[Artikel] Byta växelöra: Skälet till varför din bakväxel är kass

Redaktionen

Medlem
puff-2-2000x1081.jpg

Hur byter man växelöra på en cykel? Mekanikern Daniel visar hur detta moment går till.

Läs hela artikeln:

Senast redigerad av en moderator:

MrSthlm

Aktiv medlem
Ibland kan det krävas lite googlande att hitta rätt växelöra beroende på hoj man har, inte alltid helt superenkelt? För min Merckx var det oerhört mycket bättre pris från Deporvillage trots samma tillverkare (jämfört med ett par affärer som hade den i Sverige).

Deporvilllage £5.85

vs vad jag kunde hitta i Sverige 249kr

Senast ändrad:

n3wton

Aktiv medlem
Om toleranserna är lite off mellan ram och växelöra behöver inte ett byte av växelörat göra saken bättre. Om man inte slagit i örat ordentligt riktar man det innan man byter. Är man petig riktar man örat redan på en helt ny cykel från fabrik.

Förvisso: Om det nu är infästningen som är en aning sned säljer säkert Sportson nya ramar också. Nästa del i serien heter "Byt ram på ditt växelöra".

frippegubben

Aktiv medlem
Ibland kan det krävas lite googlande att hitta rätt växelöra beroende på hoj man har, inte alltid helt superenkelt? För min Merckx var det oerhört mycket bättre pris från Deporvillage trots samma tillverkare (jämfört med ett par affärer som hade den i Sverige).

Deporvilllage £5.85

vs vad jag kunde hitta i Sverige 249kr
Och ibland är det tvärt om. Till min White hade de på hyllan hos XXL för 150:-, medan de få exempel jag hittade online kostade upp mot 500:-.

Pfaff

Aktiv medlem
Om toleranserna är lite off mellan ram och växelöra behöver inte ett byte av växelörat göra saken bättre….
Förvisso: Om det nu är infästningen som är en aning sned säljer säkert Sportson nya ramar också. Nästa del i serien heter "Byt ram på ditt växelöra".

+1

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer