[Artikel] Aprilskämt: Cykelvasan blir virtuell, körs på Zwift på grund av corona

Redaktionen

Medlem
[Artikel] Aprilskämt: Cykelvasan blir virtuell, körs på Zwift på grund av corona

På grund av rådande restriktioner med coronapandemin har Cykelvasan bestämt sig för göra sina populära mountainbike-lopp i sommar virtuella, via spelplatformen Zwift. 

– Vi ser att e-cyklingen ökar och varför inte göra ett MTB-lopp virtuellt nu nä

Läs hela artikeln:

JockeS

Aktiv medlem
@JockeS @Henrik83
Men hallå... Behövs väl humor mer än någonsin i dessa dagar. Vi sitter ju alla i skiten på olika sätt, då är det väl inte fel att fnissa lite åt det tillsammans eller?
Absolut behövs humor i dessa tider.
Men jag är övertygad om att flertal av oss har eller kommer ha som kommer bli riktigt riktigt sjuka i detta.
Jag ser inte att denna typen av humor är speciellt lämplig i dagens situation som vi lever i.

Reivennob

Aktiv medlem
Även olämplig humor är humor!
Jag har släktingar som dött och de som riskerar att dö om de blir smittade, vänner som jobbar i vården och beskriver hur hemskt det är och jag är orolig för hela samhället.
Men nog kan jag skratta åt eländet också.

Freddie L

Aktiv medlem
Hi, hi! Nu gäller det bara att det går att skaka fram tillräckligt med trainers. Det lär krävas inhemsk produktion. Volvo får ställa om!

Detta är skämt om restriktionerna runt pandemin, inte om sjukdomen själv. Inte i närheten av olämpligt.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Min gamla Kickr Snap blev plötsligt värd något!

Masjevel

Aktiv medlem
Skulle vara kul på riktigt om det gick att genomföra! :-)

rödblå

Aktiv medlem
Synd att det var ett skämt. Skulle gärna köra både vasan och vätternrundan i Zwift.

Håkan1

Medlem
Med tanke på att alla VR-lopp annonserades som inställda idag ligger det inte långt ifrån att det kommer skapas virtuella arrangemang istället.

Stumpy

Aktiv medlem
Körde första 25 km av Roslagsvåren virtuellt i Zwift igår. Dock med London som visuell arena, men motståndet i ERG-mode skulle vara hyffsat korrekt. Mer än en timme tycker jag dock blir för tråkigt på trainer, så 135 km klarar jag inte av. Möjligen skulle korta banan (72 km) gå, men cyklar nog hellre ute ändå.

NickPick

Aktiv medlem
Nu blir dom våt i brallan i swedish zwift riders på Facebook.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer