Är det ens värt besväret at lägga in annons på blocket ?

Sådana här trådar är väl ändå lite väl flagrant smygreklam. Tips : Lägg till en länk i din signatur.

Jag har helt slutat att använda blocket för cykeldelar. Använd happys köp/sälj istället.

jäkligt fin sadel!

Lägg in en annons och sätt 200 kr och att du står för frakten. Kvar efter annonsavgiften blir kanske 50-80 kronor. Om man är klipsk kan man faktiskt handla mat för en vecka för dom pengarna. Eller bränna dom på en hamburgare med läsk.

Lycka till !

Inte värt att lägga ut något på blocket... Dem enda som köper är "vi" cykelnördarna och vi letar inte på blocket efter sadel vi letar t.ex. på happys köp o sälj eller på nolltid elelr liknande :)

Jo, det blev kanske smygreklam.... Ska tänka på att lägga in sådant i signaturen näst.

Oscar > Jo, den är fin. Synd att den inte passar mina breda sitt ben... :-(

slhap> Ja, ska vi säga 200:- ? Och då står jag för frakten ? Opps...kanske inte får göra affär här. Skicka pm om du är sugen på den. Eller någon annan för den delen....

Senast redigerad av en moderator:
en komplett hoj kan man väl lägga in men knappast en sadel. Bättre med happy och terrengsykkel.no som seglat upp som en favorit. Fyndat rejält där på sista tiden trots valutaeffekter

"Ge bud"-annonser är skitjobbiga, tycker jag. Och Blocket tror jag inte är bästa stället för att sälja enstaka cykelgrejor.

Ja... Ge budannonser känns lika lockande som "Vet inte vad säga om mig själv-presentationer :fråga!" på en dejtingsajt, eller i dejtingttråden för den delen! ;-)

"Hur bra kan det vara då? Jag själv tycker att jag är värdelös, är det ngn. som toppar det?" Typ, bah..

BFS skrev:
-------------------------------------------------------
> "Ge bud"-annonser är skitjobbiga, tycker jag. Och
> Blocket tror jag inte är bästa stället för att
> sälja enstaka cykelgrejor.

Fick den såld här till slut.

Det där med ge bud annonser. Ibland, som i detta fallet, är det skitsvårt att sätta ett pris. Då ger jag möjligheten att ge bud. Sen märker jag om jag kräker rakt ut, eller tycker budet är ok. Ovan här så gavs det mer eller mindre ett bud eler iaf rekommenation på pris för sadeln inkl. frakt. Och den gick för det. Jag litar på era erfarenheter/kunskaper då det gäller prissättning.

jthuress skrev:

> Det där med ge bud annonser. Ibland, som i detta
> fallet, är det skitsvårt att sätta ett pris.
> Då ger jag möjligheten att ge bud. Sen märker
> jag om jag kräker rakt ut, eller tycker budet är
> ok. Ovan här så gavs det mer eller mindre ett
> bud eler iaf rekommenation på pris för sadeln
> inkl. frakt. Och den gick för det. Jag litar på
> era erfarenheter/kunskaper då det gäller
> prissättning.

Nackdelen är ju att skambjudare kan få vatten på kvarn och fortsätta terrorisera seriösa säljare med struntbud. :) Och att du kanske inte får den såld lika snabbt som om du satt ett bra fast (utgångs)pris. Men med en gratisannons så spelar det ju inte så stor roll. Då kan man ju testa sig fram.

bigmollo skrev:
> Hur klarar sig folk i det riktiga livet?

Jag provade det riktiga livet en gång, det var dyrt och tog tid, så det är inget för mig.

bigmollo skrev:
> Hur klarar sig folk i det riktiga livet?

Du har inte heller upplevt det ?! Nej, det är en gåta...

Igår rasade generatorn på vår Golf 2001 (13000+ mil) och vi var tvugna att snabbt få den fixad. När jag ringde och ville veta vad kalaset slutade på så sa mannen på verkstan att jag skulle sätta mig ner... Som en man tog jag budet stående: 6600:-. 3200:- för generatorn och 3400:- för arbetet.

Ringde till den lokala VAG-verkstan och kollade vad de skulle ta för samma jobb. Generatorn där kostade lika mkt, men de skulle bara ha 1500:- för arbetet.

Åkte till verkstan lagom taggad och undrade lite snyggt varför de skulle ha ett timarvode som en advokat.

Det slutade med att "Kenta" justerade ner notan med 1800:-.

Hyfsat lönsamt att kolla upp lite extra och förhandla.

På tal om prutning.

Men detta är väl nästan [OT]... fast jag när jag kommit såhär långt, så skiter jag nog i att radera mitt inlägg.

Tillbaka
Topp