Ambitiös motioner behöver hjälp
Hej! Jag är ny här och tänkte ställa några frågor om nån snäll där ute vill ta tid och hjälpa :) Har nyligen börjat cykla och vill bli bättre. Målet är uthållighet. Hur mycket ska jag cykla per vecka? Hur länge? Cyklar 5 mil just nu på 2:45, inte velat anstränga mig mer med tanke på att jag har ingen plan, lyssnar på kroppen och hur det känns. Tid för träning finns.
Jag är vältränad, både muskler och kondition finns; regelbunden styrketräning många år tillbaka samt löpning de senaste två år (oftast 5-6 mil vecka och ibland upp till 12). Hälsena spökar så det känns bra att varva med cykling samt att testa nåt nytt.
Planerar även att köpa en landsvägscykel men det får vänta tills jag blir lite mer van vid 🚴🏻♀️
Tack på förhand:)
Jag är vältränad, både muskler och kondition finns; regelbunden styrketräning många år tillbaka samt löpning de senaste två år (oftast 5-6 mil vecka och ibland upp till 12). Hälsena spökar så det känns bra att varva med cykling samt att testa nåt nytt.
Planerar även att köpa en landsvägscykel men det får vänta tills jag blir lite mer van vid 🚴🏻♀️
Tack på förhand:)