Amazon igång i Sverige. Köp "cykelshorts andas utomhussportbotten"!

JojjeM

Aktiv medlem

jonte987

Aktiv medlem
Kollade lite. Jobbigt att köpa skor som annonseras en storlek i taget.
Annars finns både rd-m986 och cs-m980 om man är stad vid kassa.

Dumjäveln tror att jag är i Danmark så jag vet inte vad som går att få levererat.

NoOne

Medlem
kan köpa grejjer för 1 öre men då är frakten på 100 kr det är ju som hittat ett riktigt kap

moros

Aktiv medlem
Trots att Amazon är en av världens största handelsplatser så har de en förjävladålig sida. Inget där andas ju "modern" e-handel precis. Att sortera eller filtrera fram saker baserat på kategorier och filter är askass och har alltid varit. Med det sagt så handlar jag ett antal gånger per år från Amazon.de, småprylar inom cykel och friluftsliv eller elektronik är ofta vettigt att handla där. I vissa fall har jag det senaste halvåret fått snabb leverans från vad som måste varit deras svenska lager.

Jämförde några saker jag hade i varukorgen/listan på Amazon.de, ungefär samma pris, i något fall några tior dyrare. Lägre gräns för fri frakt, under halva gränsen jämfört Tyskland. Snabba leveranser (imorgon och fredag) utlovas. Tror att det för vissa produkter inte är någon större skillnad på att beställa från Tyskland eller Sverige. Högst sannolikt den tyska sidan som ligger på som bas. Det känns ju i nuläget inte som att det är så mycket "svenskt" över det, mest en dåligt översatt sida och en svensk domän, bara det att priserna inte ens avrundas till jämna kronor, femtioöringar eller ens tioöringar tyder ju på att man inte lagt ner allt för mycket krut än :)

Senast ändrad:

Berk

Aktiv medlem
Ser vid en första anblick mest ut som en maskinöversatt Aliexpress men det kanske är en gamechanger (på gott och ont).
Jag ser nästa bara stor ont där. Enda gott med Amazon är att dom har ett jättestor sortiment, så om man behöver något som inte finns i andra butiker kan man ofta hitta det där. Men till cykel finns en otroligt stor utbud online, framförallt i Tyskland. Så det är enkelt att undvika Amazon :)

weldion

Aktiv medlem
Spännande! Vad är det? Nåt för cyklisten? Länk? (Jag törs inte leta själv.)

Klickade mig fram till den där lampan under kategorin "Ljus & Reflexer". Sökte inte specifikt efter "stjärtljus". Lovar!

jonte987

Aktiv medlem
Tail light, eller finns det någon tysk term jag inte känner till!?

GoranS

Aktiv medlem
Kan ingen slå samman den här tråden med ”Korståg mot felanvänd språklig terminologi”?

detvanligavartaget

Aktiv medlem
Hehe, det enda som lockar mig till att handla från Amazon är ju de fina produktbeskrivningarna på svenska. Annars är dom väl inte kända för att bry sig om varken miljö eller anställda direkt.

weldion

Aktiv medlem
20 min efter det att man påstår att Amazon är en scamsida, så ramlar detta mail in i min mailkorg:
Skärmavbild 2020-10-28 kl. 13.24.29.png

ambientzz

Aktiv medlem

jonte987

Aktiv medlem
Äh, jag tror det är vi som är så jävla svenskt pk. Befriande att de vågar säga att det är örhänge för fnask och att det är en jävla stjärtsmurf.

ambientzz

Aktiv medlem

jonte987

Aktiv medlem
Faktiskt sämre än jag först insåg. Borde rimligen bli konsekvenser på detta....i en rationell värld.

moros

Aktiv medlem
Undrar om de fyllt på lagret här i Sverige med dessa med tanke på att man få dom redan på fredag med prioriterad leverans 🤔 (edit, är väl inte orimligt att anta att de kommer så snabbt från UK-lager vid närmare eftertanke. Men sen kan man ju tänka ett steg längre och inte ens ha med dom på den svenska sidan :) )

Senast ändrad:

Adhocalias

Aktiv medlem
Förutspår att detta blir nya happykorrekta hojen 2021.
Lätt! Den är både säker och har ett ”variable speed kit system” (aka ”växlar”). Jag är så jävla trött på min cykel som bar har en fart.

86D65AE8-DA77-4CBC-9051-1D753D0AE337.jpeg

Berk

Aktiv medlem
Inte så värst cykelrelaterad, men det är ändå det ultimata tillbehöret:

Frågan är bara vad det är tillbehör till...
Det finns lite mer detaljerad info:

Funktioner och detaljer
  • Det ultimata tillbehöret. Super flexibel Pure Platinum-silikon för enkla rengöringssessioner.
  • Är du redo för duschen? Enkel rengöring tål maskindisk.
  • Passar alla vanliga hal/ollgängor.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer