[Artikel] Flera uppdateringar på Happyrides Köp & Sälj

Mange.

Aktiv medlem
Finns ju många som enbart reggar sig för k&s,
Kan man ha en funktion där mab ser hur många avslutade affärer ett konto har eller totalt antal annonser för att få en uppfattning om vem säljaren är?

jonte987

Aktiv medlem
Verkar som de annonser som syns under trådlistan inte längre är de senaste? Lite irriterande

Yonna

Aktiv medlem
Nu söker jag en Pugsley fatbike (hela cykel eller ram, gaffel) och klickade på 'bevaka ordet Pugsley'. Men man får välja först en kategori. Finns bara inte en fatbike-kategori, inte heller en gaffel-kategori och man får inte välja 'alla kategorier'. Så har nu 6 Pugsley bevakningar: kompleta cyklar, övriga cyklar, ramar, komponenter, tillbehör, övrigt. Lite idiot men hoppas det funkar :)

Men frågan är nu förstås: Varför har Sveriges största dedikerade cykelmarknad inte en fatbike-kategori???????????????????????????

frisedel

Ny medlem
bra att det nu finns underkategorier, något jag efterfrågade för ett år sedan (nu låter jag suris men är tacksam, jag vet att saker inte sker över en natt)

nu har vi bara problemet att jag inte ser några anonser alls istället. vet inte om detta var en förbättring ;)

Raggamuffin

Aktiv medlem
bra att det nu finns underkategorier, något jag efterfrågade för ett år sedan (nu låter jag suris men är tacksam, jag vet att saker inte sker över en natt)

nu har vi bara problemet att jag inte ser några anonser alls istället. vet inte om detta var en förbättring ;)

Läs sidan innan.

frippegubben

Aktiv medlem
Förmodligen för att du valt kategorier i din sökning, men alla gamla annonser har inte dessa kategorier och då får du ingen träff. Så tills alla annonser som las in innan kategorierna blivit så gamla att de försvunnit så blir det nog att söka både med kategorier och utan för att inte missa nåt.

frisedel

Ny medlem
Förmodligen för att du valt kategorier i din sökning, men alla gamla annonser har inte dessa kategorier och då får du ingen träff. Så tills alla annonser som las in innan kategorierna blivit så gamla att de försvunnit så blir det nog att söka både med kategorier och utan för att inte missa nåt.
ja, jag inser att jag formulerade mig fel. annonserna ser jag i listan, inga problem. det är när jag klickar in mig på valfri som det vara är tomt.

frisedel

Ny medlem
Såhär set det ut när jag klickar in på valfri annons
1607931288741.png

Däremot, om jag gåt in i devtools på chrome och gräver i dokumentet så hittar jag diven där infon om annonsen finns.

1607931617181.png

Senast ändrad:

JockeS

Aktiv medlem
Ny notering
När jag går in på en annons nu efter jag gjort alla inställningar så ser jag inte annonsen som jag klickat på.

JockeS

Aktiv medlem
Det låter som du fortfarande har någon adblock aktiverad som spärrar innehåll från happyride.se
Ja det stämde.. Adblock var fortfarande aktivt trots jag lagt ett OK på happyride.se.
Pausade AdBlock för sidan nu och nu funkar det att se annonserna.
Men när jag ska lägga in en ny annons måste jag även välja att pausa adblock på den sidan..

DanielS

Aktiv medlem
Har du adblock installerat? har du inaktiverat javascript?
och där hade vi en lösning. men att annonserna tas bort.. hmm känns som att jag får file på mina inställningar
Happy borde ju försöka lösa detta på något sätt. Det är ganska många som kör adblocker och de flesta lär ju knappast lägga många sekunder på att få det att fungera om man inte ser annonserna? Vissa sidor visar ju ett meddelande som ber användaren stänga av adblock tex.

Synd att släppa in Företagsannonser. Reklam blir man ju översköljd med överallt. Det skulle vara skönt att slippa det här.
Man får väl acceptera att det dels kostar pengar att driva happy och att ägarna kanske vill få något över också. Om köp- och sälj kan bidra till att hålla det levande och kanske utveckla happy så tycker nog jag premium- och företags-annonser är ett ganska lågt "pris" att betala.

ponka

Medlem
Förbättringsförslag:
-Jag saknar möjligheten att göra en bevakning på flera län, kan endast göra bevakning på ett län åt gången.
-Går ej att göra bevakning på sökord i alla kategorier, man måste välja en kategori, varför?
-Hur gör man bevakning på flera sökord, ex Scott OCH Trek? utan att den söker på "och"
-Hur gör man sökning endast i rubriker?

mamme1

Aktiv medlem
Varför vill du ta bort denna annons?
Varan är såld
Inte längre till salu
Vill förnya annonsen
Meh!
Det behövs fler alternativ, alternativt att kunna gå vidare utan att klicka i något av de 3 nuvarande alternativen.
Varför? Jo, för att det kanske är en köpesannons som skall raderas.

JohanA

Administrator
Varför vill du ta bort denna annons?
Varan är såld
Inte längre till salu
Vill förnya annonsen
Meh!
Det behövs fler alternativ, alternativt att kunna gå vidare utan att klicka i något av de 3 nuvarande alternativen.
Varför? Jo, för att det kanske är en köpesannons som skall raderas.
Oops. Du får tänka dig att det står:
Varan är köpt
Inte längre till aktuellt
Vill förnya annonsen
Tills jag hunnit fixa till det.

cerro

Aktiv medlem
knappen "dölj företagsannonser" hittar inte jag.

+1 på den.
Happy annonser är på väg utför. Enkelheten och att allting står i uppladdningsordning gör det lätt att se alla nya annonser och när företagsannonser inte är markerade på något sätt känns det bara fel. Vill man köpa från butik kollar man antingen butikens hemsida eller googlar. Vill man köpa beggat kollar man på happy. Bästa stället för att både köpa och sälja bra var de.

moros

Aktiv medlem
Gillar kategorier men tycker uppdelningen inom tillbehör och komponenter är lite knas. Kanske en egen huvudkategori för delar som tidigare nämnts, eller i alla fall en liten omfördelning?

Hjul borde verkligen vara en egen kategori. Till skillnad från Glasögon (och flera andra kategorier inom personlig utrustning)

Förslag: Glasögon, Hjälm och Skydd är en gemensam kategori. Kläder/skor en kategori medan Hjul, Växel/drivlina och Broms får egna. Kompletta gruppset egen kategori eller så får man lägga det i drivlina eller Komponenter

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer