Alternativ till Blågel, vad finns?

GustafH

Aktiv medlem
Om man inte har några ledningsproblem, ger sån gel några fördelar över kranvatten eller saliv då? Jag har tyvärr inga tips men blev lite nyfiken.

Freddie L

Aktiv medlem
F-n! Jag har slickat på mitt pulsband i alla år, det känns inte så PRO nu. Kan säkert förklara att min puls rusar långt innan de jag cyklar med också?

jonte987

Aktiv medlem
Är det därför alla är så jävla gnälliga att bandet ska tvättas hit och dit? Stoppa det inte inte munnen så spelar det ingen roll...du får inte Hong Kong sjukan av pulsband.

gsb

Aktiv medlem
Jag sköljer hela bandet i kranvatten före och efter användning. Det räcker alldeles utmärkt. Ingen gel.
Detta har funkat nu i 18+ år

gsb

Aktiv medlem
Bra kvalitet, mitt band är redan lite slappt andra året.
Jo det förstås, jag har inte haft samma band hela tiden. Men samma metod för att fukta det.
Två år bruka det räcka, men mitt nuvarande är knappt ett år och börjar tappa lite flex. Har ett nytt liggande på väntan.

knaper

Aktiv medlem
Jag tar med bandet in i duschen och sköljer och tvättar det lätt med body wash. Funkar helfint.

På jobbet har jag bytt ut Blågel med tandkräm... Men det är till ett annat användningsområde.

Spacekitty

Aktiv medlem
Ni slickare får så klart tycka att er metod är bäst. Det finns till och med dom som är nöjda med optisk mätare på handleden.

Jag ska minsann skriva ett mail till Garmin och tipsa dom om att börja sälja en egen HRM PRO gel i liten tub för 299 kr, den kommer sälja som glass om sommaren till alla som nu är skeptiker.

Tant_Trek

Aktiv medlem
Jag har använt Blågel till pulsbandet i många år, nu är den slut överallt och sägs inte tillverkas längre. Hittade och beställde denna https://www.rehabshop.se/sjukvard/smartlindring/chattanooga-cefar-tens-1 för att prova.

Finns det andra alternativ som är lättare att få tag på?
Hojta om du vill ha en tub äkta vara (minus några små kluttar), mot portokostnad!
(Jag kan förstås kolla datummärkningen innan om det är viktigt, gissar att jag köpte tuben för 3-4 år sen.)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer