[Artikel] Detrail – nytt svenskt cykelmärke för stigcykling

Makten

Aktiv medlem
Jag känner inte Detrail-folket mer än att jag varit i kontakt med Robin på mail och telefon ett par gånger. Tycker bara det är onödigt att köra med den jargongen.
Jag ser ingen "jargong" i att undra om de vet vad de pysslar med när man vänder en bromsskiva fel (ja, även på bild). Kan inte minnas att nån blivit undanbedd att uttala sig när framgafflar vänts fel hos lågprisföretag, till exempel. :rolleyes:

Glisseur

Redaktör på Happyride
Jag ser ingen "jargong" i att undra om de vet vad de pysslar med när man vänder en bromsskiva fel (ja, även på bild). Kan inte minnas att nån blivit undanbedd att uttala sig när framgafflar vänts fel hos lågprisföretag, till exempel. :rolleyes:
Ok, jag bad inte någon att undanda att uttala sig. Tycker bara det är onödigt att kalla folk för inkompetenta på det sättet, misstag händer mellan varven och man kan göra någon uppmärksam ändå.

Frenchy

Aktiv medlem
Sounds like a fun project, hope it goes ahead. Exemplary that you can choose between different dampers and driveline/brakes and tires. Absolutely OK with catalog frames if they have modern geo and you get a 5 year warranty, I think.
As long as you don't ever get any air if I understand the warranty limitation well?

jimmie..

Ny medlem
Undra när video klippet på cyklarna ska komma, spännande med ny aktör. Ser lovande ut på pappret..

Höjdskräck

Aktiv medlem
Det är många märken som kör med katalogramar som man kanske inte tänker på (t ex Vitus o naturligtvis Allebike) så det är inte på ngt sätt en ovanlig strategi.

Höjdskräck

Aktiv medlem
Fast Allebike påstår väl att det är deras egen design på de har jag för mig?
Nu var det några år sedan jag kollade men det är möjligt att ngt har förändrats på Allebike. Det som brukar vara lite "märkes-eget" är annars det bakre länkaget, det kanske är det som Allebike menar? Eller oxå har de helt enkelt börjat designa egna ramar på senare år. 🤷‍♂️

HasseL

Aktiv medlem
Nu var det några år sedan jag kollade men det är möjligt att ngt har förändrats på Allebike. Det som brukar vara lite "märkes-eget" är annars det bakre länkaget, det kanske är det som Allebike menar? Eller oxå har de helt enkelt börjat designa egna ramar på senare år. 🤷‍♂️
Var Emil som skrev här: Inlägg i tråden 'Allebike MB31 Discovery'
https://happyride.se/forum/threads/allebike-mb31-discovery.3696192/post-4280232

Höjdskräck

Aktiv medlem
Topp