Amazon igång i Sverige. Köp "cykelshorts andas utomhussportbotten"!

jonte987

Aktiv medlem
Ska det upp eller in någonstans? Väldigt oklart vilka sessioner det rör sig om.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Så, hur fungerar det här nu då? Inget importmoms och tull och elände? Bara att shoppa loss billigt småskit om man vil? Står det fri frakt så är det fri frakt och inget annat trams? :P

GoranS

Aktiv medlem
Så, hur fungerar det här nu då? Inget importmoms och tull och elände? Bara att shoppa loss billigt småskit om man vil? Står det fri frakt så är det fri frakt och inget annat trams? :P
Med tanke på övriga språket skulle jag vara lite försiktig med sådana spekulationer. Skulle inte utesluta att "fri frakt" egentligen betyder "fri fraktur", d.v.s. att köpet inkluderar besök av Hells Angels med tillhörande brytande av ett eller flera ben.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Med tanke på övriga språket skulle jag vara lite försiktig med sådana spekulationer. Skulle inte utesluta att "fri frakt" egentligen betyder "fri fraktur", d.v.s. att köpet inkluderar besök av Hells Angels med tillhörande brytande av ett eller flera ben.
Det känns inte säkert!

Bikzz

Aktiv medlem
To Jeff Bezos. Vilken fjantskalle du är, i det här landet är vi smarta och utvärderar saker, och kräver lite stil och kvalitet. Kom tillbaka senare.

jonte987

Aktiv medlem
Enligt analys i Sydsvenskan tar Amazons varumärke inte skada av att förknippas med inkompetents. Vilket guldläge. Något att sträva efter.

detvanligavartaget

Aktiv medlem
Den är fin , men att färgen är "statisk" (som det står i beskrivningen) är tyvärr en riktigt showstopper för mig.

Förutspår att detta blir nya happykorrekta hojen 2021.

Bengt-re

Aktiv medlem
Förutspår att detta blir nya happykorrekta hojen 2021.
Garanterat vackert.
Jämfört med massiva honungskaka däck är det enkelt att installera, enkelt att installera och ta bort, vilket sparar tid och förbättrar effektiviteten.
Mycket kompatibel med däck av samma modell.

mtb565

Aktiv medlem
Det finns lite mer detaljerad info:

Funktioner och detaljer
  • Det ultimata tillbehöret. Super flexibel Pure Platinum-silikon för enkla rengöringssessioner.
  • Är du redo för duschen? Enkel rengöring tål maskindisk.
  • Passar alla vanliga hal/ollgängor.
Är det någon som förstår vad det är för produkt?

moros

Aktiv medlem
Beställ från Tyskland istället. Engelska översättningen där är bättre. 😉

Det man skall vara uppmärksam på när man köper från Amazon, oavsett vilken domän, är "fullfilled by" och var det skeppas från, dvs är det en tredjepart så kan den ligga i Kina så då åker man på samma sak som från från vilken kinahandlare som helst (förutom wish). Är det Amazon som står bakom kommer det gå via Sverige så vitt jag förstår.

Har svårt att tro att allt finns i lager i Sverige så då vet jag inte hur det funkar men då antar jag att det kommer från ex Tyskland och då är det inget problem heller. Jag har som sagt köpt en del på tyska Amazon och det har aldrig varit problem. Men som sagt, för varje vara skall man ha koll på var det skickas från.

Senast ändrad:

Laan84

Aktiv medlem
Beställ från Tyskland istället. Engelska översättningen där är bättre. 😉

Det man skall vara uppmärksam på när man köper från Amazon, oavsett vilken domän, är "fullfilled by" och var det skeppas från, dvs är det en tredjepart så kan den ligga i Kina så då åker man på samma sak som från från vilken kinahandlare som helst (förutom wish). Är det Amazon som står bakom kommer det gå via Sverige så vitt jag förstår.

Har svårt att tro att allt finns i lager i Sverige så då vet jag inte hur det funkar men då antar jag att det kommer från ex Tyskland och då är det inget problem heller. Jag har som sagt köpt en del på tyska Amazon och det har aldrig varit problem. Men som sagt, för varje vara skall man ha koll på var det skickas från.
leveranstiden ger ofta en bra ledtråd, det och kostnad för frakten.

Andbo0123

Medlem
Hej!

Amazon kommer att förse sverige från sitt lager i eskilstuna och från sina lager i tyskland och polen. Vart cykelprylarna ligger lagerlagda vet jag dock inte.

nieves

Aktiv medlem

Klickade mig fram till den där lampan under kategorin "Ljus & Reflexer". Sökte inte specifikt efter "stjärtljus". Lovar!
Jag vägrar göra hål i brallan, vägrar.

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Väntar bara på att visa din rabattkod-tråden ska fyllas med inlägg i stil med "kan någon vänlig själ skänka mig en Amazonkod, jag ska köpa ett nytt ollat stjä*tljus från Busch och Soptunna".

Senast ändrad:
Beställde en garagedörrsöppnare idag, har kikat på amazon.de innan och då kostade den 51 euro + frakt. nu blev det 448 kr inklusive frakt från tyskland. Känns som en ok deal trots att den nu heter garagentoröppnare. Ibland är det tur att man vet vad man skall ha. Inte så snabba leveranser dock, får den på tisdag, hade jag valt prioriterat så kunde jag få den på måndag..

Larsifer

Aktiv medlem
Fy f*n vad deppigt. De kör allt i botten. Arbetsvillkor och löner för de mänskliga pack-robotarna. Webbsidan direkt från 2002. Svensk robotöversättning som gud glömde. En mix av utbud som gör det hopplöst att hitta något med kvalitet. Om skiten tillverkats, så säljs det här. Hälften av de som råkar beställa orkar ändå inte skicka tillbaka. Det är det för billigt för. En prispress som dödar konkurrenterna.
Happykollektivet inser allt detta. Ändå beställs det en näve ventilkepsar några gånger per år.
Collectively killing the world as we know it. One-click-buy at a time.

mtb565

Aktiv medlem
Efter att ha läst recensionerna gissar jag att du stoppar upp den där bak och spolar rent... Perfekt när du glömt hamstra toapapper!
En del verkar tillochmed nöjda med den...
Tur den passar alla vanliga hål då, finns det adaptrar för folk med ovanliga?

Flurken

Aktiv medlem
Amazons ai har sett igenom utomhusbottensporten. Vi kommer att exponeras med våra stjärtljus. Detta måste tystas ner. Vem skriver en kränkthetsinsänadre?

nieves

Aktiv medlem
Jag tror allt det där är medvetet då all uppmärksamhet ger gratis reklam. Amazon Sverige diskuteras nu för fullt i media och på sociala plattformar. En hemsida likt .de eller .uk hade väl inte fått något genomslag likt denna?

Joppe_k

Medlem
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer