Alltså nu måste jag ha hjälp.

40årskris

Ny medlem
Det börjar bli smått kaotiskt detta. Min cykling är helt emotionell så den följer inte alltid logik. Detta är vad jag vill ha: Rappast möjliga hellascykel alltså för mycket stökig stig samtidigt som den måste funka som DH. Dubbelkronad framgaffel typ boxxer är ett måste. Allt under 180 mm slag bak är för lite. Eller om man vänder på det. En DH släde som är rapp uppför och på stig. Har kollat Treks Session modeller som ibland listas under "Trail", kanske någon kralligare Slash?, Giant Glory känns lite väl DH. Ja ni förstår. Jag har förhandlat med mig själv och kan nog lägga typ 10. Hade varit väldigt tacksam för förslag! Eller om det är någon som har något liknande att sälja...

Vernersson

Aktiv medlem
40årskris sa:
Det börjar bli smått kaotiskt detta. Min cykling är helt emotionell så den följer inte alltid logik. Detta är vad jag vill ha: Rappast möjliga hellascykel alltså för mycket stökig stig samtidigt som den måste funka som DH. Dubbelkronad framgaffel typ boxxer är ett måste. Allt under 180 mm slag bak är för lite. Eller om man vänder på det. En DH släde som är rapp uppför och på stig.
Lycka till med den där önskelistan.
Fred i mellanöstern & en enhörning blir nog enklare att ordna ;)

Edit to add:
Lite mer seriöst svar.
Om du låter kravet på dubbelkronad gaffel vika så öppnar sig fler möjligheter.

Tex YT Capra, har inte testat själv men vad jag har läst här på Happyride så verkar den vara kul.
Finns många andra hojar också men det var denna som poppade upp just nu.

Senast ändrad:

BigC.se

Ny medlem
Putte.w sa:
Min erfarenhet är att Spesh Enduro Expert INTE har "the climbing efficiency of a trail bike" som de säger, dock är det en riktigt kapabel hoj nerför. Hyrde en i Åre för några veckor sen och körde även på min egen Corratec Opiate med 150 mm slag så jämförelsen var väldigt tydlig. Länkaget och dämpningen stjäl enormt med energi och den är verkligen inte trampeffektiv vare sig på platten eller uppför i jämförelse med en ändamålsenlig cykel. Visst kan du säkert skruva till Öhlinsdämparen för att få lite mer effektivitet uppåt, men då blir stötigt och jävlig nerför. Du får nog glömma pristaket och skaffa två hojar helt enkelt, och sen n+1 vid behov...

kay

Ny medlem
Henrik_E sa:
Man kan ju inte vara 40+ och ha en cykel som kostar mindre än 50 papp.
Men räknas två inköp, en på 40.000:- Spark 920, och en Scale för 10.000:- på ett och samma år som godkänt om man är 40+ då???

Annars får det väl bli en Spark 900RC nästa år 2017, för att komma in i ligan då.

Eller räknas kanske inte Scott överhuvud taget inte in här, oavsett pris på Happy??? Hehe!!

40årskris

Ny medlem
Tydligt är att Henrik_E och min fru är de som tydligast påverkar min budget. Kan ni synka er så att jag vet vad jag kan handla för? ;-)

Tycker att det är summan som räknas och inte antal inköp. Det kan ju inte spela någon roll om man köper en cykel för 40000 kr eller 40000 cyklar för 1 krona? Frun oroar sig nog mest för minskad egen köpkraft. Undra just vad Henrik_E oroar sig för? ;-)

Senast ändrad:

me.I.am

Aktiv medlem
40årskris sa:
Tycker att det är summan som räknas och inte antal inköp. Det kan ju inte spela någon roll om man köper en cykel för 40000 kr eller 40000 cyklar för 1 krona? Frun oroar sig nog mest för minskad egen köpkraft. Undra just vad Henrik_E oroar sig för? ;-)
Spelar ingen roll hur mycket pengar du lägger totalt på sunkcyklar under 50k under ett år, det skall vara en på 50k.

Foxis

Aktiv medlem

Edit: Fasen! Tvåa att rekommendera det uppenbara valet för livskris + omöjlig kravspec: Elassisterad superhoj! Klart du ska ha en sådan, om inte annat bara för att reta hela Happy! :D

Senast ändrad:

Foxis

Aktiv medlem
me.I.am sa:
40årskris sa:
Spelar ingen roll hur mycket pengar du lägger totalt på sunkcyklar under 50k under ett år, det skall vara en på 50k.
Vadå, bara en 50k+ cykel? Snåljåp.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer