[Artikel] Bilder Ulricehamn Swe Cup Enduro 2021

Redaktionen

Medlem
Ulricehamn-Enduro-Swe-Cup-2021-2000x908.jpg

Vi var på plats i Ulricehamn och fotograferade den fjärde av sex deltävlingar i den svenska enduro-serien Swe Cup 2021. 

Läs hela artikeln:

Höjdskräck

Aktiv medlem
Ja, men absolut om det liksom är en privat-kanal och ingen där du säljer annonser etc så går det finemang precis som för andra sociala medier.
Nä, inget sådant men det är väl mer att det kan dyka upp reklamsnuttar på Youtube hipp som happ men det kan det ju på facebook oxå i och för sig, fast inte direkt i inlägget.

Redaktionen

Medlem
Ulricehamn-enduro-krasch-1-2000x1125.jpg

Deltävling fyra i Swe Cup Enduro (låt oss introducera förkortningen #SCE) har nu gått till historieböckerna. Ulricehamns Cykelklubb bjöd för första gången in till en högklassig tävling i Vistbacken, aka Ulricehamn Bikepark, med hela 7 specialsträckor och ca 600 höjdmeters racing.

Läs hela artikeln:

Maakus

Aktiv medlem
Hade varit schysst om ni länkar till resultatlistan i dessa artiklar, bra bilder i vilket fall.

Där.
Går man via Swecup får man upp godkänn-cookie-rutan hela tiden.

RöjRöj

Aktiv medlem
Tack tack. Har någon av er testat banorna där? Jag tycker att U-hamn levererade över förväntan måste jag säga.

spleensweden

Aktiv medlem
Jag gillade också sträckorna. Skulle gärna åka dit igen. Ända var 5:an då det var lite synd att man åkte ner i ett surhål strax för målgång. Annars tycker jag den var rolig. Det är ju Enduro så lite klättring tycker jag hör till.(benen tyckte dock annorlunda 😉 ) Den kändes inte lika jobbig på träningen för då var inte surhålet lika stort. Så hade det varit torrt hade det nog varit annorlunda.
I övrigt kändes racet välorganiserat, bra bandat. Enkelt att hitta .Trevligt ordnat med grill och fikaförsäljning vid målgången. 👍

Höjdskräck

Aktiv medlem
Tack tack. Har någon av er testat banorna där? Jag tycker att U-hamn levererade över förväntan måste jag säga.
Har kört nerför några av banorna där vid 2 tillfällen, båda gånger med XC-hojar... 🤦‍♂️

Hur som helst tycker jag att banorna är i fint skick. Inte alls lika mycket rötter som i t ex Isaberg vilket jag uppskattar. Lär väl bli uppkört så småningom även i U-hamn men så här långt är det jättefina spår.

Edit. Kom på att du kanske ställde frågan till redaktionen och inte allmänt? Skit samma, fina spår hur som helst.

RöjRöj

Aktiv medlem
Har kört nerför några av banorna där vid 2 tillfällen, båda gånger med XC-hojar... 🤦‍♂️

Hur som helst tycker jag att banorna är i fint skick. Inte alls lika mycket rötter som i t ex Isaberg vilket jag uppskattar. Lär väl bli uppkört så småningom även i U-hamn men så här långt är det jättefina spår.

Edit. Kom på att du kanske ställde frågan till redaktionen och inte allmänt? Skit samma, fina spår hur som helst.

Det var en allmän fråga =)

För att hitta finns det i alla fall segment på Strava.

Topp