[Artikel] 7 sätt att göra livet svårare för cykeltjuven

__jp

Aktiv medlem
Jag har biltemas golvögla, den gamla som fanns för ett par år sedan var dock mycket stöddigare än den dom säljer idag. Men den gör sitt jobb såklart, det är ändå lättare att kapa låset eller kedjan.

Jämfört med att låsa fast cykeln i Jula-hyllan i garaget som jag gjorde innan så blir ju ju genast besvärligare att få den med sig. Jag låser två cyklar med bygellås oftast men det här är vad jag hade på bild.

Visa bilaga 449185

Snyggt! Kollar på liknande lösning.

Men hur får man loss golvöglan efter montering om man nu skulle behöva det?

__jp

Aktiv medlem
Petar du i pluggarna till skruvarna får du nog ta fram vinkelslipen. Det är ju lite av vitsen att den inte ska gå att ta bort så enkelt.

Ja, det var det jag misstänkte. Tanken är att sätta en i ett lägenhetsförråd. Kan bli problem om man ska flytta. Men får väl ringa låssmeden då, antar jag...

Emil777

Aktiv medlem
Vad jag tyckte var intressant och ville dela med mig av (angående GPS-sändare) så hade båda bar ends slitits av - antagligen för att kolla just om det satt någon GPS-sändare i styret.

Så den lösningen känns inte så attraktiv om den nu är gängse bland tjyyyyvfölket.
Tjyv-slöddret hänger helt klart med i utvecklingen och snabbare än jag själv...
Såg iaf denna "bikefinder" som verkar intressant då det ingår försäkring (undrar bara vad abonnemanget kostar per år) .
Hade jag jobbat som cykelbud hade jag nog skaffat en sådan.
Förhoppningsvis kan gps hjälpa polisen i utredning och kartläggning, ju fler som har en dessto mer data.
Men jag tror tyvärr jag skulle glömma ladda den var 8:e vecka...😴

Manurhin2

Aktiv medlem

Bilagor

• 20210318_001740.jpg
    20210318_001740.jpg
    710.5 KB · Besök: 63

Jensen

Aktiv medlem
Ja, det var det jag misstänkte. Tanken är att sätta en i ett lägenhetsförråd. Kan bli problem om man ska flytta. Men får väl ringa låssmeden då, antar jag...
Kolla hiplok ankr. Den tror jag går att demontera om man vill. Men blir låst så fort man drar ett lås igenom.

Topp