusstänk där.

Den är blank i utförandet och det är min MTB med, så där tänker man inte på den även om jag satt den på synliga ställen. Men på den matta carbondan kommer det nog se konstigt ut. Skall testa en bit när jag får tummen loss :D

Är inte så nervös annars att ramen skall behöva skyddas mot repor. Vissa utsatta ställen där man kanske ofta monterar bikepackväskor t.ex. skulle kanske kunna vara intressant att skydda. På MTBn har jag monterat på kedjestagens och sadelstagens utsida då det var många som klagde på att man får heel rub från skorna på stagen.
Fick en fråga om monteringen på pm. så tänkte jag kan dela med mig till alla. Obs! Så här gjorde jag, finns säkert andra smarta sätt också :) klistrar in texten från pm:

Saker att tänka på:
1. När du drar bromsslangen glöm INTE att först sätta på täckkåpan för hålet i vänster kedjestag där slangen går in närmast oket. Täcklocket ligger i en av påsarna som följer med. Både jag och polarn glömde och fick dra om slangen :)

2. För båda oss så blev böjen nere vid vevlagret så tvär att det var omöjligt att få igenom vajrarna. Ett sätt är att ta loss täcklocket under, ta typ en tandpetare eller nåt och peta ut plaströren som är till för att guida vajern så du får ut en bit i en större loop, UTAN att guiderören åker in i ramen uppe :)
När det blir lite slack där kan du också lossa plastbrickan som vajern löper över under vevlagret för lite mer space.
När du sen har som sagt två små loopar som hänger ut, klipp dem på mitten så du separerar plaströren i två.
Då kan du dra vajern uppifrån genom sektion 1, sen kommer den ut under vevlagret, igenom plastbrickan, och sen in i sektion 2 och ut vid fram / bakväxeln. Genom att klippa guideröret gör du gör självja "böjen" ute i det fria så att säga så det går mycket enklare. Självklart kan du prova trycka igenom vajern först men för oss fastnade den nere vid vevlagret.

3. Dra vajrarna innan du monterar gaffeln / ta av gaffeln. Då får du nämligen också access via styrhuvudet om du behöver hjälp med att styra envisa vajrar/ guiderör / bromsslangar.

4. Tänk på att sätta täckbrickan uppe rätt när du trär den. Överst framväxel, mitten bromsslang, nederst bakväxel. Bromslangen är enklast så ta den sist. Då den tar mest plats i ramen så om du börjar med den och det blir strul med vajerguiderören så blir det supertrångt därinne.

5. Alla skruvar för fästen sitter rätt löst så dra åt / ta bort dem som inte ska användas.

6. Styrlagret är som sagt ett integrerat, sätet för gaffeln är bara att trycka på plats med handkraft och lagren ligger direkt i ramen. Styrlagerexpandern bygger några mm ovanpå röret så ta med det i beräkningen för att kapa gaffeln rätt.

7. Deras egna styre har rätt mycket rise, så kapa inte för friskt. Om du på sikt kanske byter styre så är det bra om det finns justermån kvar på styrröret.

8. Jag har monterat 53 mm sks bluemels, det skulle rymma ett nummer större skärmar nätt och jämnt. Med 700x45mm Riddler hade man velat ha bredare nämligen.

/c
Tolkar instruktionen som att ni inte drog hela vajerhöljen vilket var min plan. Det följer med en genomföring vid styrhuvudet för att köra helt hölje, men det verar inte finnas några muffar till utloppen för fram och bakväxeln. Blir kanske till att dra wiren löst istället. Så mycket för att sitta och vänta på leverans med vajerhölje...

Senast ändrad:

Haakon

Medlem

moros

Aktiv medlem
Kör med liner inne i ramen!
Funkar utmärkt.
Det hjälper ju inte nu :LOL:

Skall flytta över ett komplett styre med reglage och allt, det sitter ju idag med heldraget hölje och inline-justering precis efter lindan. Så det hade ju varit ganska smidigt att dra höljet klart i nya ramen det första man gör. Nu kommer jag behöva fippla med vajerdragningen efter jag flyttat över styret och så blir det ju bara två korta 10 cm stumpar hölje mellan ram och inline-adjustern. Om jag inte plockar ner och lindar om styret och drar nytt hölje för det hade jag inte tänkt.

Senast ändrad:

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Så otroligt nöjd med denna brandade varianten av 696:an.
Helt sjukt rolig hoj och det märks att jag inte cyklat på den sedan i september för varför har jag annars spenderat hösten och vintern på att fundera på en ersättare. 🤷‍♂️🤷‍♂️

Testar nu med Ultrabite 50 och måste säga att de är förvånansvärt lättrullade, har haft betydligt smalare ostar som känts betydligt segare och sluggigare

Ny sadelstolpe, nytt styre med flare är monterat och snart lite mer godis som skall på.
Sen är det bara att bomba grus hela sommaren.

AFA5BFBE-D92C-440D-BF19-02CCCC2C2808.jpeg

supreeme

Medlem
Bromsar, flat mount SRAM HRD på 696. SRAM säger att det är följande 15 mm M5 som gäller, rent generiskt https://r2-bike.com/SRAM-Screws-Stainless-Steel-for-Flat-Mount-Caliper-mount. Hur fan kan de veta vad gaffeln är gängat med? Kan någon bekräfta att detta funkar innan jag specifikt beställer dessa från den enda tysken som har dessa i lager.. Jag tror jag redan postat bilder på mina bromsok.
Fan vad det är massa små delar å beställa, fälgbroms FTW!

moros

Aktiv medlem
Bromsar, flat mount SRAM HRD på 696. SRAM säger att det är följande 15 mm M5 som gäller, rent generiskt https://r2-bike.com/SRAM-Screws-Stainless-Steel-for-Flat-Mount-Caliper-mount. Hur fan kan de veta vad gaffeln är gängat med? Kan någon bekräfta att detta funkar innan jag specifikt beställer dessa från den enda tysken som har dessa i lager.. Jag tror jag redan postat bilder på mina bromsok.
Fan vad det är massa små delar å beställa, fälgbroms FTW!
Ja flat mount är standard M5 och 14mm är vad shimano har på sina. Jag flyttar mina bromsar från en annan cykel men gillade inte gängornas skick så jag skall ha nya. Sitter nu temporärt med m5x15 flaskställsskruv.

Senast ändrad:

HåkanC

Aktiv medlem

supreeme

Medlem
Här finns det bra skruv
det går även bra att köpa skruv styckvis för privatkunder i butiken (mest intressant för Sthlm)
Jag bor på krypavstånd från Bauhaus så det går nog att lösa. Men det vore najs om nån kunde bekräfta att det är rätt.

supreeme

Medlem
Ja flat mount är standard M5 och 14mm är vad shimano har på sina. Jag flyttar mina bromsar från en annan cykel men gillade inte gängornas skick så jag skall ha nya. Sitter nu temporärt med m5x15 flaskställsskruv.
Då borde det ju vara std m5 med stigning 0.8.
Men det är skumt att SRAM är så bombis på längden. Men det kanske är så fantastiskt att det finns en standard på gängor och djup för infästning av bromsok?

kroem

Aktiv medlem
Första rundan på GR039 idag, rapp och styv kändes det. Dock med LVG hjul (9-32 kassett). Testa stupröret lite.

Bilagor

• 20AE5573-9E34-4C83-A65D-2D73C55F875F.jpeg
    20AE5573-9E34-4C83-A65D-2D73C55F875F.jpeg
    1.1 MB · Besök: 96

moros

Aktiv medlem
Projektet har varit mer eller mindre klart ett tag, jag har till och med gjort den ångestfyllda andra kapningen av gaffelröret. Har bara hunnit med en kort prova-på-runda än så länge

Bygget var ju inriktat lite mer på hårdpackad grus/asfalt och inte en terränghoj direkt. Så dubbelklinga och 700c var planen och det är väl inget som sticker ut direkt. Ultegra R8020, 50/34 fram med Sunrace CSRX1 11-36 bak. DT Swiss R500 med 28 håls 350 nav från Fitwheels. Slutade precis under 8.5kg "katalogvikt" enligt Excel

Fick bra råd och tips från tidigare inlägg och jag stötte nog inte på några direkta problem utöver avsaknaden av hylsor om man valde heldraget hölje som jag gjorde. Löste det med några bussningar till en Nukeproof när jag beställde annat från Wiggle. Jag skulle nog gärna önskat att man hade haft ingångar på båda sidor av styrhuvudet och inte bara vänster sida om man får vara petig men annars inget konstigt att bygga.

Det återstår fortfarande lite småpill med ett vajerhölje som nog behöver kortas, en snabbluftning av bromsarna och antagligen nytt styre. Sen blir det eventuellt att fixa dekaler eller något "grafiskt" inslag också men så länge är det dödssvart som gäller (bortsett från det rödanodiserade i kassetten).

1617289003922.png

HåkanC

Aktiv medlem
Bygget var ju inriktat lite mer på hårdpackad grus/asfalt och inte en terränghoj direkt. Så dubbelklinga och 700c var planen och det är väl inget som sticker ut direkt. Ultegra R8020, 50/34 fram med Sunrace CSRX1 11-36 bak.
Kul att få följa ditt bygge, men har du lust att berätta mer om varför du valde just 50/34 och 11-36 för en grus/asfalt-cykel?
Jag tycker att den verkar både tung och gles, men det kanske bara är jag som är klen?
Utvx_jmf_50_34_to_11_36.JPG

moros

Aktiv medlem
Kul att få följa ditt bygge, men har du lust att berätta mer om varför du valde just 50/34 och 11-36 för en grus/asfalt-cykel?
Jag tycker att den verkar både tung och gles, men det kanske bara är jag som är klen?
Visa bilaga 479046
Haha. Om jag är så stark är tveksamt. Men det ligger ingen religös övertygelse bakom det beslutet, en kombination av praktikaliteter och tillgång främst.

En faktor är att jag flyttat allt utom hjul, kassett, kedja och vevlager från min renodlade lvg-hoj. Så 50/34 var redan bestämt. Hade jag byggt från grunden och butikernas hyllor varit välfyllda så hade det nog blivit något i stil med 46/30 matchat med kanske 11-32 eller 34. Hade inte tillverkarna varit så fixerade vid 11 som minsta drev hade jag nog gärna köpt typ 12 eller 13-36 t.ex. för att få en lite tätare kassett. Detta blir ju lite glest på asfalt. Men det är bara att testa.

Med tanke på att jag körde all grus/touring/bikepacking förra sommaren på min andra cykel som också har 50/34 fram men 11/32 bak så visste jag att jag ville ha något lite lättare än 30 om inte annat. Ursprungliga tanken var 32 eller 34 bak men tillgången på t.ex. hg700/800 har varit sådär. Planen inkluderar också ett 650b hjulset, då tänkt med 11-36 så det är inte omöjligt att denna kassetten hamnar där inom närtid och en tightare kassett på dessa hjulen

Jag har heller inte oändligt med år och timmar cykling bakom mig och är verkligen inte slaviskt bunden till att jag måste ha viss utväxling. Jag är nog rätt okänslig för om jag har eller inte har ett visst drev på en viss plats i kassetten. Har gamla hjulsetet med 25 däck och 11-30 om jag bara skall köra asfalt.

Jävla utläggning för en enkel fråga :D

Senast ändrad:

HåkanC

Aktiv medlem
Men det ligger ingen religös övertygelse bakom det beslutet, en kombination av praktikaliteter och tillgång främst.
Verkligheten ställer alltför ofta till det för oss alla.

En faktor är att jag flyttat allt utom hjul, kassett, kedja och vevlager från min renodlade lvg-hoj. Så 50/34 var redan bestämt. Hade jag byggt från grunden och butikernas hyllor varit välfyllda så hade det nog blivit något i stil med 46/30 matchat med kanske 11-32 eller 34. Hade inte tillverkarna varit så fixerade vid 11 som minsta drev hade jag nog gärna köpt typ 12 eller 13-36 t.ex. för att få en lite tätare kassett. Detta blir ju lite glest på asfalt. Men det är bara att testa.
Till min gruscykel har jag gjort så: 46/30-fram och grushjul med 12-32 och lvg-hjul med 12-28
Det ger mig tillräckligt tunga och täta utväxlingar
Utvx_jmf_46_30x12-32__46_30x12-28.JPG

Men eftersom jag har fler cyklar tar jag oftast en mer renodlad lvg-cykel istf att skifta hjulen, så (nästan) hela tiden har grushjulen på gruscykeln!

Visst är det trist att tillverkarna är så fixerade vid 11 som minsta, men det går både enkelt och är förhållandevis billigt att bygga om både
11-32 => 12-32 och 11-28 => 12-28.
Jag har skrivit om det här:
11-32 => 12-32
och
11-28 => 12-28

moros

Aktiv medlem
Jag är ju övertygad om att detta inte är slutgiltiga konfigurationen men det var bara att bestämma sig för ett par hjul och en kassett.

Nöjd med att det funkar bra på 36t med vanliga r8000 bak samt att kedjelängden verkade helt ok för att klara även 11-30 kassetten som sitter på trainern just nu. Det lilla jag kört så här långt så har växlingarna i sunrace-kassetten varit utmärkta, kör den med en KMC X11 kedja.

Senast ändrad:

Foss

Aktiv medlem
Om jag skaffar en ram vill jag köra med ett 105-vevparti jag har. Funkar det med ht2-lager på ramen? Jag skulle vilja köra med en stages-vev också men polarn som har en tror att det kan bli problem mot kedjestagen, någon som vet om det funkar?

moros

Aktiv medlem
Om jag skaffar en ram vill jag köra med ett 105-vevparti jag har. Funkar det med ht2-lager på ramen? Jag skulle vilja köra med en stages-vev också men polarn som har en tror att det kan bli problem mot kedjestagen, någon som vet om det funkar?
Ja det är vanligt gängat BSA. Jag har själv byggt med Ultegra 50/34 och satte i ett SM-BBR60

Har inte sett några stages-armar här i tråden men någon kanske använder och kan svara. Jag vet inte hur mycket en sån vänsterarm bygger (om det är det du tänker på), men jag har en Garmin kadenssensor på min och den går fritt med några mm tillgodo

Foss

Aktiv medlem
Jag har kollat geo på ramen och tror jag egentligen vill ha den ännu mindre rejs. Ska prova polarens och se hur den känns. Dom har en till modell utöver 696 som heter 700-nånting. Ingen som provat den?

glitch

Aktiv medlem
Mycket nöjd med min 696. Funkar kalas på både grus och gata. Fimpar man allt bös som är på nu är den riktigt sprättig och med lite "extraprylar" på kommer den bli kanon för långturer. Längsta hittills var 17 mil grus och asfalt typ 50/50. Riktigt mulligt. Ett tips till alla ägare, kolla alla skruvar, typ allt hade skramlat löst :-)
Även end capsen bak så kassetten wobblade i sidled. Höll på bli galen på växlingarna innan jag hittade det.
Sen är insertsen för flaskställ mm. Rätt kassa. Provade andra längre skruvar än dem som följde med för att kunna montera en pumphållare också och det var dels svårt att få skruvarna rakt in och dels gick det rätt trögt så jag vågade inte ta i med risk för att limningen på nitarna släpper så det fick bli tillbaka till de korta originalen.
20210410_145558.jpg

MP3-Sthlm

Aktiv medlem
Jag har kollat geo på ramen och tror jag egentligen vill ha den ännu mindre rejs. Ska prova polarens och se hur den känns. Dom har en till modell utöver 696 som heter 700-nånting. Ingen som provat den?
707 modellen är ny och kommer i sommar om jag förstått allt rätt.

Doominator1

Aktiv medlem
Ramen finns med både BSA och pressfit. I båda fallen finns det vevlager från Shimano för HT2.

Gällande stages så går Gen3 fritt utan några konstigheter. För de två tidigare fick jag köra med en 2mm spacer innanför vänster vevarm för att ag skulle känna mig hyfsat lugn, men även då var det tight.

Foss

Aktiv medlem
Ramen finns med både BSA och pressfit. I båda fallen finns det vevlager från Shimano för HT2.

Gällande stages så går Gen3 fritt utan några konstigheter. För de två tidigare fick jag köra med en 2mm spacer innanför vänster vevarm för att ag skulle känna mig hyfsat lugn, men även då var det tight.

Tack!

Varför går gen3 fritt? Har man flyttat ”klumpen” närmare centrum?

glitch

Aktiv medlem
Har för mig min Stages är gen 2, den går fritt med marginal med HTII lager och GRX vevar.

Eddy

Aktiv medlem
Mycket nöjd med min 696. Funkar kalas på både grus och gata. Fimpar man allt bös som är på nu är den riktigt sprättig och med lite "extraprylar" på kommer den bli kanon för långturer. Längsta hittills var 17 mil grus och asfalt typ 50/50. Riktigt mulligt. Ett tips till alla ägare, kolla alla skruvar, typ allt hade skramlat löst :-)
Även end capsen bak så kassetten wobblade i sidled. Höll på bli galen på växlingarna innan jag hittade det.
Sen är insertsen för flaskställ mm. Rätt kassa. Provade andra längre skruvar än dem som följde med för att kunna montera en pumphållare också och det var dels svårt att få skruvarna rakt in och dels gick det rätt trögt så jag vågade inte ta i med risk för att limningen på nitarna släpper så det fick bli tillbaka till de korta originalen.
Visa bilaga 481454
Med "End capsen" bak menas det bakre hjulaxeln?

Mvh Noob.

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Jallebiken 2.0....
Nu blir det nog inte mer modifieringar på ett tag.
Ganska jäkla nöjd och skall bli riktigt spännande att se hur man trivs med K-Wing styret från FSA.

Så på med några lite mer lättrullade däck till nästa helgs 255km tur och så får vi hoppas att klippet i benen och lungorna följer med på köpet.

Allebike ”696”
Force AXS Mullet med Garbaruk cage.
Eagle 10-50
Quarq vevparti
Roval Traverse SL
FSA K-wing styre
Wolftooth Supple Bartape
Schwalbe Ultrabite 50-622

9DAFEF63-3B8A-42FB-8582-6FD100BDBD58.jpeg

67F691AE-96A4-47BB-B694-34DA823599A5.jpeg

DE86133D-38C1-4E04-93E0-8F0D32A8C2CF.jpeg

kroem

Aktiv medlem
Du får fixa ett "J" i vinyl att sätta på ;) Very nice !

Hur är Garbaruk-cagen?

Eddy

Aktiv medlem
Maffigt skön!
Har testat runt lite , Redshift stem och isocore styre blev fantastisk härligt i fronten. Ångrar inte(än) att jag tog wireväxel då den funkar väldigt bra. Pirelli gravel H i 45mm känns inte allt för rapp på asfalt men väldigt fina på grus.
Nu är det bara att hoppas att grusvägarna torkar upp fort!
Cyclo 6 pedalerna har fint float, inte som speedplay men förhoppningsvis nog.

Ruggigt nöjd iaf.
IMG_20210418_083355.jpg

Senast ändrad:

moros

Aktiv medlem
Maffigt skön!
Har testat runt lite , Redshift stem och isocore styre blev fantastisk härligt i fronten. Ångrar inte(än) att jag tog wireväxel då den funkar väldigt bra. Pirelli gravel H i 45mm känns inte allt för rapp på asfalt men väldigt fina på grus.
Nu är det bara att hoppas att grusvägarna torkar upp fort!
Cyclo 6 pedalerna har fint float, inte som speedplay men förhoppningsvis nog.

Ruggigt nöjd iaf.
Visa bilaga 482987
Är också helnöjd så här långt. Första riktiga rundan igår med allt från asfalt till snåriga skogsstigar. Var också första rundan med Ergomaxstyret som var lite av en chansning, samt minskad bredd till 40 cm från 42.

Dock ett klart märkbart toe overlap för min del. Främst märkbart när man skulle sicksacka långsamt ner för smal stig med rötter och sten.

Har dina Cyclo funkat bra? Har funderat på sådana men de hade visst jävulska problem med dem i början. Läste på något amerikanskt forum att många hade fått skicka tillbaks dem för reperation direkt. Har 3 par atac redan men står nu i valet och kvalet om jag skall fortsätta investera i det (just nu kör jag SPD på carbondan). Känns som att Time är lite skakigt överlag. Men jag gillar pedalerna

Efter gårdagens runda
20210417_163057.jpg

Senast ändrad:

Eddy

Aktiv medlem
...en pedal har vid ett par tillfällen varit svår att klicka ur, annars har de fungerat bra. Har inte kört så mkt än.

glitch

Aktiv medlem
Stages gen2 frigång mot staget med GRX vevar och Stages Ultegra 6800 Stages vev.
20210418_151616.jpg

Senast ändrad:

moros

Aktiv medlem
Pakethållare fram? Vad tror ni? Kommer gaffeln implodera? Gaffeln har ju inte genomgående hål upptill men jag funderade på exempelvis Blackburn bootlegger som fäster i nedre eyelet/skärmfäste samt i övre hålet på gaffelsidan så totalt 4 fästpunkter. Målet är inte att köra en back öl, men kanske tält, sovsäck och liggunderlag eller annat skrymmande men inte så tungt. Säg 3.5-4kg inkl vikten på pakethållaren.

Senast ändrad:

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Du får fixa ett "J" i vinyl att sätta på ;) Very nice !

Hur är Garbaruk-cagen?
J:et är nog på väg. 😂

Inte riktigt nöjd med bakväxeln.
Får inte den att dra på 10:an bak utan den rappar över.
tycker det är för jäkla dålig fjäder i denna och den sträcker inte helt upp kedjan som jag vill.
Men vem vet... kanske jag monterat Cagen fel...vad vet jag då det inte ens minns en monteringsanvisning för dessa. 🤷‍♂️🤪

Styret behöver lite presentation.
jisses så bekvämt det är. 😍

kall byta till en mindre kassett bak då 50T är totalt bortkastat här i sverige.
Just nu kör jag 8-9delat på sin höjd.

Shimano 10-45 är nog det som lockar mest.

22ED61E7-431C-4A9E-9C92-563A2496644D.png

Doominator1

Aktiv medlem
J:et är nog på väg. 😂

Inte riktigt nöjd med bakväxeln.
Får inte den att dra på 10:an bak utan den rappar över.
tycker det är för jäkla dålig fjäder i denna och den sträcker inte helt upp kedjan som jag vill.
Men vem vet... kanske jag monterat Cagen fel...vad vet jag då det inte ens minns en monteringsanvisning för dessa. 🤷‍♂️🤪

Styret behöver lite presentation.
jisses så bekvämt det är. 😍

kall byta till en mindre kassett bak då 50T är totalt bortkastat här i sverige.
Just nu kör jag 8-9delat på sin höjd.

Shimano 10-45 är nog det som lockar mest.

Visa bilaga 483268
Baserat på hur mycket du använt de olika dreven ser ju 10-36 ut att räck galant. Då slipper du det gräsliga hoppet mellan 10 och 12T.

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Baserat på hur mycket du använt de olika dreven ser ju 10-36 ut att räck galant. Då slipper du det gräsliga hoppet mellan 10 och 12T.

just nu skulle det funka prima med en 10-36.
men tror att en 42:a skulle var skönt i sommar på de där långa turerna.
Hittills har jag bara fikacyklat så gissar att när det skall gasas på lite i sommar så kommer allt förskjutas ner ytterligare något jack.

varför kan inte bara Garbaruk göra en 12-delad 10-42 med 10-11-12 i botten. 🤷‍♂️

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer