Finns app för androidanvändare också.Det gäller att tjyven inte har iphone. Jag tog med dotterns nyckel och efter en stund så sa min mobil att det verkar som att en airtag följer med dig, vill du inaktivera den?
"When you see a notification on the display of your iPhone, iPad or iPod touch, saying “AirTag Found Moving With You”, tap on the notification. Now choose ”Continue.” To disable the AirTag, tap ”Instructions to Disable AirTag” and follow the onscreen steps."
Edit: Hoppsan, det har tydligen nämnts 1000 gånger... men nu har ju JAG upplevt det i verkligheten ;-)
Jo det har man😜Lysande ju. Fan att man inte har tubeless på pendlarcyklarna.
😞Jo det har man😜
Men känns det inte som att ens airtag åker på väldigt mycket stryk om den sitter i ett mtb-däck?![]()
Muc-Off hides an Apple AirTag in your tubeless valve stem or bottle cage
Muc-Off's Stealth Tubeless Tag Holder puts an anti-theft bicycle tracking device in the least likely of places...your tires!bikerumor.com
Smart med ventilen 👍
Ja man får väl köra med 8 bar för att inte smälla i den där 😁Men känns det inte som att ens airtag åker på väldigt mycket stryk om den sitter i ett mtb-däck?
Det finns ett bolag som säljer nån apparat som hade fått ok att accessa Apple’s Find My-nät, men var lite större än en Airtag så den slapp ge ifrån sig stalkersignalen. Ser ut som de flaskställsmonterade skalen man ser till Airtag. Skall försöka komma på vad den hette..Om man är ute efter att kunna spåra din pendlare då, är de bara bikefinder som gäller? Tycker den är lite väl dyr…
En air-tag kanske är bättre än inget?
Definitivt bättre än inget, har en bekant som fick tillbaka sin cykel i helgen genom en Airtag (stod i BRF-cykelförråd, gissar att han blev insläppt av nån vänlig själ). Har aldrig behövt använda mina i skarpt läge men tycker det är skönt bara att veta att cyklarna (har en fin MTB i en källare 4 km från där jag bor) står där de ska.Om man är ute efter att kunna spåra din pendlare då, är de bara bikefinder som gäller? Tycker den är lite väl dyr…
En air-tag kanske är bättre än inget?
+1 på den.. viss sinnesfrid, så länge man antar att airtagen och hojen fortfarande är ett.Definitivt bättre än inget, har en bekant som fick tillbaka sin cykel i helgen genom en Airtag (stod i BRF-cykelförråd, gissar att han blev insläppt av nån vänlig själ). Har aldrig behövt använda mina i skarpt läge men tycker det är skönt bara att veta att cyklarna (har en fin MTB i en källare 4 km från där jag bor) står där de ska.
Kolla upp 4-packet på prisjakt, det brukar varieraBlir och köpa några o testa då, vart fyndar man dom billigast? 🤓
Har också fått hem den. Men går det inte att sätta känsligheten till att bara tjuta om den rörs några meter typ?Jag har fått och monterat min knog scout. Har låtit dottern simulera cykeltjuv och det funkar som utlovat.
Jag kommer inte att aktivera ljudlarm i cykelgaraget på jobbet då det garanterat kommer att dra igång när folk försöker knöa in sin egen hoj. Men det är ju toppen när man ska handla på vägen hem. Att veta om någon börjar fippla med ens cykel är ju guld värt.
Det finns någon sorts känslighetsinställning men den är ju gjord av en tekniker och har skalan 1-5 så att man måste laborera innan man vet vad som är 1 eller 5.Har också fått hem den. Men går det inte att sätta känsligheten till att bara tjuta om den rörs några meter typ?
Man kan välja ett antal olika ljud, alla irriterande men inte särskilt volymstarka. Det är ju inget billarm som väcker hela kvarteret.Är det ett jobbigt jävla ljud typ brandvarnare?
De där är tydligen olagliga i Sverige:![]()
Knog Scout with built-in Apple Find My (AirTag network) and Bike Alarm: Hands-On
Knog has announced and shown their new Knog Scout device at Eurobike, which is a small pod that fits underneath a water bottle cage, and has Apple’s Find My network built into it. Meaning, it’s effectively got an AirTag builtwww.dcrainmaker.com
Finns nu på bike-discount för 60eur..
Det syftas alltså på blåljus för utryckningsfordon:Fordon får inte vara utrustat med larmanordning.
Så det är blåljus på hästen som de vill undvika?Det syftas alltså på blåljus för utryckningsfordon:
Visa bilaga 597590
Så det är blåljus på hästen som de vill undvika?
”Dessa krav gäller inte sidvagn eller annat tillkopplat fordon. (TSFS 2010:144)”?
Snårigt det här med juridik!”Dessa krav gäller inte sidvagn eller annat tillkopplat fordon. (TSFS 2010:144)”?
Ja!Snårigt det här med juridik!
Du kan vara lugn, lagtexten vill bara komma åt alla hästar med sidovagn och blåljus. Inte cykellarm.Abus larm för cyklar säljs ju lite här och var.
Så jväla kass. Jag skicka in en request/klagomål om känsligheten, måste ju gå att flytta cykeln typ 1-2 meter utan att larmet går. Produkten är i princip obrukbar annars i ett cykelgarage (och annars med...)Det finns någon sorts känslighetsinställning men den är ju gjord av en tekniker och har skalan 1-5 så att man måste laborera innan man vet vad som är 1 eller 5.