[Artikel] Ett hårresande studiebesök med Matthias på Gothenburg Hardline

Redaktionen

Medlem
Hard_Line-9737-2000x1333.jpg

Vi skickade en fotograf på studiebesök med Mattias Göransson i friluftsområdet Paradiset, Partille precis utanför Göteborg för att berätta "Gothenburg Hardline" som är en av Sveriges mest utmanande ednurolinjer.

Läs hela artikeln:

Laan84

Aktiv medlem
Någon som varit där och tittat? Tycker att det är väldigt svårt att bedöma hur det är utan att själv vara med.

Jolinwood

Aktiv medlem
”en av Sveriges mest utmanande ednurolinjer.”

Skulle vilja se ESS köra den banan😹

Laan84: ser det smått brant ut på foto så är det svindlande på plats🤷‍♂️

Laan84

Aktiv medlem

Jo antagligen, har själv varit med när det har fotats på både skidor (alpint offpist) och cykeltrial för länge sedan och det ser alltid mycket mesigare ut på bild.

WAKIdesigns

Aktiv medlem

Skribenten ville vara flamboyant dramatiskt. Hardline har inget att göra med Enduro och kan köras på med en XC hardtail om någon har noll koll och tror att så kan man vara en hjälte. Inget att rekommenderas dock.

Hardline är en äkta oldschool freeride line som Kanadiensiska freeride förfadrar skulle tycka om tror jag. Personligen har jag åkt allt förutom den första branten och trä “skinny”. Banan är imponerande och utmanande dock inte “sketchy” på dum sätt. Mattias vet vad han håller på med. Vissa av Hans tidigare skapelser i Floda var mer sketchy.

Vill man öva innan då Boba Fett i Molnlycke är ett bra förberedelse.

MagerValp

Aktiv medlem
Vill man öva innan då Boba Fett i Molnlycke är ett bra förberedelse.
Oj den såg ju riktigt smaskig ut. Från filmerna gissar jag att ett par features på den ligger lite över min förmåga, men det får bli ett besök till våren och reka lite.

Har vi några fler fina byggen i Göteborgstrakten med skoj features?

WAKIdesigns

Aktiv medlem
Oj den såg ju riktigt smaskig ut. Från filmerna gissar jag att ett par features på den ligger lite över min förmåga, men det får bli ett besök till våren och reka lite.

Omöjligt att förklara vart ligger vad, det finns en del branter i Delsjön, ÄGB, Lackarebäck. Men inget är så brant. Det är nästan som att du måste kunna droppa in i brantaste bowl/quarters i Bergakungen skatepark att kunna säga “I got this” för Hardline. Man måste utsätta sina balls för tyre rub. Det är fan brant.

Vallev

Medlem

Om du ändå ska ut till Mölnlycke och köra Boba fett så kan du kolla på King of Bongo och Fet Hövding. Inga läskiga branter men fina hopp och drop.

WAKIdesigns

Aktiv medlem
Om du ändå ska ut till Mölnlycke och köra Boba fett så kan du kolla på King of Bongo och Fet Hövding. Inga läskiga branter men fina hopp och drop.

Andra rockroll efter step-up:en på Boba-Fet är rätt brant. Inte lång men man får samla tankar ihop lite, även på 29:a.

Vallev

Medlem
Andra rockroll efter step-up:en på Boba-Fet är rätt brant. Inte lång men man får samla tankar ihop lite, även på 29:a.
Ja i Boba fett finns det några branta saker men Tänkte mer på att det inte finns i hövding och bongo.

Första gången jag såg Boba fett så klev jag av cykeln och klättrade ner. Men nu har jag cyklat dom några ggr.
5B40B32A-0734-4777-ACF6-A26F95B426EF.jpeg

Köp & Sälj

Topp