[Artikel] Bikes for Ukrainians: "Att se cykelglädjen hos barnen var otroligt"

Redaktionen

Medlem
image0.jpeg

Henrik Lingman och Johnny Sjöfjäll har dragit igång projektet #bikesforukranians där de samlar in cyklar, lagar dessa och och delar på svenska flyktingboenden.

Läs hela artikeln:

onegear

Aktiv medlem
Vissa personer har bevisligen hjärtat på rätt ställe.
Tack Glisseur❤️
Vissa schyssta hojar vi får som kanske inte passar för en flykting som hamnat ute i skogen typ där jag bor säljer vi och för pengarna köper vi reservdelar till våra passande objekt.
Små MTBs och flick/damcyklar med korg är hett eftertraktat. En fixie med kolfiber styre och 53-18 i utväxling är skitfränt men funkar inte riktigt på vischan. SS/fixien vi fick såldes och för pengarna kunde vi köpa bromsvajer och däck med slang.
Hojta till om det är nått ni är ute efter så kanske vi har vad ni söker och pengarna går till ett gott syfte.
Vad som finns just nu är en rätt cool fottie byggd på nån gammal stålram med sliding dropouts. En hel hög med Crescent fashionline herrhojar från 80 talet även dom med sliding dropouts samt en Centurion Rock Fighter med komplett Shimano 500LX grupp helt original med stålram å allt😁

Hasse#7

Aktiv medlem
Har man ingen cykel att skänka eller det är för långt bort så kan man skicka en kompletteringspeng. Nånting så att de kan komplettera de slitdelar som saknas. Tex vajer och höljen.

juliusjonzon

Aktiv medlem
Försökte göra liknande Projekt i Tyskland. Hämta inlämnade cyklar på från återvinningscentral, reparera och ge till dom 1000-tals barn som kommer, så ungarna kan komma till och från skolan.

Fick ett stenhårt nej från staden... Så det gick i stöpet ...

Försökte göra liknande Projekt i Tyskland. Hämta inlämnade cyklar på från återvinningscentral, reparera och ge till dom 1000-tals barn som kommer, så ungarna kan komma till och från skolan.

Gå runt staden, använd facebook, kontakta företag, använd bilden vi har lagt upp, bikeforukranians. Du kommer att få en otrolig respons, kontakta oss om du behöver råd. Go for it

Kontakta oss så får du tipps hur att gentilt väga, vi har fått in runt 50 cyklar från privatpersoner och levererat ca 40 cyklar på två veckor

Kontakta mig på johnny_telemark@yahoo.se, ordnar material på tyska om du vill ha
mvh johnny sjöfjäll

WAKIdesigns

Aktiv medlem
Hej

Jag har 2 st barncyklar i riktigt bra skick som jag kan skänka till Ukrainska barn. En Specialized Hotwalk 12” för dem minsta och en moddad Hotrock som fick riktiga Vbroms istället för fotbroms som blev demonterad. Bor i Göteborg dock.

Hur ska jag göra på bästa sättet? Skicka till Er eller leta efter flyktingboende i stan?

/Wacek

onegear

Aktiv medlem
Hej

Jag har 2 st barncyklar i riktigt bra skick som jag kan skänka till Ukrainska barn. En Specialized Hotwalk 12” för dem minsta och en moddad Hotrock som fick riktiga Vbroms istället för fotbroms som blev demonterad. Bor i Göteborg dock.

Hur ska jag göra på bästa sättet? Skicka till Er eller leta efter flyktingboende i stan?

/Wacek
Skicka cyklar verkar struligt men kolla om det finns någon lokal grupp på Facebook som engagerar sig i flyktingarna och fråga där om nån vill ha cyklarna.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer