[Artikel] 2022 års mest lästa forumtrådar på Happyride

Redaktionen

Medlem
4B84E56A-3A29-45CA-AF73-01B64A21DB4D-2000x960.jpeg

Vi tar en titt i backspegeln och kikar på vad ni dragit igång för diskussioner på forumet under 2022, från lampor till HBTQ-cykling.

Läs hela artikeln:

Bikzz

Aktiv medlem
Kan vi inte få en sorterad lista på vem som har skrivit mest skräp - förlåt inlägg ?

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Får man räkna inlägg i trådar om cykeltävlingar har jag ett gäng. Finns även några i trådar som relaterar till cykelresor och sen tror jag att jag fått till några nya inlägg i min meta-RR-tråd. Utöver det är det väl något ströinlägg som kan kategoriseras som OnT.

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag är mest fascinerad av att jag blev ombedd att skriva ihop ett underlag till en artikel om SSSM. Då gjorde jag det. När det var klart blev det ingen artikel. 🤣 Saknar Paco. Såg inte hans lågpunkter, däremot hans många kvaliteter.

marr

Moderator
Forumvärd
Jag är mest fascinerad av att blev ombedd att skriva ihop ett underlag till en artikel om SSSM. Då gjorde jag det. När det var klart blev det ingen artikel. 🤣 Saknar Paco. Såg inte hans lågpunkter, däremot många kvaliteter.
Han föll på eget grepp som man säger, men inte mycket att sakna ;) man kan ju inte sakna om båset inte är tomt.

GoranS

Aktiv medlem
Som Italienälskare noterar jag med viss förnöjdhet att girotråden är med på lista men inte tourtråden.

Batavus

Aktiv medlem
Det är ju inte riktigt ämnet för mätningen, men kunde det inte vara en poäng i att hålla trådarna så korta och hjälpsamma som möjligt? Fundera på det, ty jag måste gå: Julprinskorvarna är återuppstekta för tredje gången.

Berk

Aktiv medlem
Det är ju inte riktigt ämnet för mätningen, men kunde det inte vara en poäng i att hålla trådarna så korta och hjälpsamma som möjligt? Fundera på det, ty jag måste gå: Julprinskorvarna är återuppstekta för tredje gången.

Har du glömt ironi emojin??

xyz-saft

Aktiv medlem
Jag skulle säga att det flesta av trådarna är precis så korta och hjälpsamma som möjligt. Happy är inget uppslagsverk, det är en gemenskap.

Aron

Moderator

Förstår inte frågan? 98,4%* av alla trådar besvaras inom fem inlägg. Övrigt är konversation.

*ki ll gi sni ng d el uxe

Berk

Aktiv medlem
Förstår inte frågan? 98,4%* av alla trådar besvaras inom fem inlägg. Övrigt är konversation.

*ki ll gi sni ng d el uxe

Jag förstår det som att Batavus vill tar bort konversation från happy, som är 93,7% av happy (om det nu inte var ironi).

GoranS

Aktiv medlem
Så, hur hänger det ihop då? Räknas sidträffar olika? Är det någon som räknar "fel"? Hur är det med sidträffar utanför forumet?

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Så, hur hänger det ihop då? Räknas sidträffar olika? Är det någon som räknar "fel"? Hur är det med sidträffar utanför forumet?
KIA-index bygger på unika sidvisningar. Detta för att mediebyråerna ska förstå hur att jobba med kampanjer och hur annonskostnaderna ska bli rätt.

För att jobba med sin webbplats och trafik är det som regel klick och besök man mäter.

xyz-saft

Aktiv medlem
Så man skulle kunna tänka sig att en stor andel är de som bara kollar köp & sälj och aldrig är inne i forumet. Och en del hittar väl till förstasidan men inte längre.

DH

Aktiv medlem
Och de trådar som startats 2022 med flest inlägg? På ngt sätt ett mått på engagemang.

Polarbear

Aktiv medlem
Jag är mest fascinerad av att jag blev ombedd att skriva ihop ett underlag till en artikel om SSSM. Då gjorde jag det. När det var klart blev det ingen artikel. 🤣 Saknar Paco. Såg inte hans lågpunkter, däremot hans många kvaliteter.
Det där undrar jag också över. Jag var på resa i tjänsten och satt på ett tåg när jag fick en förfrågan om en resultatlista och ett citat via pm. Räknade efter hur resultatet var och krystade fram något citat som jag hoppades skulle gå att använda senare samma kväll när jag hade tid till det. Sedan hörde jag aldrig mer om det. Tråkigt, speciellt för dig Hasse som faktiskt verkar ha lagt ner lite jobb. När Onegear blev refuserad för att han hade för lite cykel i sitt ölreportage för ett par år sedan så fick han faktiskt feedback om det.

GoranS

Aktiv medlem
KIA-index bygger på unika sidvisningar. Detta för att mediebyråerna ska förstå hur att jobba med kampanjer och hur annonskostnaderna ska bli rätt.

För att jobba med sin webbplats och trafik är det som regel klick och besök man mäter.
Så du menar att skillnaden beror på att de pratar om olika saker, sidvisningar å ena sidan och klick/besök å andra?

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Så du menar att skillnaden beror på att de pratar om olika saker, sidvisningar å ena sidan och klick/besök å andra?
Det händer ofta och brukar strula till sig.

En sidvisning är enkel att förstå. Ett besök eller besökare om vi talar oinloggade användare är knöligare när folk kör på jobbmobil, privatnalle, privat dator och jobbdator. Så när vi pratar ”unika besökare” är begreppet väldigt relativt. Är majoriteten av användarna inloggade, t ex happys, blir livet enklare igen.

GoranS

Aktiv medlem
Det händer ofta och brukar strula till sig.

En sidvisning är enkel att förstå. Ett besök eller besökare om vi talar oinloggade användare är knöligare när folk kör på jobbmobil, privatnalle, privat dator och jobbdator. Så när vi pratar ”unika besökare” är begreppet väldigt relativt. Är majoriteten av användarna inloggade, t ex happys, blir livet enklare igen.
OK, är dock fortfarande inte på det klara vad du far efter.

KIA-indexet anger alltså sidvisningar som du säger är ett enkelt begrepp. Sen säger du "Med ca 1M sidvisningar i veckan finns det större trådar på forumet." vilket jag tolkar som att du invänder mot den statistik som anges i artikeln. Menar du alltså att artikeln har missat trådar, att artikelns term visningar är något annat än sidvisningar (i så fall vad) eller något ytterligare annat?

Hasse#7

Aktiv medlem
Det där undrar jag också över. Jag var på resa i tjänsten och satt på ett tåg när jag fick en förfrågan om en resultatlista och ett citat via pm. Räknade efter hur resultatet var och krystade fram något citat som jag hoppades skulle gå att använda senare samma kväll när jag hade tid till det. Sedan hörde jag aldrig mer om det. Tråkigt, speciellt för dig Hasse som faktiskt verkar ha lagt ner lite jobb. När Onegear blev refuserad för att han hade för lite cykel i sitt ölreportage för ett par år sedan så fick han faktiskt feedback om det.
Det gör inte så mycket för min egen del. Jag har skrivit tillräckligt mycket för att veta ungefär vad som funkar och om det är för dåligt. Jag behöver ingen bekräftelse. Men anledningen till att jag tog på mig jobbet var ju för att ge SSSM och er som var där och råddade lite cred och lite extra uppmärksamhet. Den delen var tråkig att den inte fick komma fram. Nu spelar det ingen roll längre, för nu är det ändå försent.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
OK, är dock fortfarande inte på det klara vad du far efter.

KIA-indexet anger alltså sidvisningar som du säger är ett enkelt begrepp. Sen säger du "Med ca 1M sidvisningar i veckan finns det större trådar på forumet." vilket jag tolkar som att du invänder mot den statistik som anges i artikeln. Menar du alltså att artikeln har missat trådar, att artikelns term visningar är något annat än sidvisningar (i så fall vad) eller något ytterligare annat?
Nej jag ifrågasätter inte artikeln. Förstår dock att det finns äldre trådar som driver trafik och sidvisningar i än större omfattning. Mer ute efter att förstå betydelsen av detta i sammanhanget hur vi använder happy. Detta tex i jämförelse med det totala antalet sidvisningar, besökare och användare.

Förlåt, har i många år drivit en analysbyrå, så lätt arbetsskadad.

Topp