Är denna budgetrännare något att ha?

Yosemite rea

Noterade att de säljer denna väldigt billigt, kan inte så mycket om cyklar eller elcyklar. men jag kan ju se att det är ganska låg specs, 200w svagt batteri.
När de skryter om den fantastiska kedjeskyddet kanske det är ett tecken att hålla sig borta?
Kanske är för liten för en 181cm lång grabb också? om det nu gör så mycket skillnad på elcykel vet ja inte dock.

Behöver inget märkvärdigt så länge den drar mig upp till 25km h även när det blåser.
Anledningen till att jag fortfarande itne köpt en cykel är att jag är dödsorolig för andrahandsvärdet och reperationer, hade inte svidigt lika mycketn är cykel kostar 6000 när man ser i stort sätt allt som rekommenderas här kostar 18 000 och över

24v 200w e inte så man jublar precis klen o kass snarare o 26tums hjul ger inte heller nån wow faktor 25km/timmen då ska de va nerförsbacke o medvind..

24 volts-teknik är antikt idag, första generationens elcykelteknik och inget att lägga ens små pengar på.

Angående andrahandsvärdet behöver du inte vara ett dugg orolig, det är nu ganska väl dokumenterat att elcyklar lider av nästan samma värdetapp som nybilar. Så fort du tar dem ur butiken så försvinner i alla fall epar tusenlappar av prislappen.

Värdetappet är dock procentuellt högre på budgethojar är min erfarenhet. Budgetcyklar ses med annan skepsis, det finns oftast ingen som helst möjlighet att diagnosticera batteriet och att få tag på reservdelar till noname-system är något för den som vill ha utmaningar i livet. Köparna räknar kallt med att batteriet är helt slut på en begagnad budgethoj (vilket det ofta också är..) så en elcykel köpt ny för 6.000 kr ligger nog efter ett halvårs användning på 2.000 kr i beg-pris.

Värdetappet på en 18.000 kronors hoj är väl ungefär lika mycket i kronor men mycket mindre procentuellt.

Tillbaka
Topp