App/hemsida för att kategorisera vägar

shibo

Medlem
Hej,
Jag cyklar landsväg-, gravel- och mtb... Det blir lite olika vägar som dyker upp på de olika cykelturerna. Jag skulle vilja ha en app/program eller dyl för att markera vägarna som jag kört.

Typ ladda in rundan från garmin/strava och sen markera vägar som körbara med vilken typ av cykel. Samt om det inte går att komma fram (återvändsgränd där inte mtb eller grave går)...

Någon som vet om detta finns??? Gratis version??

Reedyn

Medlem
Kanske inte exakt vad du tänkt dig, men Open Street Map har ganska mycket av denna typen av kategorisering av vägar, och där har vi all samma dataset och det behöver alltid lite kärlek :)

heffe

Aktiv medlem
Mig veterligen finns det inte one app to rule them all, utan en får antingen bygga eget (svårt) eller använda sig av flera olika tjänster (drygt).

NVDB som nämnts ovan går att sortera på bl.a. Slitlager (belagd/grus).

För att se alla vägar en har cyklat så använder jag Wandrer.earth som kopplas till ditt strava konto.

Hos VeloViewer (använder även den data från Strava) går det också att se alla vägar/platser som besökts (samt väldigt mycket mer). Här går det att välja lite olika kartor, bl.a. OSM Cycle, men det går inte att visa slitlager i varken W.E eller VV.

Hoppas det var till nån nytta.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer