Det är bra att du nu instämmer i sammanfattningen i
testet om att det är många cykellampor som är bättre än motsv GVolt-lampa
Du verkar ha en egen definition av nyckelhål. Så här ser googlad bild av ett nyckelhål ut
Den är alltså större upptill. Är inte det en sådan ljusbild du vill ha?
Nu fantiserar du ännu en gång. Både Gvolt 70.1 och Philipslampan finns med i samma test och det är därför enkelt att själv jmf deras resp ljusbild
Det område du kallar "nära avbländningsgränsen" borde väl i bilderna ovan vara det bort längs vägen efter 50-skylten.
I det området är ljuset från philipslampan tydligt bredare än det från GVolt 70.1-lampan, kolla tex träden vid sidan av vägen.
Var fick du tre-fyra gånger bredare ifrån? Kan det ha varit ngt annat än en ren fantasi?
Ljuset från philipslampan når också tydligt längre bort längs vägen jmf med ljuset från GVolt 70.1-lampan
Ljuset från philipslampan verkar också ha en behagligare färg. Är inte ljusfärgen viktig för dig?
Visst är det en bgränsning med R6 NiMh-batterier, mendet var inte särskilt vanligt med USB-laddade LiION-batterier i några cykellampor för 2010, dessutom sålde Philips R6 NiMh-batterier.
Men en batteritid på endast 45min är även det ett rent fantasifoster från din sida och dessutom ett "bevis" för att du inte har någon som helst egen erfarenhet av philipslampan.
Fabriksuppgiften för philipslampan var en lystid på
upp till 2 timmar.
Men ska man jmf lystid är det riktigt uselt att en såpass dyr lampa som GVolt 100 har en angiven lystid på endast
1,5 timme.
Men det är ändå bra att du nu instämmer med
testet om att det är många cykellampor som är bättre än motsv GVolt-lampa.
Men även om jag personligen inte har använt en bråkdel av de lampor han har testat tycker att en GVolt 60 för endast 333 SEK kan vara ett prisvärt köp.