[Artikel] Endurofenomenet som kom från ingenstans, möt Filippa Ring

Redaktionen

Medlem
IMG_0074-2000x1333.jpg

Filippa Ring har vunnit alla endurotävlingar hon ställt upp i detta år. Nu har hon fått en biljett till Enduro World Series 2022. Men det är verkligen inte första gången Filippa Ring står med en biljett till världstävlingar i handen.

Läs hela artikeln:

MrSthlm

Aktiv medlem
Riktigt coolt att man som 30-åring sadlar om och dominerar och tar sig ända till EWS.

En del människor har större vinnarskallar än andra, det visar väl detta tydligt samtidigt som jag misstänker att hon uppskattar fart, utmaningar och inte är särskilt rädd av sig. ;-) Säkerligen en hel massa talang också.

Hon var väl tex riktigt vass i skidor men haft tuffa skadeproblem om jag förstår det korrekt.

Sedan tycker jag det är skönt att en del av åldershysterin börjar släppa, man ser det i lite olika sporter. Man har så mycket mera kunskap om både träning och kost nu för tiden att det går att hålla på längre under förutsättning att man klarar sig från knepiga skador (menar generellt olika sporter nu).

Just cykling är dock exceptionellt bra på det sättet att det för en kraftig majoritet av alla människor är skonsammare. Inte mindre tufft/krävande (det beror på vad du gör det till själv) men skonsammare, absolut.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer