[Artikel] Flera uppdateringar på Happyrides Köp & Sälj

Mayhem

Aktiv medlem
Fint! Men som jag föreslagit i annan tråd, lägg till en ny annonstyp "Stulen" eller gör tydligt i reglerna att den typen av annonsering inte är tillåten och var aggressiva med att plocka bort de som läggs upp.

JohanA

Administrator
Fint! Men som jag föreslagit i annan tråd, lägg till en ny annonstyp "Stulen" eller gör tydligt i reglerna att den typen av annonsering inte är tillåten och var aggressiva med att plocka bort de som läggs upp.
Ja det borde bli tydligare ska uppdatera reglerna. Sådana efterlysningar hör hemma i forumet.

Är det så att alla kategorierna alltid ska vara "synliga i läget för alla annonser?
Screenshot_20201210-140433.png
På datorn fungerar det hyfsat, men blir en del scrollande på telefonen.

Väljer jag en kategori så ändras det till att lägga kategorierna under "tratten", och då som dropplistor. Skulle ha föredragit det så överallt.

clnr

Aktiv medlem
Kommer företagsannonser synas tydligt? Personligen hade jag gärna sett det i rubriken eller åtminstone i översikten.

svebilius

Medlem
Vad bra att kategorier har införts!
Även bra att funktionen att sortera efter pris kom tillbaka. Även om jag hade föredragit om det gjordes genom att klicka på "pris" i toppen av kolumnen. Det är mer intuitivt.

Jag skulle även gärna se att "Komponenter" blev en egen huvudkategori med flera underkategorier såsom gafflar, växlar, Bromsar, Hjul, m.m. På samma sätt som nästan alla försäljningssidor är indelade.

Eventuellt extra scrollande kommer man tjäna igen genom att faktiskt kunna hitta det man söker.

ambientzz

Aktiv medlem
Inför en kategori för sålda där objektet flyttas till vid försäljning. Så kanske man slipper massor med sålda objekt bland annonserna.

TMA-1

Medlem
Sortera på Kompletta Cyklar/Mountainbikes/ Ger 0 träffar?
Är det pga att gamla annonser inte är kategoriserade?

Raemoe

Aktiv medlem
Just nu får jag bara en blank sida med happy-bannern när jag försöker öppna annonser, kanske bara är jag?

JohanA

Administrator
Inför en kategori för sålda där objektet flyttas till vid försäljning. Så kanske man slipper massor med sålda objekt bland annonserna.
En nyhet är att du kan markera en annons som såld. Då är den inte sökbar via avdelningen men du kan lista sålda annonser via en medlems profilsida.

Manurhin2

Aktiv medlem
Tidigare saknade jag ofta när man hjälpte folk att leta cykel att kunna välja flera prisspann samtidigt, det kanske går att fixa nu?
Sällan det är ett speciellt prisspann som styr köpet utan ett tänkt maxpris.

svebilius

Medlem
Tidigare saknade jag ofta när man hjälpte folk att leta cykel att kunna välja flera prisspann samtidigt, det kanske går att fixa nu?
Sällan det är ett speciellt prisspann som styr köpet utan ett tänkt maxpris.
De flyttbara skalorna, som finns på tex prisjakt.nu, är väldigt bra för att skapa ett specifikt prisspann samt även ett pristak då. Men det är kanske att önska lite väl mycket. När man nu kan sortera efter pris, är det ju lätt att sluta scorlla, när det börjar kännas misshagligt.

Manurhin2

Aktiv medlem
De flyttbara skalorna, som finns på tex prisjakt.nu, är väldigt bra för att skapa ett specifikt prisspann samt även ett pristak då. Men det är kanske att önska lite väl mycket. När man nu kan sortera efter pris, är det ju lätt att sluta scorlla, när det börjar kännas misshagligt.
Hehe, när jag nu väl bryr mig om att kolla så finns fullt tillräcklig filtrering.
Såg det inte förut.

jonte987

Aktiv medlem
Ja! Och när vi ändå är igång, varför inte kategorier på forum också?! 😎

(Oh vad jag hatar när de flyttar kaffet till en annan hylla på ICA)
Här har dom har flyttat hela ICA och bolaget också. Har du hört att dom döpt om Wessels förresten?

V1LL33

Medlem
Jag tycker det vore bra för premiumannonser om det stod län eller plats under rubriken!

Just nu är det endast kompletta cyklar där, vilket gör plats extra intressant att se eftersom sånt oftast inte skickas. Jag blir iallafall mer lockad att klicka på en annons för komplett cykel i vanliga flödet än premium då jag ser att den finns nära mig.

jonte987

Aktiv medlem
20 spänn. Jag ser inte heller riktigt nyttan men riktigt i klass med TF är det nog ändå inte.

landen

Aktiv medlem
Jovars, adblockern hade visst slagit sig på igen... Det är ju inte riktigt tänkt för den typen av annonser. Konstigt dock att hela annons-sidan blockeras.
Samma här, hela sidan visas som tom. Hade vart snyggt med något meddelade likt, "Hej vår webbplats drivs av annonser för att kunna se annonsen avaktivera din blocker"

Nu tror man ju bara att det är en bug.

SocialGimp

Aktiv medlem
Grymt bra med bevakning så att man får en notis när en viss cykel dyker upp! (tror i varje fall inte det fanns tidigare).

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer