Black Friday fyndet testades idag. Jag gick All-in på Cateye. Gillar deras prylar samt råkar ha deras fäste för sadelrails på två cyklar redan så det var ju en no-brainer att skaffa en bättre Kattöga-baklampa! En Viz 300. Samt en framlampa, Gvolt 70.1.
Vilket lyft alltså!! Framlampan lyser riktigt bra för både väg och skog tycker jag. Iaf jämfört med mina nuvarande lampor (som t ex någon Axa 70-lumens grej som jag jämt använt innan). Ljusbilden är ganska bra måste jag säga, det är som en spot längre fram samt ströljus tillbaka till cykeln (se foto). Har läst att folk tycker ljusbilden är smal. Då har de inte provat mina andra lampor! 😀 jag tyckte nog den var rätt bra här, det lyser där det ska, typ.
Kanon också att den sitter under styret, det gör att tyngdpunkten är bättre när man cyklar stök (den tenderar inte att tippa framåt/bakåt som en lampa ovanpå styret, samt att det blir ju såklart renare cockpit. Kanske inte funkar lika bra för alla men på mina cyklar passar det bra, speciellt på min snowracer nedan.
Baklyset var också bra, kanske att det var lite lustiga inställningar, några hysteriska lägen, ett lugnare blink samt någon mer "rinnande ljus" mode där det blinkar lite granna lugnare och inte alla tre på en gång (det är nog favorit just nu). Samt att det finns en batteri-safety mode också som sänker till något läge som gör att batteriet räcker länge om det börjar ta slut! Scheisse-bra! Det saknade jag på min förra enklare Cateye, den dog bara! Helt livsfarligt.
Lite lustigt/dumt att det är Micro-USB på allt. Men å andra sidan, jag har ju det på alla cykelprylar inkl min Garmin Edge 1030 Plus som köptes för inte så länge sedan. Det verkar vara branch-standard 🙄
Visa bilaga 597267
Visa bilaga 597268
Visa bilaga 597274
Visa bilaga 597275