Antal växlar

Order

Medlem
Antal växlar
Hej det är så mitt bakhjul har blivit stulen på min ny inköpta beg cykel, jag kommer inte ihåg antalet växlar det är på cykeln. Jag har räknat till nio klick på växelväljaren nån som kan hjälpa mig med detta tack på förhand

supreeme

Aktiv medlem
Antal växlar
Ingen expert men ta några kort på bakväxeln och se om du kan hitta någon modellbeteckning.
Gör samma manöver på växelreglaget.
Vi behöver också veta hjulstorlek, skiv-eller fälgbroms och hur hjulet är infäst i ramen. Kort sagt, upp med massa bilder om du vill ha hjälp med att hitta ersättningsprylar 🙂

Mvh
Rickard

JesperA

Aktiv medlem
Antal växlar
Mja, det blir nog lite svårt att gissa sig till om du inte anger cykelmodell eller någon komponentinfo, något modellnamn på växelreglaget eller något bör väl gå att luska fram? Annars bilder?

Edit: Såklart postades det 1ms före mitt inlägg, aja ;)

-Andy-

Aktiv medlem
Antal växlar
Nio klick på växelväljaren borde innebära 10 växlar. Men det är bara en gissning.

Har du kvar annonsen med en ev. spec? Kan du kontakta säljaren?

Order

Medlem
Antal växlar
Ursäkta mig lite dålig info från min sida det är en scott spark från 2017, jag har en extra fälg men saknar kasetten bak, och vet inte hur många drev jag ska på den försökt att nå säljaren utan resultat

supreeme

Aktiv medlem
Antal växlar
Här kan du nog i alla fall se hur många växlar du hade original:
Om du säger 9 klick, är det troligen 10 växlar. Och då har du förmodligen framväxel också, såvida föregående ägare inte byggt om något.
Vet du exakt vilken modell du har så är det väl bara en googling bort att kika vad som satt på original.

Mashimaro

Aktiv medlem
Antal växlar
Troligtvis 10 växlar som andra har sagt. Vill du vara säker, kolla exakt modellnummer på växelreglaget och googla det. Då får du 100% rätt svar.

Order

Medlem
Antal växlar
Jag har tre drev fram ska sätta.mig och googla på det, så tröttsamt att bli av med grejer min gamla cykel stal dom hjulen 2 gånger, nu hände det i trapphuset utanför dörren suck

supreeme

Aktiv medlem
Antal växlar
2017 fanns ingen Spark med tre drev fram. Se tabellen från länken jag infogade.
Återigen bilder säger mer än tusen ord :)

1625211049333.png

jonte987

Aktiv medlem
Antal växlar
Hen vet ju hur många klick det finns. Det är bara att omsätta det i antal kuggar... Staketproblemet heter(hette) det nog på högstadiet?

Der Kaiser

Aktiv medlem
Antal växlar
TS,
Som andra redan skrivit så om du har 9 klick bör du har 10delad kassett. Om du, som du skriver, har kvar framväxeln så bör din kassett haft 11-34 eller 11-36 i omfång. Sådana finns nog att få tag på t o m nu, om inte annat fräscha begagnade.
I framtiden rekommenderar jag attdu låser fast bakhjulet i ramen när du låser din cykel.

Order

Medlem
Antal växlar
Är man skadad om man anser det helt orimligt att inte veta hur många växlar man har på sina cyklar?
Nej det är man inte, men mitt minne har blivit dåligt efter en stygg olycka i endurospåret, en månad i koma är inte bra för hjärnan. Har bara ägt cykeln i knappt 24 timmar innan hjulet blev stulet. Men det har löst sig nu det är en kassett med 10 drev jag ska ha så tack för all hjälp

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer