AngleSet

AngleSet
Ja misstänkte detta då det bara är själva lagrets material man har att göra nånting på, så då är det klart att det blir svårt.
Gaffelvinkeln är ju det nya "svarta", med 70° kommer jag dö så fort jag sätter mig på cykeln =) Läs: Hade varit roligt att testa skillnaden alla benämner magisk!
Jag får helt enkelt prova på nån av mina andra cyklar.

AngleSet
Problemet är väl att fullintegrerade (icke att förväxla med semiintegrerade) styrlager inte är pressfit utan med lös passning. Ett angleset måste sitta med presspassning. Sannolikt är alla styrhuvden för IS-lager toleranssatta väldigt löst och då blir det svårt att tillverka en lagerkopp med presspassning.
Möjligtvis skulle det funka om man tillverkade externa koppar för ett IS-styrhuvud och limmade dom på plats.

IS = fullintegrerat
ZS = semiintegrerat
EC = icke integrerat

AngleSet
kimkimano sa:
Det är lite trist och konstigt att det inte finns. Jag kan se många sätt att bygga en sådan på.

Är set en hard tail du kör på?
Det är en FS, men på den andra FS med 71° vinkel är det semi så där går det. Det bästa med den är att sambon har en exakt likadan så då kan man verkligen jämföra "fair" så att säga.
Men det blir ett senare test att verkligen känna den skillnaden!

AngleSet
Oggler sa:
Kort sagt verkar det inte vara många av dagens moderna ramar som det går att sätta angleset i. Eller?

Det går i vågor. Ibland blir IS populärare och ibland ZS. IS gör sig bäst där man letar efter lättast möjliga design och ZS är bäst för den som vill justera.

Ett bra exempel är ramen jag kör på. Först körde dom ZS mellan 2013-2014, sedan bytte dom till IS mellan 2015-2017 och nu 2018 är dom tillbaka till ZS...

AngleSet
Kör offset bussningar till bakdämpen istället? Flackare gaffelvinkel å lägre bb med bra justeringsmöjligheter.
Tok enkelt att montera osv..
Kolla burgtec lr offsetbushings

AngleSet
Karsten sa:
tycker att det ser ut som att http://www.workscomponents.co.uk/ har för både integrerade och std lager. När jag handlade därifrån så skickade jag vilken cykel jag hade o hur mkt ofset som jag ville ha så svarade de snabbt o jag fick rätt lager :)

Jag har pratat med dem;

Hi Kim.

Thank you for your e-mail.

I am afraid we do not supply a headset to fit integrated frames as the bearings drop directly into the frame leaving no room for headcups.

If you need any help or have any questions please let me know.

Thanks, Regards, Sophie.

Works Components
sales@workscomponents.co.uk
www.workscomponents.co.uk

Tillbaka
Topp